Kingdom Come: Deliverance 2 firar 3 miljoner sålda exemplar

Robot
Kingdom Come: Deliverance 2 firar 3 miljoner sålda exemplar

Och föregångaren har sprängt 10-miljonersvallen.

#Kingdom-come-deliverance-2, #Warhorse

Gen
Medlem

Man är ju bra sugen men 100+ timmars spel tar ju två-tre månader att klara av som småbarnsförälder Blir lite segt att spela samma spel under så lång tid.

Medlem
Skrivet av Gen:

Man är ju bra sugen men 100+ timmars spel tar ju två-tre månader att klara av som småbarnsförälder Blir lite segt att spela samma spel under så lång tid.

Gillar du denna typen av spel så är det dock värt det i detta fallet. Fantastiskt spel

Medlem
Skrivet av Gen:

Japp. Jag har nog kanske 60 timmar nu sedan det släpptes, men det är definitivt värt det. Kommer inte spela om det pga längden, men bra är det!

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag är också småbarnsförälder och får oftast bara till 30 minuter, ibland upp till kanske 2 timmar några gånger i veckan – och det funkar hur bra som helst! Jag hinner alltid uppleva små, mysiga äventyr och ser till att inte stressa eller ha några krav på vad jag ska hinna med. Det viktigaste för mig är att njuta av världen, springa runt i min egen takt och ta in allt som spelet har att erbjuda 😊

Medlem

Välförtjänt!

Är fortfarande i första byn o fattar noll vart man ska. Får nog kika lite youtube o lära sig nått.

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Är fortfarande i första byn o fattar noll vart man ska. Får nog kika lite youtube o lära sig nått.

Det viktigaste i såna här spel brukar vara att faktiskt vara social (även om man hatar det) och prata med folk för de brukar dela ut uppdrag, säga åt en var man borde gå och så vidare. Så prata med så många du kan. Och läs uppdragstexterna noga.

Medlem

Tröttnade när jag kom till andra zonen. Tror mitt problem är att dialogerna blev så utdragna. Varför ska en NPC behöva citera en hel jävla bok för att säga något simpelt? Började skippa mer och mer och tror det gjorde att jag tappade intresset.

Tacka vet jag CP2077. Där har man bra skrivna dialoger som inte drar ut på det. Det spelet är min guldstandard gällande dialogskrivning.

Medlem

Spelade nyss ettan så det blir nog till att spara tills vintern innan jag ger mig på tvåan. Lite för långa spel för att köra efter varandra.

Gällande försäljningssiffrorna för ettan så får man kanske ta de med en nypa salt. Det har ju varit gratis på EPIC ett par gånger och det kan nog vara en hel del som "köpt" det den vägen.

Medlem
Skrivet av Gen:

Det är det värt.
Min fru var super snäll och lätt mig spela det väldigt mycket fast vi har två småbarn. För hon visste hur mycket jag älskade första spelet och hon förstår sånt då hon spelar själv.

Medlem

Står på inköpslistan, men just nu är jag fast i oblivion igen 😅

Skrivet av Detekt:

Det viktigaste i såna här spel brukar vara att faktiskt vara social (även om man hatar det) och prata med folk för de brukar dela ut uppdrag, säga åt en var man borde gå och så vidare. Så prata med så många du kan. Och läs uppdragstexterna noga.

Sant det du säger. Vet att jag ska skaffa lite färg, hitta snubben men har inte en spänn i kallingarna🤘

Medlem

1:an är det sämsta spelet jag kört i mitt liv. Sega tråkiga strider, fast travel glor man på en karta i flera minuter och jag bara hatar att man måste äta och sova.

signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Sant det du säger. Vet att jag ska skaffa lite färg, hitta snubben men har inte en spänn i kallingarna🤘

Precis. Färgen kostade 60 pengar. Jag har 2.3, ingen mat, stövlarna sönder och smutsen i ansiktet går inte att skölja bort med vatten.

Jag fattar att det här är ett stort och välgjort spel men fy satan vad deppigt det är nu.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Detekt:

Bra poäng. IRL drar jag mig för att snickersnacka med främlingar. (Är väl en svensk grej? Eller en "jag"-grej? ) I spel är det tvärtom.

signatur

En Bamseponny av folket

Gen
Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Gillar du denna typen av spel så är det dock värt det i detta fallet. Fantastiskt spel

Skrivet av Dreijer:

Japp. Jag har nog kanske 60 timmar nu sedan det släpptes, men det är definitivt värt det. Kommer inte spela om det pga längden, men bra är det!

Skrivet av Pettor:

Jag är också småbarnsförälder och får oftast bara till 30 minuter, ibland upp till kanske 2 timmar några gånger i veckan – och det funkar hur bra som helst! Jag hinner alltid uppleva små, mysiga äventyr och ser till att inte stressa eller ha några krav på vad jag ska hinna med. Det viktigaste för mig är att njuta av världen, springa runt i min egen takt och ta in allt som spelet har att erbjuda 😊

Skrivet av mjuffs:

Det är det värt.
Min fru var super snäll och lätt mig spela det väldigt mycket fast vi har två småbarn. För hon visste hur mycket jag älskade första spelet och hon förstår sånt då hon spelar själv.

Vad kul med alla positiva intryck, tack för det Lägger till spelet i min Wishlist.

Medlem
Skrivet av demagog:

Precis. Färgen kostade 60 pengar. Jag har 2.3, ingen mat, stövlarna sönder och smutsen i ansiktet går inte att skölja bort med vatten.

Jag fattar att det här är ett stort och välgjort spel men fy satan vad deppigt det är nu.

Det ska räcka med att skölja av anisktet med vattnet, annars är det fel på ditt spel

S_Z
Medlem
Skrivet av Earthscum:

1:an är det sämsta spelet jag kört i mitt liv. Sega tråkiga strider, fast travel glor man på en karta i flera minuter och jag bara hatar att man måste äta och sova.

För mig är det är ett av de bästa

Jag hade helt missat kcd1 men föll pladask för kcd2. När jag kom till Kuttenberg (staden) så kände jag att jag bara måste testa 1:an för att få hela storyn. Så nu har jag paus på kcd2 tills jag plöjt igenom 1:an. Skulle nästan säga att jag gillar storyn i kcd1 ännu bättre än 2:an… men är ju inte klar med något av dem än.

Oavsett så har jag bränt många timmar på dessa i mitt tycke helt fantastiska spel!

1
Skriv svar