Nästa Battlefield ska avtäckas i sommar

Robot
Nästa Battlefield ska avtäckas i sommar

Och planeras fortfarande att släppas innan april 2026.

#Battlefield, #Ea

Medlem

Hoppas spelet är jättesnabbt, har jättemycket explosioner och att man respawnar hela tiden. Ska vara riktigt stressigt. Stress och hets. Eller ännu bättre om man inte kan dö i spelet utan allt ska bara handla om poäng. Varje gång man blir träffad så förlorar man poäng och varje gång man träffar någon så får man poäng. Allt ska handla om poäng och att vara högst upp i en lista. Den som är högst upp vinner och får massa loot och skit. Precis som i riktig krig.

Medlem
Skrivet av pazu:

Hoppas spelet är jättesnabbt, har jättemycket explosioner och att man respawnar hela tiden. Ska vara riktigt stressigt. Stress och hets. Eller ännu bättre om man inte kan dö i spelet utan allt ska bara handla om poäng. Varje gång man blir träffad så förlorar man poäng och varje gång man träffar någon så får man poäng. Allt ska handla om poäng och att vara högst upp i en lista. Den som är högst upp vinner och får massa loot och skit. Precis som i riktig krig.

Höga förväntningar.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare
Skrivet av pazu:

"U mad bro?"

Skämt å sido så finns det väl gott om realistiska fps därute, tycker bf borde få finnas som nöje.

Medlem

Hoppas verkligen att de nailar detta, för seriens legacy och framtid.

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Testpilot

Kommer säkert bli pangbra, även om det krävs ett år av patchning för att inte kännas katastrofalt (som det gjort för alla BF-spel sedan Bad Company 2) – Skämt åsido är jag taggad, enda spelserien som blandar fordon och strider till fots på ett roligt vis

Skrivet av dTexN:

Hoppas verkligen att de nailar detta, för seriens legacy och framtid.

Finns inte mycket till val än att göra det riktigt bra.

EA har alldeles för mycket resurser spenderat på detta projekt för att låta det floppa. Halva EA:s studiouppsättningen och lite till jobbar väl på spelet vid detta laget: DICE, Criterion, Ripple Effect och Motive – är väl även folk från Ghost som flyttats dit. Skulle inte förvåna mig om folk från BioWare och Respawn allokerats till någon del av BF-projektet med alla omstöpningar som gjorts på senare.

signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Medlem

Kör bf ww1 fortfarande speciellt nu när det är bättre anti cheat. Dice på top innan förfallet, mycket skeptisk till att det ska toppas.

Medlem
Skrivet av Devan:

"U mad bro?"

Skämt å sido så finns det väl gott om realistiska fps därute, tycker bf borde få finnas som nöje.

Hell Let Loose är fantastiskt på den punkten. Inga hit markers, ingen XP som rasslar in. Bara ett skott som bränner av och stackaren i ditt sikte som faller till marken lika tungt och livlöst som en säck potatis. Istället för battle pass så låser man upp nya nivåer av depression.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

DICE har mycket att bevisa med detta spel annars tror jag serien är död för många som fortfarande klamrar sig fast.

Kasta tärningen och håll tummarna att Battlefield 6 landar på en sexa.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Gissar på ett släpp i oktober/november. De var ganska öppna i annonseringen av battlelabs att andra aktörer i branschen påverkar när spelet ska släppas och att de hade ett fönster mellan oktober - maj. Inte svårt att gissa sig till att det handlar om GTA6.

Medlem

Är så sugen på ett bra Battlefield nu så hoppas verkligen! Men vad jag hört om det kommer det bli riktigt bra tror jag!

Medlem

Ser coolt ut på alla videos som läckt.
Försiktigt förväntansfull.

Medlem

Det är öppet mål för en stark comeback i multiplayer-fps nu. Hoppas dom kan leverera!

Ett lyckat Battlefield och GTA6 nästa vår vore fruktansvärt trevligt! Håller tummarna!!

Medlem

Tittar man på när 2042 släpptes (ca 3,5 år sen) samt när sista content update var (ca 1 år sen) känns det som att dom behöver mer tid. Senaste battlefield har varit riktigt skit och detta är deras sista chans. Titta bara på leaked gameplay, set för det mesta ut som en early alpha med massor av buggar. Jämför med GTA VI trailen och det spelet släpps om över 1 år.

EA lär sig aldrig, hoppas jag har fel.

Medlem
Skrivet av Constantine:

Tittar man på när 2042 släpptes (ca 3,5 år sen) samt när sista content update var (ca 1 år sen) känns det som att dom behöver mer tid. Senaste battlefield har varit riktigt skit och detta är deras sista chans. Titta bara på leaked gameplay, set för det mesta ut som en early alpha med massor av buggar. Jämför med GTA VI trailen och det spelet släpps om över 1 år.

EA lär sig aldrig, hoppas jag har fel.

Du vet att alla läkta videos från BF6 är pre alpha?
EA har ju ändrat hela sitt tillvägagångssätt med större och fler tester än tidigare BF spel med BF-labs.

Medlem

DICE har mycket att bevisa. Har trots det väldigt låga förväntningar på det här.

Medlem

Jag ber till gudarna att det är som BF4.

Medlem
Skrivet av pazu:

Ja, helst som i Quake 3 Arena och Unreal Tournament där alla rör sig snabbt och man behöver hoppa och studsa hela tiden för att överleva.

signatur

Memento Mori

1
Skriv svar