Tre Xbox-spel populärast i PS Store
Forza i topp. Bara ett Sony-spel på topp 20-listan.
#forza-horizon-5, #indiana-jones, #minecraft, #oblivion-remastered
Ja, efter att ha "förlorat" försäljning till GP-prenumeranter var det mycket smart drag att ge ökad försäljning på Playstation istället! Och de kommer nog snart dra igång och få lika mycket om inte mer på Switch 2 efter den har lanserats och börjat dra igång! Konsolkrigandet är över och vinnarna är vi spelare!
Synd att FH5 inte släpptes på skiva. Hade köpt det då, utan att tveka.
Microsoft skrattar hela vägen till banken.
Skulle tro att Sony också är rätt nöjda.
00:00:02:42
Synd att FH5 inte släpptes på skiva. Hade köpt det då, utan att tveka.
Skulle tro att Sony också är rätt nöjda.
Skulle mer än gärna se en samlingsutgåva med steelbook också! Då hade jag lätt köpt fysiskt. Och ja, Sony drar nog in rätt bra även om det är Xbox-spel!
Trodde det gick dåligt för xbox nu för tiden eller gäller det bara konsollen i sig?
Konsolens försäljning är i princip obefintlig.
Microsoft skrattar hela vägen till banken.
Sony skrattar nog ännu högre då de cashar in 30% av vinsten utan att ha lagt ett öre på att utveckla dessa spel. Microsoft hade såklart velat sälja sina spel på sin egen plattform men det räcker inte då de knappt säljer några spel längre, men visst har du en poäng, de drar åtminstone in pengar och fnittrar nog hela vägen till banken iallafall.😊
Sony skrattar nog ännu högre då de cashar in 30% av vinsten utan att ha lagt ett öre på att utveckla dessa spel. Microsoft hade såklart velat sälja sina spel på sin egen plattform men det räcker inte då de knappt säljer några spel längre, men visst har du en poäng, de drar åtminstone in pengar och fnittrar nog hela vägen till banken iallafall.😊
Du har ingen källa som säger att Xbox betalar 30%. Sånt är avtalat och vissa har så lågt som 12%.
Du har ingen källa som säger att Xbox betalar 30%. Sånt är avtalat och vissa har så lågt som 12%.
Ska kolla upp det, vet att jag läst att Nintendo tar 30%. Jag tror inte Sony skulle låta MS släppa spel på deras plattform för 12%, det är trots allt MS som sitter i en situation där de behöver konkurrenternas installationsbas för att sälja sina spel så Sony och Nintendo sitter i ett bra förhandlingsläge. Ska försöka kolla upp Sonys avtal, har läst att det är 30% för CoD exempelvis. Återkommer senare.
Kan tänka mig att mindre indie-studios och så har lägre, men Microsoft har jag svårt att tro betalar under 30% men återkom gärna med bevis om jag har fel!
Jag tror att vi bevittnar ett skifte i spel som vi känner till det. Det gör mig både glad och ledsen på samma gång.
Det som händer är att Xbox spel kommer släppas överallt och därmed, tror jag, Xbox som konsol är på väg att försvinna helt. Detta är trist och tråkigt men de har inget val, inte bra för branschen och även tråkigt för de som tycker om sina xboxkonsoler som sin primära spelmaskin. Det kommer säkert en handhållen konsol i samarbete med Asus som det ryktats om, en kopia på Switch typ men det är ändå inte samma sak som en kraftig hemkonsol från MS. Hoppas vi får se en stationär konsol men det känns långt borta, de kan inte konkurrera med Nintendo och Sony där, hoppas jag har fel. Sony släpper vissa spel på PC men har fortfarande en hälsosam business i sin ps5 med spelförsäljning, Nintendo har fullkomligt dominerat i termer av spel och konsolförsäljning så jag tror inte det är ett skifte för alla, det är ett skifte för Xbox som går mot att bli världens största spelutvecklare(efter alla uppköp) men tappar sin exklusivitet för sina spel helt enkelt, det finns ingen ekonomi i det. Det blir nog bra trots allt hoppas jag.
Det som händer är att Xbox spel kommer släppas överallt och därmed, tror jag, Xbox som konsol är på väg att försvinna helt. Detta är trist och tråkigt men de har inget val, inte bra för branschen och även tråkigt för de som tycker om sina xboxkonsoler som sin primära spelmaskin. Det kommer säkert en handhållen konsol i samarbete med Asus som det ryktats om, en kopia på Switch typ men det är ändå inte samma sak som en kraftig hemkonsol från MS. Hoppas vi får se en stationär konsol men det känns långt borta, de kan inte konkurrera med Nintendo och Sony där, hoppas jag har fel. Sony släpper vissa spel på PC men har fortfarande en hälsosam business i sin ps5 med spelförsäljning, Nintendo har fullkomligt dominerat i termer av spel och konsolförsäljning så jag tror inte det är ett skifte för alla, det är ett skifte för Xbox som går mot att bli världens största spelutvecklare(efter alla uppköp) men tappar sin exklusivitet för sina spel helt enkelt, det finns ingen ekonomi i det. Det blir nog bra trots allt hoppas jag.
Japp ungefär så. Det kommer göra gaming enkelt men den identitet man byggde upp med Xbox OG & Xbox 360 känns förlorad. Xbox 360 var kanske den bästa konsolen som jag har haft och där jag och mina vänner skapade mest minnen.