EA har inga planer på prishöjningar av sina spel

Robot
EA har inga planer på prishöjningar av sina spel

Vill att kunderna ska känna att de får valuta för pengarna.

#Ea, #Electronic-arts

Medlem

Den som lever får se😏

Medlem

Jag säger bara Jedi Survivor.
Snacka om valuta för pengarna.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Precis! Otroligt bra spel precis som det första

Medlem

För min del kan de sätta vilka priser de vill. Som det ser ut så skulle jag inte ens tacka ja till spel som är gratis om de inte är extraordinära. SÅ bortskämd är jag med bra spel.

Medlem

De har ju redan sjuka priser. 900 spänn för nhl 2025 är ett skämt.

Medlem

Efter en dyrt påkostad flopp som Veilguard så har de ju knappast råd att köra bort fler kunder med prishöjningar.

Redaktör

Många "Bra EA, det här förtjänar ni beröm för!"-kommentarer.

signatur

Vet inte, känns som att man betalar lite mer så blir det mer av en "premium"-känsla på spelet. Nya Mario Kart till Switch 2 t ex såg bara halvbra ut först, men upplevelsen av att få lägga en tusenlapp eller nåt på det känns som att det kan ta spelet till 10/10.

Vi går väl se om EA ändrar sig senare, om det inte går bra för dem.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Håller med till 100%
Jag spelar det spelet för tillfället och är så jäkla hooked!

signatur
Medlem
Skrivet av Thane:

Precis! Otroligt bra spel precis som det första

Jag vet inte...11,89€ känns lite väl mastigt 🤪

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Tror det bara är en tidsfråga även här. Har inte läst att de sagt nej till att höja priset på sina spel i all evighet. De kan ändra sig i morgon. Tror snarare att man kommer smyga in gradvis högre priser på nya titlar och lämna äldre oförändrade till en början.

Medlem

Detta låter inte som EA med tanke på vad de har gjort tidigare

Medlem

Men men allt prat om att modärna spel är så dyra att utvekla så det måste höjas då??? Var det bara en lögn då???? Nää nu känner jag mig lurad, jag som trodde att ju högre upplösning det är på texturerna desto dyrare blir spelen.... det var altså inte sant då vem kune tro det??? De som va så många här inne som försvara dom nya priserna för det var minsann så dyrt med spel med högupplösta pixlar... 😜

Men detta höjde ju EA oerhört får jag ju säga. Snacka om att simma emot strömmen OCH bevisa att det inte alls måste höjas några priser bara för spelet snurrar i en ps5 istället för en ps4 😍

Medlem
Skrivet av pazu:

För min del kan de sätta vilka priser de vill. Som det ser ut så skulle jag inte ens tacka ja till spel som är gratis om de inte är extraordinära. SÅ bortskämd är jag med bra spel.

Samma här. Har faktiskt börjat kasta bort spel och mejlat tjänster som Steam mfl och bett dem radera spel från mitt bibliotek. Så onödigt med spel.

Medlem

Väldigt sus detta

signatur

Gillar munkar!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Vet inte, känns som att man betalar lite mer så blir det mer av en "premium"-känsla på spelet. Nya Mario Kart till Switch 2 t ex såg bara halvbra ut först, men upplevelsen av att få lägga en tusenlapp eller nåt på det känns som att det kan ta spelet till 10/10.

Vi går väl se om EA ändrar sig senare, om det inte går bra för dem.

Hahaha! Precis, allt blir bättre om det kostar lite mer, chips är ju tex mycket godare nu än de var för tre år sen eftersom de kostar dubbelt så mycket 🙂

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Vilka hjältar de är ea.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Skrivet av Ellakk:

Hahaha! Precis, allt blir bättre om det kostar lite mer, chips är ju tex mycket godare nu än de var för tre år sen eftersom de kostar dubbelt så mycket 🙂

Haha, ALL mat smakar mycket bättre nu de senaste åren... Undrar varför 🙄

1
Skriv svar