Dooms ray-tracing får grafikkort att svettas – Sweclockers testar

Robot
Dooms ray-tracing får grafikkort att svettas – Sweclockers testar
Medlem

mitt 7900XTX får över 100fps på Ultra Nightmare grafik i 1080p och det är allt jag behöver ska bli nice att kötta demoner på fredag

ELF
Medlem

Är det så dåligt optimerat så får det vänta. Detta ska köras i hög fps om det överhuvud taget ska köras.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Är det så dåligt optimerat så får det vänta. Detta ska köras i hög fps om det överhuvud taget ska köras.

Vad har du i burken?

Medlem
Skrivet av ELF:

Dåligt optimerat? Jag tror att du skrev fel där va?
ID är ju kända för raka motsatsen. Dark Ages ser ju dessutom styggt snyggt ut. Kraven verkar nästan klena med tanke på konstant RT oavsett inställning osv.

Det kommer att gå att köras på det mesta med nedskruvade inställningar och ändå se snyggt ut. Totalt maxat i 4K kräver förstås sin dator. Men DLSS/FSR och Framgen kan hjälpa förstås.

ELF
Medlem
Skrivet av roftg:

Vad har du i burken?

cpu: i5-10600k
gpu: 7800xt

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem

Loseless scaling via Steam är nog lösningen för många. Ex min 4090 i cyberpunk 2077 allt på ultra med all ray tracing på i 5120x1440p samt över 150 mods ligger och tuggar mellan 220-240fps med x4 gånger frame generation. Fungerar fruktansvärt bra. Multi frame generation är ju det 5000 serien är så stolt över men du kan få det på vilket kort i 4000 serien med vi loseless scaling. Även latency problemet är borta med reflex 2. Tror knappast doom kommer ha tyngre ray tracing än test dockan cyberpunk för Nvidias senaste teknik tester.

Här är en bra video som visar loseless scaling vs Nvidia Multi frame gen.

https://youtu.be/reZ4yv4h-WA?si=05Vx6jo0R20OQQLt

1
Skriv svar