Tråden om svenska ARC Raiders
Om jag bara skulle råka höra Söderlund snacka om vilka dyra klockor han tycker är tuffast EN GÅNG TILL så kommer jag åka till djurgården or wherever the fuck och bajsa i hans brevlåda
Måste älta detta lite hårdare ut att kladda ner den tidigare posten mer:
Hör ni hans sommarprat eller??
Han pratar i typ 20 minuter om olika märken och modeller svindyra klockor som han gillar att köpa och samla på.
Lixom Maja Ivarsson eller nån pratar om övergrepp och trauman - saker som format deras liv på ett sätt som påverkar lyssnaren och får hen att tänka.
Patrick Söderlund: "Jag gillar klockor! Eller inte alla klockor, bara väldigt dyra klockor. Jag har också en ny studio som jag vill marknadsföra. Tack för mig!"
*sommar-jingeln går igång.*
Jääävla idiot
Ok jag tror jag fått det ur mig nu.
subterranean homesick alien
Kommer det vara f2p när det släpps?
Troligtvis inte, jag har inte hittat något officiellt, men vet att utvecklarna uttryckte i samband med att Tech Test 2 slutar att dom som var med skulle få ett exklusivt skin när man köpte spelet vid release.
bästa spelet jag spelat på många år, och det är ett tech test, spelet är otroligt bra.
Vad gillade du med det då?
Memento Mori
Kommer det vara f2p när det släpps?
Det kommer kosta $40.
Det kommer kosta $40.
Tack för infon. Ser intressant ut👍
Måste älta detta lite hårdare ut att kladda ner den tidigare posten mer:
Hör ni hans sommarprat eller??
Han pratar i typ 20 minuter om olika märken och modeller svindyra klockor som han gillar att köpa och samla på.
Lixom Maja Ivarsson eller nån pratar om övergrepp och trauman - saker som format deras liv på ett sätt som påverkar lyssnaren och får hen att tänka.
Patrick Söderlund: "Jag gillar klockor! Eller inte alla klockor, bara väldigt dyra klockor. Jag har också en ny studio som jag vill marknadsföra. Tack för mig!"
*sommar-jingeln går igång.*
Jääävla idiot
Ok jag tror jag fått det ur mig nu.
Men var inte han med 2024? Det är historia nu.
Memento Mori
IGN var rejält syrliga i sina reaktioner så jag tar era med en nypa salt.
https://www.youtube.com/watch?v=5oSJMsL1Ac8&t=106s&pp=ygUPaWd...
Det känns som det finns några halv-sektiga trådar för vissa spel (Star Citizen är GOAT där) som jag inte känner man riktigt kan lita på att det som sägs kommer från ett helt friskt perspektiv.
Så var ifs jag när jag följde typ World of Warcraft och det började bli på gång att släppas.. Allt som hade med spelet att göra var helt enkelt bäst och alla som säger något annat är hädare.
..Men det var ett tag sen nu
Aja. Kul att ni är peppade!
Lyssna inte på IGN när det kommer till denna videon. Han har verkligen inte en blekaste aning vad han snackar om.
Videons kvalité är som om någon har försökt micra .mp4 filen innan man har laddat upp den. Drar jämförelser som får mig att bli mörkrädd. "it´s like any extraction shooter, the pickaxe for example is directly taken from fortnite, which is not an extraction shooter" ?????
All to their opinions men antingen har IGN en hemlig agenda mot Embark med Bungies pengar i deras fickor eller så satte dem helt enkelt timmisen som gillar RTS och som aldrig har spelat extracts på att göra videon. 94% dislike på videon gör det solklart att folk inte håller med.
Streamers som hoppas på spons (eller som redan har det) hyllar ju spelet. Men jag vette fan. Embark gör tekniken bra men det blir lite för mycket yta utan substans för min smak. Spelade ändå första säsongen av The Finals, men sen dog det rätt snabbt för mig. Extraction shooters är definitivt inte något som kommer locka mig tillbaka till deras spel.
Men kul för er som gillar det! Man får hoppas att Embark lyckas med vad de försöker göra. Det skulle vara kul om en ny stor studio med AAA-spel lyckas etablera sig i Sverige. Förstår att de behövde sälja till Nexon tidigt, så mycket pengar som den här satsningen kostat hittills.
IGN var rejält syrliga i sina reaktioner så jag tar era med en nypa salt.
https://www.youtube.com/watch?v=5oSJMsL1Ac8&t=106s&pp=ygUPaWd...
Det känns som det finns några halv-sektiga trådar för vissa spel (Star Citizen är GOAT där) som jag inte känner man riktigt kan lita på att det som sägs kommer från ett helt friskt perspektiv.
Så var ifs jag när jag följde typ World of Warcraft och det började bli på gång att släppas.. Allt som hade med spelet att göra var helt enkelt bäst och alla som säger något annat är hädare.
..Men det var ett tag sen nu
Aja. Kul att ni är peppade!
Att använda IGN för att få information om spel är ju som att få senaste nyheterna ifrån CNN typ. Kolla bara på gilla/ogilla resultatet på den videon som ser ut att vara uppladdad i 480p kvalitet. 500 gillar och 8000 ogillar, säger ju en del.
Lyssna inte på IGN när det kommer till denna videon. Han har verkligen inte en blekaste aning vad han snackar om.
Videons kvalité är som om någon har försökt micra .mp4 filen innan man har laddat upp den. Drar jämförelser som får mig att bli mörkrädd. "it´s like any extraction shooter, the pickaxe for example is directly taken from fortnite, which is not an extraction shooter" ?????
All to their opinions men antingen har IGN en hemlig agenda mot Embark med Bungies pengar i deras fickor eller så satte dem helt enkelt timmisen som gillar RTS och som aldrig har spelat extracts på att göra videon. 94% dislike på videon gör det solklart att folk inte håller med.
Vid det här laget tror jag nästan att det är medvetet. De har insett att rage bait ger högre exponering än riktiga och objektiva recensioner.
Det är synd, verkligen. En mindre studio från sverige som verkligen gjort något speciellt. Grafisk och ljuddesignen i spelet är något helt annat som verkligen bör hyllas. Hoppas FZ gör fler nyheter om spelet!
Du får det att verka som att det är någon sorts liten indiestudio.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Är det någon som vill teama up vid release och som kommer köra PS5? Vi är 4st medelålders som spelar för att det är kul, gärna med en bira. Alltså 2 kort om man vill slippa randoms dvs.
Crossplay: OFF
PSN finns i signaturen, skicka gärna ett meddelande när det närmar sig om nån är sugen!
Välkomna in i värmen!
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Var nog The finals beta jag hade liknande känsla där jag försökte spela andra spel men stänger ner igen efter en stund och drömmer mig tillbaka till Arc Raiders. Tror embark har gjort något riktigt unikt och tror det kan träffa riktigt rätt så länge det släpps på rätt tid och inte för tidigt så det blir liknande release som THE FINALS där det inte riktigt är helt klart och saknar content. (Älskar the finals)
I övrigt skulle jag säga att Arc raiders är i stort sätt väldigt klar för release men behövs små polering här och där och mindre balanseringar så kan det bli riktigt bra. Får unna mig med Dune nu i helgen och hoppas det fyller upp tomrummet Arc Raiders har skapat hos mig!
AMD Ryzen 7 9800X3D, Sapphire Pulse RX 9070 XT, MSI MAG B650 TOMAHAWK, DDR5 32GB 6000MHz
Var nog The finals beta jag hade liknande känsla där jag försökte spela andra spel men stänger ner igen efter en stund och drömmer mig tillbaka till Arc Raiders. Tror embark har gjort något riktigt unikt och tror det kan träffa riktigt rätt så länge det släpps på rätt tid och inte för tidigt så det blir liknande release som THE FINALS där det inte riktigt är helt klart och saknar content. (Älskar the finals)
I övrigt skulle jag säga att Arc raiders är i stort sätt väldigt klar för release men behövs små polering här och där och mindre balanseringar så kan det bli riktigt bra. Får unna mig med Dune nu i helgen och hoppas det fyller upp tomrummet Arc Raiders har skapat hos mig!
Precis så känner jag också. Vadfan ska man spela nu? Hunt?
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Är det någon som vill teama up vid release och som kommer köra PS5? Vi är 4st medelålders som spelar för att det är kul, gärna med en bira. Alltså 2 kort om man vill slippa randoms dvs.
Crossplay: OFF
PSN finns i signaturen, skicka gärna ett meddelande när det närmar sig om nån är sugen!
Välkomna in i värmen!
Jag är på! Närmar mig gubbålder, men spelar gärna med öl i hand. Lägger till dig, så hörs vi!
The Finals är redan i princip det enda jag spelar, och jag är oerhört taggad på ARC Raiders. Embark har definitivt blivit min favoritspelstudio just nu.
Var nog The finals beta jag hade liknande känsla där jag försökte spela andra spel men stänger ner igen efter en stund och drömmer mig tillbaka till Arc Raiders. Tror embark har gjort något riktigt unikt och tror det kan träffa riktigt rätt så länge det släpps på rätt tid och inte för tidigt så det blir liknande release som THE FINALS där det inte riktigt är helt klart och saknar content. (Älskar the finals)
I övrigt skulle jag säga att Arc raiders är i stort sätt väldigt klar för release men behövs små polering här och där och mindre balanseringar så kan det bli riktigt bra. Får unna mig med Dune nu i helgen och hoppas det fyller upp tomrummet Arc Raiders har skapat hos mig!
Precis så känner jag också. Vadfan ska man spela nu? Hunt?
Jag är på! Närmar mig gubbålder, men spelar gärna med öl i hand. Lägger till dig, så hörs vi!
Jag är precis inne i samma tomhet som er och det beror mycket på atmosfären och den konstanta oroskänslan som hänger över en, du är ej säker förrän laddskärmen tar över efter en framgångsrik evakuering.
Det är ett koncept som fungerar väldigt bra och du kan göra det till ditt eget på många vis, efter ett tag började jag springa tomma vändor, där jag valde en vanlig vända men strippar bort allt. Sedan beger mig in med min trotjänare multiverktyget, som tycks lösa allehanda utmaningar från att bryta upp saker till linbana!
Med den uppenbara risken att komma tillbaks utan något byte. Samtidigt blir det en utmaning och kreativiteten sätts på sin spets i hur rundan ska överlevas (bonusen är den långa näsan om någon har ihjäl en och inser att bytet uteblir).
Embark skapar alster som tilltalar mig alldeles för mycket, i THE FINALS är det bortsett från en tajt arena-upplevelse, just möjligheten att kunna nyttja de förstörbara miljöerna till sin fördel.
ARC Raiders är en helt egen best och där är det möjligheten att ändå kunna åstadkomma något som solospelare för bestående framsteg (även om rundan går dåligt, blir det någon form av förflyttning). Där de små snabba löprundorna ibland blir en långkörare och vice versa, beroende på vart i världen äntring sker och vilket byte som erhålls.
Kommer mest troligen spela på PC, annars vore det trevligt att sällskapa och dricka någon öl.
När ARC äntrar scenen, då kommer vi vara redo med avtryckarfingrarna eller benen.
Vi ses på ytan!
Har kört en del extraction shooters innan och testade ARC Raiders för första gången testet som var nu.
Mapsen upplevdes ha mer yta än andra liknande spel så det går att köra PvE inriktat om spelaren eller gruppen håller en låg profil. Ljudet är en stor del av spelet och avslöjar andra spelare och de som gillar PvP lyssnar efter skottlossning i fjärran, spanar efter uppskrämda flockar av fåglar eller uppmärksammar larm från olika former av övervakning och sensorer.
Jag körde både solo och i lag och det kändes som att matchmaking försökte prioritera så att solospelare fick mötas på samma map och grupper mötte grupper men det var kanske bara min upplevelse.
De har lyckats bra med det mesta och specifikt robotarna känns otäcka och creepy. Än mer så när jag körde själv och undvek PvP. På med ljuddämpare och fram med ”yxan”!
I grupp var det kul att springa guns blazing med randoms och agera PvP magnet. Blev förvånad över hur mycket randoms pratade både inom gruppen och mellan fiender. Det var märkligt nog inget skitsnack utan all kommunikation var relevant utifrån världen där och då, som i ett rollspel.
Tex hade min grupp av randoms slagits ut av någon större robot. Den långa striden hade lockat till sig lycksökare. Jag blev downad sist i min grupp och en annan spelare smyger fram och lootar de andra döda i gruppen först. Han tar sig tid och samtidigt pratar en bra stund över VoIP. Minns inte allt som sades men det var ”in character” om att vi stred tappert och det sista tackade han för looten innan mercykill.
Detta är innan release och själva loot & shoot delen är redan nu imponerade bra. Men det finns stor potential i att utveckla bitarna i själva ”basen”. Hade gärna sett att det fanns mötesplatser och annat så det skulle kunna gå att rollspela och ha fler kontaktytor med andra spelare. Att klaner kan skapa ett eget ställe som går att gå till med sin karaktär. Kanske kan en stor klan bryta sig loss och skapa ett eget samhälle och ha en handel där gods skall fraktas i karavan mellan olika samhällen ute på kartorna.
Frågan är hur många år spelet håller utan mer kontaktyta mellan spelare och ett högre mål att sträva mot med en klan. Vet inte deras roadmap men om de bortser från att utveckla kontaktytorna så kommer det i nuvarande tillstånd ändå ge väldigt många timmar fantastisk underhållning. Eventuellt mer därtill med tanke på att det går att köra olika spelstilar.
Ni som gillar PvE extraction shooters prova lite om det kommer ett till test. Det går att hålla sig undan och är kanske ännu lättare om nu matchmaking verkligen är inställd på att låta solospelare komma in på samma karta. Går att sälja loot och för den valutan köpa en nyckel. Denna nyckel öppnar vad jag tänker är en säkrare och tryggare form av extraction. Slutligen, japp det finns en prison pocket att stoppa loot i så den är skyddat ifall du blir dödad.
Har kört en del extraction shooters innan och testade ARC Raiders för första gången testet som var nu.
Mapsen upplevdes ha mer yta än andra liknande spel så det går att köra PvE inriktat om spelaren eller gruppen håller en låg profil. Ljudet är en stor del av spelet och avslöjar andra spelare och de som gillar PvP lyssnar efter skottlossning i fjärran, spanar efter uppskrämda flockar av fåglar eller uppmärksammar larm från olika former av övervakning och sensorer.
Jag körde både solo och i lag och det kändes som att matchmaking försökte prioritera så att solospelare fick mötas på samma map och grupper mötte grupper men det var kanske bara min upplevelse.
De har lyckats bra med det mesta och specifikt robotarna känns otäcka och creepy. Än mer så när jag körde själv och undvek PvP. På med ljuddämpare och fram med ”yxan”!
I grupp var det kul att springa guns blazing med randoms och agera PvP magnet. Blev förvånad över hur mycket randoms pratade både inom gruppen och mellan fiender. Det var märkligt nog inget skitsnack utan all kommunikation var relevant utifrån världen där och då, som i ett rollspel.
Tex hade min grupp av randoms slagits ut av någon större robot. Den långa striden hade lockat till sig lycksökare. Jag blev downad sist i min grupp och en annan spelare smyger fram och lootar de andra döda i gruppen först. Han tar sig tid och samtidigt pratar en bra stund över VoIP. Minns inte allt som sades men det var ”in character” om att vi stred tappert och det sista tackade han för looten innan mercykill.
Detta är innan release och själva loot & shoot delen är redan nu imponerade bra. Men det finns stor potential i att utveckla bitarna i själva ”basen”. Hade gärna sett att det fanns mötesplatser och annat så det skulle kunna gå att rollspela och ha fler kontaktytor med andra spelare. Att klaner kan skapa ett eget ställe som går att gå till med sin karaktär. Kanske kan en stor klan bryta sig loss och skapa ett eget samhälle och ha en handel där gods skall fraktas i karavan mellan olika samhällen ute på kartorna.
Frågan är hur många år spelet håller utan mer kontaktyta mellan spelare och ett högre mål att sträva mot med en klan. Vet inte deras roadmap men om de bortser från att utveckla kontaktytorna så kommer det i nuvarande tillstånd ändå ge väldigt många timmar fantastisk underhållning. Eventuellt mer därtill med tanke på att det går att köra olika spelstilar.
Ni som gillar PvE extraction shooters prova lite om det kommer ett till test. Det går att hålla sig undan och är kanske ännu lättare om nu matchmaking verkligen är inställd på att låta solospelare komma in på samma karta. Går att sälja loot och för den valutan köpa en nyckel. Denna nyckel öppnar vad jag tänker är en säkrare och tryggare form av extraction. Slutligen, japp det finns en prison pocket att stoppa loot i så den är skyddat ifall du blir dödad.
Vet inte om jag riktigt håller med dig där, många grejer kräver att du dödar ARC Drones för att ens kunna utveckla vidare din crafting t.ex och döda dom utan att föra oväsen är i stort sett omöjligt. Dom som jagar PvP sticker ju direkt mot vart dom hör att det skjuts. Så att vara en PvE:are i detta spel kommer vara en otrolig uppförsbacke som jag tror många inte kommer mäkta med utan att lessna längs med vägen. Spelet har ju gjort en förändrad inriktning och bygger på att allting du gör för oväsen just för att du inte ska kunna undvika folk helt och hållet. Så ja du kan kanske ta dig igenom en karta utan att springa på någon men sannolikheten att du får med dig speciellt mycket av värde då är inte speciellt hög om än inte omöjligt.
Ingen som sitter på lite fläskig info om när det kan tänkas släppas?
Abstinens AB..
Nope, varit ganska tyst från Embark(utvecklarna). Det sista som är sagt var när dom avsluta Tech Test 2 att info om nästa steg skulle komma inom en snar framtid.
Finns ju inte jättemycket att jämföra med då dom bara släppt ett spel The Finals tidigare. Men dom som jämfört hur det gick till spekulerar om en release under sommaren någon gång. Men det är som sagt bara spekulation.
Nope, varit ganska tyst från Embark(utvecklarna). Det sista som är sagt var när dom avsluta Tech Test 2 att info om nästa steg skulle komma inom en snar framtid.
Finns ju inte jättemycket att jämföra med då dom bara släppt ett spel The Finals tidigare. Men dom som jämfört hur det gick till spekulerar om en release under sommaren någon gång. Men det är som sagt bara spekulation.
I år stod det ju i tech testet, blir säkert till hösten efter att de fått ordning på krascherna, hunnit ha semester och putsat lite till
Vet inte om jag riktigt håller med dig där, många grejer kräver att du dödar ARC Drones för att ens kunna utveckla vidare din crafting t.ex och döda dom utan att föra oväsen är i stort sett omöjligt. Dom som jagar PvP sticker ju direkt mot vart dom hör att det skjuts. Så att vara en PvE:are i detta spel kommer vara en otrolig uppförsbacke som jag tror många inte kommer mäkta med utan att lessna längs med vägen. Spelet har ju gjort en förändrad inriktning och bygger på att allting du gör för oväsen just för att du inte ska kunna undvika folk helt och hållet. Så ja du kan kanske ta dig igenom en karta utan att springa på någon men sannolikheten att du får med dig speciellt mycket av värde då är inte speciellt hög om än inte omöjligt.
Bra poäng med craftingen. Det kan även bli en stoppkloss för de som spelar PvP casual, tex som det med rocket fuel i Delta Force. Båda problemen kan lösas med ingame ekonomi och mer kontaktyta mot andra spelare med trading mellan spelare (mellan vänner och inom klan osv), aktionshus och göra crafting större så de som gillar sånt får något att bita i. Nödvändigtvis inte lika stort och avancerat som jag tänker det är i EVE men mer än bara ett simpelt AH.
Helt undkomma PvP går inte enligt nuvarande design. Tänker att det finns taktiker för att undvika PvP. Skapa en massa ljud för att sedan dra därifrån så de som gillar PvP dras till samma punkt och slåss mot varandra där. Eller hålla koll själv var det har vart mycket ljud och sen gå och loota när PvP folket har lootat och springer för extract. Döda ARC Drones i närheten av platsen där en grupp håller på att ta ned en boss. Jaga drones inomhus, antar att det är lite eller inget ljud som kommer ut från djupt inne i stora byggnadskomplex.
Hoppas det blir fler tester innan release eller möjlighet till att prova fullversionen efter release så kan de som är osäkra pga PvP kan få testa ordentligt några dagar.
Bra poäng med craftingen. Det kan även bli en stoppkloss för de som spelar PvP casual, tex som det med rocket fuel i Delta Force. Båda problemen kan lösas med ingame ekonomi och mer kontaktyta mot andra spelare med trading mellan spelare (mellan vänner och inom klan osv), aktionshus och göra crafting större så de som gillar sånt får något att bita i. Nödvändigtvis inte lika stort och avancerat som jag tänker det är i EVE men mer än bara ett simpelt AH.
Helt undkomma PvP går inte enligt nuvarande design. Tänker att det finns taktiker för att undvika PvP. Skapa en massa ljud för att sedan dra därifrån så de som gillar PvP dras till samma punkt och slåss mot varandra där. Eller hålla koll själv var det har vart mycket ljud och sen gå och loota när PvP folket har lootat och springer för extract. Döda ARC Drones i närheten av platsen där en grupp håller på att ta ned en boss. Jaga drones inomhus, antar att det är lite eller inget ljud som kommer ut från djupt inne i stora byggnadskomplex.
Hoppas det blir fler tester innan release eller möjlighet till att prova fullversionen efter release så kan de som är osäkra pga PvP kan få testa ordentligt några dagar.
Jo absolut, det är möjligt. Men som gameplay loopen är just nu så skulle jag våga påstå att vara fokuserad på PvE kommer i dom allra flesta fall inte funka. Jag tycker personligen att dom ska om inte vid release åtminstone i ett senare skede stoppa in ett PvE-läge. Sen får man ju säkerställa att resurser inte kan delas emellan, tex genom att du har en karaktär för PvE och en för PvP. Dela resurser mellan lägena skulle förstöra spelekonomin totalt men om man separerar dom så ser jag inte faran med att ha ett dedikerat PvE-läge i spelet som så otroligt många andra verkar vara emot om man läser runt på Steam och Reddit.
Hittade en sjukt intressant artikel där en utvecklare på Embark (Tom Solberg) skriver om hur de fått sina robotspindlar att lära sig att gå själva via machine learning: https://medium.com/embarkstudios/transforming-animation-with-...
Var ett av de bättre "extraction shooters" jag spelat.
Bra känsla.
Var nåt speciellt med vapnen. Kändes lite som Hunt, där man måste tänka på att ladda om i rätt läge och så.
Är inte så bra på pvp-spel men överlevde rätt ofta.
Men så var det väl inte så många sweats som spelade testet heller, så det kändes som man inte dog instantly hela tiden.
Lite synd att de slopade pve delen dock. Hade varit intressant.
Vad jag sett så verkar det finnas ett singleplayer läge där PvE delen blir mycket tydligare och verkar vara många som uppskattar det läget. Det visade sig att folk gärna samarbetade då och byggde små klaner trots att de utgick som ensamma.
Vad jag sett så verkar det finnas ett singleplayer läge där PvE delen blir mycket tydligare och verkar vara många som uppskattar det läget. Det visade sig att folk gärna samarbetade då och byggde små klaner trots att de utgick som ensamma.
Vart har du sett det? Så vitt jag vet så finns det inget singelplayer-läge eller PvE-läge vilket varit en het diskussion i communityn.
För någon som knappt läst om spelet tidigare. Finns det någon beta ute? Hur får man i så fall tillgång till den?
det har precis varit en Tech Test som avslutades för ca en vecka sen. Så just nu går det inte att testa spelet.