Läckare: "GTA IV-remaster kan släppas i år"

Robot
Läckare: "GTA IV-remaster kan släppas i år"

Och därefter kan det bli Max Payne 3-remaster.

#Gta-4, #Rockstar, #nyhetstips

Medlem

Med tanke på hur mycket sämre San Andreas blev har jag inte särskilt höga förväntningar på detta.

KoP
Medlem

Känns inte som att någon har efterfrågat en remaster på Max Payne 3. 🙄 1'an och 2'an känns ju mera självklara.

Redaktör
Ponny

Görs det rätt (och efter GTA-trilogin är det såklart rimligt att vara skeptisk) blir jag glad. Planerar att spela GTA V inom kort, och fyran har jag bara petat på back in the days. Känns som mina GTA-planeter står rätt.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Med tanke på hur mycket sämre San Andreas blev har jag inte särskilt höga förväntningar på detta.

Å andra sidan funkade ju remastern av Red Dead Redemption bra. Och tekniskt är ju GTA 4 mer likt RDR än GTA 3, Vice City och San Andreas. Jag tror det kommer bli bra

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av KoP:

Känns inte som att någon har efterfrågat en remaster på Max Payne 3. 🙄 1'an och 2'an känns ju mera självklara.

Jag vill gärna ha en remaster pä Max Payne 3. Får alltid vibbar från Tropa de Elite när jag ser den, trots att det är São Paulo och inte Rio de Janeeiro.

Medlem

Behöver Rockstar kosing till GTA VI? Det känns nästan lite väl planerat med en försening av GTA VI, för att sedan släppa en Remaster av GTA IV och en eventuell remaster av Max Payne 3. Vi får se om läckan stämmer.

Mina pengar får de inte, då det släpps betydligt mer intressanta spel i år än dessa remasters. Förövrigt skulle jag hellre vilja se en remake på Max Payne 1 eller 2.

Medlem
Skrivet av Popski:

Jag vill gärna ha en remaster pä Max Payne 3. Får alltid vibbar från Tropa de Elite när jag ser den, trots att det är São Paulo och inte Rio de Janeeiro.

Max Payne 3 ser redan bra ut så finns ingen anledning till att "remastra" den.

Medlem

Så förstör de GTA4 också...

GTA4 kan vara det bästa, eller så är det VC eller SA... men det är absolut inte femman ialla fall.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

De skulle gjort en ordentlig remaster av Red Dead Redemption istället, likt Oblivionremastern som är så sjukt underbar.

signatur

Memento Mori

Medlem

Ser nog fram mer mot detta än GTAVI. GTAIV var lagom humoristiskt och utspekade sig bland riktiga gangsters i ett fiktivt New York. VI känns mer som V fast ännu mer urflippat och Tik-tok.

Medlem

Nä tack, dom lyckas säkert förstöra fordonsfysiken etc

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Besvikelsen jag upplevde när jag för första gången testade ett fordon i GTA V efter att ha spelat GTA IV i flera år är en av de största besvikelserna i mitt spelliv.

Medlem

Jag hoppas det verkligen stämmer. Sjukt att man inte har kunnat spela det på moderna konsoler, undantaget Series X, men där har spelet en låg upplösning på 720p...

Om alla som låter negativa, så tror jag nog att Rockstar har lärt sig efter misstagen med trilogin, så ni behöver nog inte oroa er.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Besvikelsen jag upplevde när jag för första gången testade ett fordon i GTA V efter att ha spelat GTA IV i flera år är en av de största besvikelserna i mitt spelliv.

Samma här. GTA IV hade fantastiskt fordonsfysik, femman, not so much...

Medlem

Tog mig aldrig igenom GTA IV. För mycket trams med dejting och skit. De lärde sig läxan och tog bort sådant från huvudkampanjen i GTA V. En remaster gör ingen skillnad där.

Medlem
Skrivet av KoP:

Det är ju en remake av 1 och 2 på gång så det är ganska onödigt att remastra dom.
https://www.remedygames.com/games/max-payne-1-2-remake

Men en remaster av trean är ju inte fel.

Medlem
Skrivet av pazu:

Tog mig aldrig igenom GTA IV. För mycket trams med dejting och skit. De lärde sig läxan och tog bort sådant från huvudkampanjen i GTA V. En remaster gör ingen skillnad där.

Intressant. Själv tyckte jag femman var alldeles för tramsig och jag saknade allvaret i fyran. Smaker är som baken.

Medlem

Jag håller med många i tråden om att GTA IV är på flera sätt bättre än GTA V och jag skulle gärna se en remaster, men av samma anledning tror jag också de inte borde göra det just nu. Det är för nära inpå nya GTA VI och riskerar att bli jämfört rakt av vilket omöjligt kan gynna Rockstar. Antingen blir intresset för remaster rätt lågt eller så drabbar det försäljningen av deras miljardprojekt. Det ena värre än det andra.

Det är nog mer strategiskt att vänta tills ett halvår/år efter nya spelet kommit. Men jag är ingen expert på ämnet, jag tycker bara GTA IV var så unikt före sin tid på ett sätt att spel än idag inte lyckats med en lika komplett helhet, det enda som kommit nära är Red dead redemption 2.

Medlem

Mjölkmästarna.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Kan vara skoj på PS5 men spelet finns på steam redan nu och billigare

Medlem
Skrivet av fakemail:

Jag håller med många i tråden om att GTA IV är på flera sätt bättre än GTA V och jag skulle gärna se en remaster, men av samma anledning tror jag också de inte borde göra det just nu. Det är för nära inpå nya GTA VI och riskerar att bli jämfört rakt av vilket omöjligt kan gynna Rockstar. Antingen blir intresset för remaster rätt lågt eller så drabbar det försäljningen av deras miljardprojekt. Det ena värre än det andra.

Det är nog mer strategiskt att vänta tills ett halvår/år efter nya spelet kommit. Men jag är ingen expert på ämnet, jag tycker bara GTA IV var så unikt före sin tid på ett sätt att spel än idag inte lyckats med en lika komplett helhet, det enda som kommit nära är Red dead redemption 2.

Jag håller med, känns som det vore ett sett att dra in pengar. Det finns ju på steam med lite lite sämre grafik.

Håller med om att storyn är bättre än femman men helheten är bättre i femman.

Medlem

Känns som GTA4 hade bättre bilfysik, lite mer tyngd som inte gjorde att det känns som man kör runt en gokart. Så gärna en remake om de gör det bra förstås.

Medlem

Å fan remaster av Max Payne 3 det väntar jag på. Funkar ju inte nå bra nu då man har mer en skärm. Musen vill inte hållas i spelet.

Medlem
Skrivet av iGMAS:

Å fan remaster av Max Payne 3 det väntar jag på. Funkar ju inte nå bra nu då man har mer en skärm. Musen vill inte hållas i spelet.

PrimaryLock.exe

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Det är väl egentligen bara den delen jag är lite orolig för också. Men remastern av RDR var väldigt troget originalet så jag hoppas det samma gäller för GTA 4.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av pazu:

Max Payne 3 ser redan bra ut så finns ingen anledning till att "remastra" den.

Jag testade det på Xbox Series S för några veckor sen och blev inte sugen på att spela mer. Grafiken är ok, inte mer. Styrningen känns f.ö. lite styltig, men det kan delvis bero på att jag är mer van med DualSense.

Ja tack! GTA IV är helt klart bästa i serien. Storyn och den fantastiska fordonsfysiken, herrejävlar vad kul det var att ratta runt kärror i det spelet. Tyvärr var den som bortblåst i GTA V, var som att köra gokart som nån nämnde eller som att köra på luft. Helt dött.

Medlem

Känns ju inte som att en remake på max Payne 3 kommer innan remedy fått göra sen remake på 1an och 2an som dom håller på med!

Sen är frågan vad syftet med en remake på gtaiv är? Har man ändrat GTAVI styrningen att bli lite mer lik och vill få folk som bara spelat 5an få vänja sig?

Medlem
Skrivet av KoP:

Äger Rockstar rättigheterna till 1an och 2an?

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar