Death Stranding 2 kommer att ha ett läge för 60 fps

Robot
Death Stranding 2 kommer att ha ett läge för 60 fps

Och ett kvalitetsläge med bättre grafik och 30 fps.

#Death-stranding-2, #Kojima-productions

Medlem

Nice! Älskar denna generation. Jättesnygga spel, hög upplösning, hög framerate, snabba laddningstider.

Medlem

Ånej. Såg just att även detta spel kommer innehålla dom där oerhört irriterande animationerna när Sam slumpmässigt går bredbent i terräng. Oftast helt ologiska tillfällen också.

Men visst är det snyggt. Precis som förra spelet.

signatur

PSN: Oakborn86

Inaktiv

Asså sorry men jag förstår inte hur man kan acceptera 60 fps som bra, fruktansvärt att titta på i jämförelse med 100+..
Enda anledningen att jag aldrig någonsin kommer köra en konsol, är helt enkelt inte värt pengarna.

Medlem

Ja det är bra med den nya generationen man får ha 60 fps om man vill eller fin bild med diabilder om man hällre önskar men varför har vi inte pratat om att man kan inte använda en ps4 kontroll till en ps5????

Jag skulle spela lite fotboll med pojken igår så jag tänkte självklart måste det fungera med en ps4 kontroll men icke sa nicke för där ville Sony att jag skulle få springa till butiken och punga ut för en ny ps5 kontroll om det skulle bli möjligt.. och då var spelet inte ens ett ps5 only spel utan ett som finns på båda med lite skillnad i fps bara.

Jag tappar hakan, hadde jag vetat detta skulle jag alldrig skaffat mig en ny dum konsoll utan väntat på valves konsoll istället. Jösses Amalia det var det girigaste jag sett tror jag. Sony Är ju värre än Nintendo nu för tiden för Nintendo låter en iaf köra med gammla kontroller om man så vill.

Nä nästa konsoll blir inte en Sony iaf, hoppas på Valve släpper en konsoll som det ryktats om. En konsoll med steam os. Utan månadsbetalning för att få spela lite online ibland. En konsoll utan monopol på sin spelbutik. En konsol som inte tvingar en köpa dubbla kopior på sina spel bara för man har fysiskt exemplar men vill köra på sin digitala edition maskin. En konsoll som man kan installera vilka tilbehör som hellst utan krongel. En konsoll som inte tar betalt för en uppdatering . Nä jag märker det är en hel del saker jag stör mig på denna generationens playstation.

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Ja det är bra med den nya generationen man får ha 60 fps om man vill eller fin bild med diabilder om man hällre önskar men varför har vi inte pratat om att man kan inte använda en ps4 kontroll till en ps5????

Jag skulle spela lite fotboll med pojken igår så jag tänkte självklart måste det fungera med en ps4 kontroll men icke sa nicke för där ville Sony att jag skulle få springa till butiken och punga ut för en ny ps5 kontroll om det skulle bli möjligt.. och då var spelet inte ens ett ps5 only spel utan ett som finns på båda med lite skillnad i fps bara.

Jag tappar hakan, hadde jag vetat detta skulle jag alldrig skaffat mig en ny dum konsoll utan väntat på valves konsoll istället. Jösses Amalia det var det girigaste jag sett tror jag. Sony Är ju värre än Nintendo nu för tiden för Nintendo låter en iaf köra med gammla kontroller om man så vill.

Nä nästa konsoll blir inte en Sony iaf, hoppas på Valve släpper en konsoll som det ryktats om. En konsoll med steam os. Utan månadsbetalning för att få spela lite online ibland. En konsoll utan monopol på sin spelbutik. En konsol som inte tvingar en köpa dubbla kopior på sina spel bara för man har fysiskt exemplar men vill köra på sin digitala edition maskin. En konsoll som man kan installera vilka tilbehör som hellst utan krongel. En konsoll som inte tar betalt för en uppdatering . Nä jag märker det är en hel del saker jag stör mig på denna generationens playstation.

Det går att använda PS4-kontrollen till PS5 när du spelar PS4-spel. Troligen har du startat PS5-versionen av spelet.

Medlem

Förr så spelade man bara. Man behövde inte fundera över performance-läge och liknande. Spelet man köpte var som det var. Take it or leave it.
Det var tider det.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Förr så spelade man bara. Man behövde inte fundera över performance-läge och liknande. Spelet man köpte var som det var. Take it or leave it.
Det var tider det.

Vad skönt att vi gått ifrån det och man får valmöjligheter som passar sin egen smak så att alla kan bli nöjda

Medlem

Att studios fortfarande envisas med sina 30fps?!
Det är lika förlegat som att gå till banken och betala sina räkningar.

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Skrivet av scaryfoot:

Det var tider det.

Måste vara jobbigt för dig att gå in i en affär eller välja kläder på morgonen? Finns väl absolut inget negativt om folk kan välja mellan högre upplösning och 30 fps eller lägre upplösning och 60 fps?

På PC ska vi inte ens tala om hur många inställningar och variabler det finns.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Hur har det du skrev någonting med Death Stranding att göra?

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Ånej. Såg just att även detta spel kommer innehålla dom där oerhört irriterande animationerna när Sam slumpmässigt går bredbent i terräng. Oftast helt ologiska tillfällen också.

Men visst är det snyggt. Precis som förra spelet.

Jag älskar dom! Måste vara lite variation! 👌

Medlem
Skrivet av Mr_Qi:

Att studios fortfarande envisas med sina 30fps?!
Det är lika förlegat som att gå till banken och betala sina räkningar.

Man gissar att det är ett arv från frekvensen på 60hz. Helst kör du 60, men fixar man inte det så går du ner till 60/2=30 för att det skall se vettigt ut? Men med dagens 120hz (vrr) skärmar så hoppas jag på att 120/3 = 40fps tar över "sista platsen". Ser vansinnigt mycket bättre ut än 30.

Medlem

Så... har spelet ett "Pro"-läge eller? Kommer spela på vanliga men vore ändå kul att veta om det finns förbättringar.

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

Vad skönt att vi gått ifrån det och man får valmöjligheter som passar sin egen smak så att alla kan bli nöjda

Ändå är ingen nöjd.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Så... har spelet ett "Pro"-läge eller? Kommer spela på vanliga men vore ändå kul att veta om det finns förbättringar.

Spelet släpps med "Pro Enchanced"-kertifieringen. Sen vad det innefattar får vi nog inte veta förrän reviews är ute. Personligen hoppas jag starkt på ett 40fps mode.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det var tider det.

Förr så visste man inte bättre och tekniken har utvecklats sen förr, blivit bättre och vi vet idag vad som är möjligt i dagsläget.

signatur

Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange

Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange

Medlem
Skrivet av BarryBurton:

Ändå är ingen nöjd.

Gnällspikar är oftast mest högljudda. Så uppenbarligen fungerar det på dig om det är din uppfattning.

Medlem

Ser kul ut. Jag hade kul i förra också, även om jag föll av det det till slut. Men det blir kanske köp det här!

signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

Gnällspikar är oftast mest högljudda. Så uppenbarligen fungerar det på dig om det är din uppfattning.

Jag är nöjd med 30 fps

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Måste vara jobbigt för dig att gå in i en affär eller välja kläder på morgonen? Finns väl absolut inget negativt om folk kan välja mellan högre upplösning och 30 fps eller lägre upplösning och 60 fps?

På PC ska vi inte ens tala om hur många inställningar och variabler det finns.

PC ja, det kan man spela om man vill. Jag har alltid föredragit det enkla, så konsol passar mig. Och jag gillade den tiden då man bara spelade. Det var okomplicerat. Det viktiga var spelet. Inte grafiken.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

PC ja, det kan man spela om man vill. Jag har alltid föredragit det enkla, så konsol passar mig. Och jag gillade den tiden då man bara spelade. Det var okomplicerat. Det viktiga var spelet. Inte grafiken.

Så komplicerat är det inte endå. Men samma sak är det inte som förr, nej.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Förr så visste man inte bättre och tekniken har utvecklats sen förr, blivit bättre och vi vet idag vad som är möjligt i dagsläget.

Jag tror det är bra med begränsningar och att för många valmöjligheter bidrar till stress. Jag tycker att spel har blivit för tillkrånglat och komplicerat. Förr så fick man spelet i den versionen som erbjöds. Man var nöjd så, och njöt av upplevelsen. Man behövde inte ha beslutsångest, valde jag rätt läge?
Varför måste man se allt, med knivskarp grafik? Jag föredrar att få använda fantasin.
Samma med film. Det viktiga var känslan, upplevelsen. Inte den högsta upplösningen. Och jag kollar inte dokumentärer om hur de gjort allt i filmen. Det förstör illusionen.
När jag växte upp så hade vi tre Star Wars-filmer. Det var vad vi fick, och det var mer än nog.
Nu är Star Wars synonymt med en produkt i mängden. Slit och släng. Allt ska urvattnas. Var är magin, känslan av att det är nåt alldeles speciellt?

Medlem

Snart dags för Walking to a Cutscene Simulator 2.0 (^_^)

Jag läste en förhandstitt av Death Stranding 2 där de spenderat 40 på plats. Det mesta tycks vara förädlat och fler möjliga transportsträckor från A till B tycks vara möjligt. De lyfte också upp att likt South of Midnight, så går strider förutom att smyga förbi också att skippa helt. Slutligen poängterade kritikern att Death Stranding 2 lika gärna kunde vara Metal Gear Solid 6 utan Snake sett till karaktärer.

Annars går diskussionen i kompisgänget om huruvida Death Stranding likt Senua's Saga: Hellblade II är spel eller interaktiv film, med skillnaden att Death Stranding är relativt långt och Senua's Saga: Hellblade II är relativt kort. För mig är båda berättelsedrivna spel.

Snart får jag äntligen användning för PS5:an igen.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Snart dags för Walking to a Cutscene Simulator 2.0 (^_^)

Jag läste en förhandstitt av Death Stranding 2 där de spenderat 40 på plats. Det mesta tycks vara förädlat och fler möjliga transportsträckor från A till B tycks vara möjligt. De lyfte också upp att likt South of Midnight, så går strider förutom att smyga förbi också att skippa helt. Slutligen poängterade kritikern att Death Stranding 2 lika gärna kunde vara Metal Gear Solid 6 utan Snake sett till karaktärer.

Annars går diskussionen i kompisgänget om huruvida Death Stranding likt Senua's Saga: Hellblade II är spel eller interaktiv film, med skillnaden att Death Stranding är relativt långt och Senua's Saga: Hellblade II är relativt kort. För mig är båda berättelsedrivna spel.

Snart får jag äntligen använding för PS5:an igen.

Jag minns Shenmue-recensionen i Aftonbladet för 25 år sen. "Du spelar en film"

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag minns Shenmue-recensionen i Aftonbladet för 25 år sen. "Du spelar en film"

Jaså, den minns inte jag. Vilket spel Shenmue var när det begav sig

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Jaså, den minns inte jag. Vilket spel Shenmue var när det begav sig

Ja, det är fortfarande speciellt. Inte spelat nåt med den atmosfären sen dess.
Jag förflyttas genast dit och känner sån nostalgi när jag hör det här

Jag vill bo i byn i början, allra helst i huset man ser till vänster 26 sek in i videon.

Det är det mest inflytelserika spelet också.
https://www.bafta.org/stories/the-most-influential-video-game...

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag tror det är bra med begränsningar och att för många valmöjligheter bidrar till stress. Jag tycker att spel har blivit för tillkrånglat och komplicerat. Förr så fick man spelet i den versionen som erbjöds. Man var nöjd så, och njöt av upplevelsen. Man behövde inte ha beslutsångest, valde jag rätt läge?
Varför måste man se allt, med knivskarp grafik? Jag föredrar att få använda fantasin.
Samma med film. Det viktiga var känslan, upplevelsen. Inte den högsta upplösningen. Och jag kollar inte dokumentärer om hur de gjort allt i filmen. Det förstör illusionen.
När jag växte upp så hade vi tre Star Wars-filmer. Det var vad vi fick, och det var mer än nog.
Nu är Star Wars synonymt med en produkt i mängden. Slit och släng. Allt ska urvattnas. Var är magin, känslan av att det är nåt alldeles speciellt?

Du verkar ha svårt för alternativ, inställningar och valmöjligheter.
Simpelt helt enkelt.
Alla tycker inte så, se bara på alla som gillar olika typer av simulatorer och spel där man kan gräva ner sig i utrustning, takiker, konfigurationer och inställningar.
Det dra en annan typ av spelare och dessa skulle inte kalla sånt urvattnat.
Vissa spelar super mario andra spelar flight simulator

Medlem
Skrivet av GordonF:

Du verkar ha svårt för alternativ, inställningar och valmöjligheter.
Simpelt helt enkelt.
Alla tycker inte så, se bara på alla som gillar olika typer av simulatorer och spel där man kan gräva ner sig i utrustning, takiker, konfigurationer och inställningar.
Det dra en annan typ av spelare och dessa skulle inte kalla sånt urvattnat.
Vissa spelar super mario andra spelar flight simulator

Ja, jag gillar inte när det är för tillkrånglat. Spelar om Cyberpunk nu och den senaste versionen har komplicerat en del grejer i onödan.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, jag gillar inte när det är för tillkrånglat. Spelar om Cyberpunk nu och den senaste versionen har komplicerat en del grejer i onödan.

Det betyder inte att det är urvattnat.
Cyberpunk kanske inte är tänkt eller designat att vara ett "simpelt spel."

12
Skriv svar