Nintendo kan "bricka" konsoler som bryter mot användarvillkoren
För att det återigen är uppenbart varför.
Att kräva data för det är lite som att kräva data på varför folk har med sig paraplyer när det regnar....
Men jag ser fram emot att du kommer att bygga under alla dina åsikter gällande vad andra gör med data i fortsättningen
Regn kan man ju åtminstone både se, höra, känna av, och rentav mäta empiriskt. Vilket är långt mer än man kan säga om dina argument.
onus probandi-fallasi, det var inte igår det.
Men nu är det ju faktiskt så att, till skillnad från filbunke, så har jag inte gjort några påståenden som behöver styrkas.
Utgår ifrån att du syftar till mitt användande av "en betydelsefull del", vilket är i sig självt ett diffust begrepp som saknar värdeladdning, då precis som jag själv påpekat, det saknas data för att göra några som helst konkreta påståenden.
Shit vad du jobbig du är!
Majoritet av folk som crackar sina konsoler gör det INTE för att modda den och leka med några appar. Utan för att spela piratkopierade spel.
Du får googla efter data själv då detta är allmänt känt problem hos alla konsoler.
Shit vad du jobbig du är!
Majoritet av folk som crackar sina konsoler gör det INTE för att modda den och leka med några appar. Utan för att spela piratkopierade spel.
Du får googla efter data själv då detta är allmänt känt problem hos alla konsoler.
Säg mig, är piraten som rörde dig, med oss i rummet nu?
Men allvarligt, är det inte dags att byta skiva istället för att fortsätta hacka på med samma substanslösa argument?
Säg mig, är piraten som rörde dig, med oss i rummet nu?
Men allvarligt, är det inte dags att byta skiva istället för att fortsätta hacka på med samma substanslösa argument?
Sa snubben som använder sig samma härskarteknik gång på gång 😂🤷♂️
Bra argumenterat grabben, om att våra argument inte håller.
Har du några data på detta också?
Sa snubben som använder sig samma härskarteknik gång på gång 😂🤷♂️
Bra argumenterat grabben, om att våra argument inte håller.
Har du några data på detta också?
Hack.... hack.... hack....
Nu är du bara tragisk. 😂
Haha! Det här går ju fullständigt i motsatt riktning med utvecklingen i EU. "Right to Repair" direktiven som drivs igenom i många länder i EU nu innebär ju att kund själv ska ha rätt att kunna reparera hemelektronik. Vilket många stora företag motsatt sig tidigare.
Men Nintendo vill alltså ge sig själva rätten att förstöra vår hemelektronik. Lycka till!
Nu är det någon som verkligen är ute och cyklar på Nintendo.
Haha! Det här går ju fullständigt i motsatt riktning med utvecklingen i EU. "Right to Repair" direktiven som drivs igenom i många länder i EU nu innebär ju att kund själv ska ha rätt att kunna reparera hemelektronik. Vilket många stora företag motsatt sig tidigare.
Men Nintendo vill alltså ge sig själva rätten att förstöra vår hemelektronik. Lycka till!
Nu är det någon som verkligen är ute och cyklar på Nintendo.
Du har inte läst artikeln va?
Det står
Det är i licenssektionen som Nintendo påpekar att man inte på något sätt får kringgå, modifiera, dekryptera, omintetgöra eller mixtra med Nintendo Account Services, och att Nintendo förbehåller sig rätten att bland annat: "permanent göra Nintendo Account Services och/eller tillämplig Nintendo-enhet helt/eller delvis obrukbar." Med andra ord kan de "bricka" en Nintendo-konsol om de anser att användaren till exempel har mixtrat med kontotjänsten för att kunna piratkopiera eller ägna sig åt annat som Nintendo inte gillar.
Alltså INGENTING om det du nämnde 🤷♂️
Förstår inte vad ni bölar om egentligen haha
Du har inte läst artikeln va?
Det står
Det är i licenssektionen som Nintendo påpekar att man inte på något sätt får kringgå, modifiera, dekryptera, omintetgöra eller mixtra med Nintendo Account Services, och att Nintendo förbehåller sig rätten att bland annat: "permanent göra Nintendo Account Services och/eller tillämplig Nintendo-enhet helt/eller delvis obrukbar." Med andra ord kan de "bricka" en Nintendo-konsol om de anser att användaren till exempel har mixtrat med kontotjänsten för att kunna piratkopiera eller ägna sig åt annat som Nintendo inte gillar.
Alltså INGENTING om det du nämnde 🤷♂️
Förstår inte vad ni bölar om egentligen haha
Ja det du citerar här är en motsatt rikting till "Right to Repair" direktiven. EU jobbar för större ägarskap/hållbar utveckling kring hemeletronik och det du citerar är raka motsatsen i den här utveckligen skulle jag påstå.
Ja det du citerar här är en motsatt rikting till "Right to Repair" direktiven. EU jobbar för större ägarskap/hållbar utveckling kring hemeletronik och det du citerar är raka motsatsen i den här utveckligen skulle jag påstå.
Det står ju ingenting om den fysiska enheten utan enbart ifall man mixrar med kontot?!
Med andra ord så kan du reparera den själv men få inte för dig att göra något olagligt med ditt konto.
Det står ju ingenting om den fysiska enheten utan enbart ifall man mixrar med kontot?!
Med andra ord så kan du reparera den själv men få inte för dig att göra något olagligt med ditt konto.
“Permanent” göra Nintendo-enhet “helt" obrukbar. Står klart och tydligt.
Hur ska du reparera den om Nintendo gjort den "permanent helt obrukbar". Hur hållbart vore detta? Potentiellt tusentals kunder som kanske ska behöva kasta sina enheter för att Nintendo förstört dem då en klausul in fullföljts till punkt och pricka?
Förstår du inte hur farlig den här utveckligen är för konsumenter och miljön?
“Permanent” göra Nintendo-enhet “helt" obrukbar. Står klart och tydligt.
Ja, efter du har mixtrat olagligt med ditt konto.
Har inget med o göra om du öppnar upp din Switch och reparerar den själv?!
Återigen, mixtrar du med ditt konto, och gör något olagligt så kan dom bricka din konsol!
Gå inte online efter du har gjort något olagligt! Problemet löst. Som "ni" ändå har gjort dom senaste 10+ åren, så förstår inte bölandet som sagt.
Vad jag vet så har Microsoft blockat en hel del användare och gjort deras konsoler obrukbara på deras servar etv etc?!
Om du enbart vill öppna upp din konsol, dvs skruva upp den och byta ut en fläkt mot någon annan så har inte Nintendo rätt att bricka din konsol. Återigen, inte det nyheten, artikeln, handlar om.
Ja, efter du har mixtrat olagligt med ditt konto.
Har inget med o göra om du öppnar upp din Switch och reparerar den själv?!
Återigen, mixtrar du med ditt konto, och gör något olagligt så kan dom bricka din konsol!
Gå inte online efter du har gjort något olagligt! Problemet löst. Som "ni" ändå har gjort dom senaste 10+ åren, så förstår inte bölandet som sagt.
Vad jag vet så har Microsoft blockat en hel del användare och gjort deras konsoler obrukbara på deras servar etv etc?!
Om du enbart vill öppna upp din konsol, dvs skruva upp den och byta ut en fläkt mot någon annan så har inte Nintendo rätt att bricka din konsol. Återigen, inte det nyheten, artikeln, handlar om.
Om Nintendo tycker att du har gjort något som är olagligt så måste de gå rättsligt tillväga precis som alla andra. De står inte över lagen, de har inte rätt att ta lagen i egna händer och förstöra din egendom.
Det enda som de borde göra i ett sådant fall är att stänga av dig från konto och tjänster. Och sedan eventuellt gå rättsligt tillväga gentemot dig.
De står inte över lagen, de har inte rätt att ta lagen i egna händer och förstöra din egendom.
På tal om att inte stå över lagen:
Du får inte ladda ner roms och ha på din Switch 🤷♂️
På tal om att inte stå över lagen:
Du får inte ladda ner roms och ha på din Switch 🤷♂️
Jag har inte priatkopierat något överhuvudtaget på över 20 år. Jag är helt ointresserad av piratkopiering då jag har ett bra jobb och bra betalt. Du missar min poäng vilket är lite tråkigt.
Jag har inte priatkopierat något överhuvudtaget på över 20 år. Jag är helt ointresserad av piratkopiering då jag har ett bra jobb och bra betalt. Du missar min poäng vilket är lite tråkigt.
Vad är din poäng? Vad EXAKT, teoretiskt, vill du göra med din Switch 2?
Talar du endast om fysiskt, dvs skruva upp, reparera, eller mixra med mjukvaran aka konton?
Vad är din poäng? Vad EXAKT, teoretiskt, vill du göra med din Switch 2?
Talar du endast om fysiskt, dvs skruva upp, reparera, eller mixra med mjukvaran aka konton?
Det handlar inte om mig. Jag vill inte göra något annat än att spela de fysiska spel jag köper. Min poäng är att Nintendo har inte rätt att förstöra en kunds hårdvara. Oavsett vad de vill eller tycker.
Det handlar inte om mig. Jag vill inte göra något annat än att spela de fysiska spel jag köper. Min poäng är att Nintendo har inte rätt att förstöra en kunds hårdvara. Oavsett vad de vill eller tycker.
Så du kan alltså inte svara på den simpla frågan!
Antingen trollar du eller så har du allvarliga lässvårigheter alltså...
Återigen, gör du något olagligt på ditt konto så kan Nintendo låsa ut dig. Simpelt.
Lösning på problemet.....GÅ INTE ONLINE!
Precis som det, återigen, har varit bransch-standard över 10 år 🤷♂️ Alltså ingenting nytt och ingenting att böla och bröla på Nintendo över.
Återigen, skruvar du upp din Switch 2 och du reparerar den (right to repair som du nämnde) så har inte Nintendo rätt att låsa den. Det är INTE DET ARTIKELN HANDLAR OM!!!
Så du kan alltså inte svara på den simpla frågan!
Antingen trollar du eller så har du allvarliga lässvårigheter alltså...
Återigen, gör du något olagligt på ditt konto så kan Nintendo låsa ut dig. Simpelt.
Lösning på problemet.....GÅ INTE ONLINE!
Precis som det, återigen, har varit bransch-standard över 10 år 🤷♂️ Alltså ingenting nytt och ingenting att böla och bröla på Nintendo över.
Återigen, skruvar du upp din Switch 2 och du reparerar den (right to repair som du nämnde) så har inte Nintendo rätt att låsa den. Det är INTE DET ARTIKELN HANDLAR OM!!!
Abolut inget troll här. Jag kanske var lite otydlig tidigare. Haka inte upp dig på det här med “righ to repair”, jag tog upp det som ett exempel på hur EU jobbar på att ge mer makt åt konsumenten (när företagen försöker ta lagen i egna händer). I det fallet handlade det ju om att företagen i stort sett försökte förbjuda reparationer av dyr hårvara. Inte OK!
Det som Nintendo försöker göra nu, att permanent förstöra konsumentens hårdvara när deras regler inte efterföljs är ett liknande case. De försöker ta lagen i egna händer enligt min åsikt. Det är att gå för långt. Inte OK!
Att det är olagligt att pirakopiera osv det vet vi alla. Och det är helt OK att Nintendo stänger av folk. Men det är inte OK att gå så långt att man förstör egendom.
Detta är mina åsikter och du behöver inte hålla med. Men hoppas du förstår vad jag menar nu iallafall.
Att det är olagligt att pirakopiera osv det vet vi alla. Och det är helt OK att Nintendo stänger av folk. Men det är inte OK att gå så långt att man förstör egendom.
Fast samtidigt förstör vi för dem och många andra utvecklare, är ju inte bara Nintendo spelen som lider av detta, vilken indie-utvecklare som helst, kan få sin produkt STULEN!
För att lösa problemet så låser Nintendo konsolen, säger ju sig självt må man tycka.
Återigen, detta kan endast ske när man går online.
Så vill man pirata spel, vill man bränna sprit hemma, fine do it, men gå inte online, prata inte högt om din hembränning för då finns det risk Nintendo låser konsolen och polisen knackar på och frågar vad är det som bryggs i källaren 😉
Problem solved för dom som vill homebrewa.
Fast samtidigt förstör vi för dem och många andra utvecklare, är ju inte bara Nintendo spelen som lider av detta, vilken indie-utvecklare som helst, kan få sin produkt STULEN!
För att lösa problemet så låser Nintendo konsolen, säger ju sig självt må man tycka.
Återigen, detta kan endast ske när man går online.
Så vill man pirata spel, vill man bränna sprit hemma, fine do it, men gå inte online, prata inte högt om din hembränning för då finns det risk Nintendo låser konsolen och polisen knackar på och frågar vad är det som bryggs i källaren 😉
Problem solved för dom som vill homebrewa.
Det förstår jag, givetvis kan man gå runt detta genom att inte gå online. Men man måste få böla lite. Företagen måste få mostånd när de försöker pusha gränserna och utmana oss konsumenter. Om vi är helt passiva vid sådana här förändringar så kommer storföretagen att bestämma lagarna kring precis allting i framtiden.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/staten-tar-over-olaglig-tav...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zA9b11/bilar-beslagtagna...
Två olika exempel sötnos. Vill du ha mer?
Bilen beslagtogs ju inte för att den var trimmad utan för att den använts i olagliga streetraces. En originalbil som använts för detta hade blivit beslagtagen den med om så varit fallet.
Du får modifiera din bil hur mycket du vill så länge du inte framför den på allmän väg utan att ha regbesiktat den först. Skulle det finnas krav på att bilen är laglig även när den inte körs skulle det ju bli olagligt att skruva med den och exempelvis byta bromsskivor då bilen blir utan bromsar när man plockat bort dom gamla och inte hunnit sätta på nya.
Lika bör det egentligen vara på konsoler, man får göra precis vad man vill med sin egendom så länge den inte brukas för olaglig verksamhet. Att hacka konsolen är inte olagligt, pirata spel är.
Det som Nintendo försöker göra nu, att permanent förstöra konsumentens hårdvara när deras regler inte efterföljs är ett liknande case. De försöker ta lagen i egna händer enligt min åsikt. Det är att gå för långt. Inte OK!
Nintendo försöker bara att skrämmas. De har sagt det här förr.
Läs: https://www.ibtimes.com/nintendo-targets-pirates-3ds-277537?utm_source=chatgpt.com
Nintendo Targets Pirates With 3DS "There are rumors that Nintendo may be able to remotely render inoperable, or brick, the consoles of users who use unauthorized flash carts like the R4, which can run pirated games. After the Nintendo 3DS menu is updated, any existing or future unauthorized technical modification of the hardware or software of your Nintendo 3DS System, or the use of an unauthorized device in connection with your system, will render the system permanently unplayable, reads the EULA."
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Lika bör det egentligen vara på konsoler, man får göra precis vad man vill med sin egendom så länge den inte brukas för olaglig verksamhet. Att hacka konsolen är inte olagligt, pirata spel är.
Det var ett jävla tjat om detta!
Läs artikeln först, kommentera sen!
ÅTERIGEN: Om du mixrar med kontot på ett olagligt sätt så har Nintendo rätt bricka din konsol
Det handlar enbart om du mixrar med kontot och ej den fysiska enheten, God fucking damnit, är ni troll eller bara värdelösa på att läsa?
Det var ett jävla tjat om detta!
Läs artikeln först, kommentera sen!
ÅTERIGEN: Om du mixrar med kontot på ett olagligt sätt så har Nintendo rätt bricka din konsol
Det handlar enbart om du mixrar med kontot och ej den fysiska enheten, God fucking damnit, är ni troll eller bara värdelösa på att läsa?
De är värdelösa på att läsa!
Sannolikt gråtande små barn som vill ha allt gratis. När de inte får det är hela världen orättvis och de ligger i fosterställning och bölar.
Att skaffa ett jobb och göra rätt för sig ligger tyvärr inte i dessa individers intresse.