Mys-strategi! Anno 117 får gameplay-genomgång
Ser lite mysigt ut, men frågan är om det är så mycket annorlunda ifrån anno 1800, ser ut som samma spel med ett nytt skin.
I slutändan så är ju alla spelen bara Anno 9
Peppad.
Spelat mycket Anno 1800 och här ser det ut att vara mycket bekant.
Såg att många kommenterade att nu fanns det landbaserade trupper.
Ser fram emot att kolla några lets play och se hur det verkar.
Kan rekommendera Nivarias, tycker han är mysig. Annars är Taka och What Darren Plays också bra!
En glad kalmarit boende på Gotland!
Avslutade precis tekniska betan som pågått i ish 10 dagar.
Är hoppfull.
Men va fusk. Ubisoft måste ha glömt att skicka en till mig
Detta verkar väldigt lovande. Det är en pålitlig och välgjord serie i regel. Kan tänka mig att folk kommer klaga på att det är för likt Anno 1800 - men samtidigt, det vet sin formula och det har i regel gjort den rätt.
Vi vet också alla att om de ändrar för mycket så kommer folk hata det, och ändrar de för lite så hatar folk det med. Jag själv känner mest, så länge det är grundformulan med en och annan tidsepokspassande förändring så kommer jag vara nöjd.
Detta är ett spel jag nästan skulle kunna tänka mig en Collectible Edition för... hmm
Nåja, är försiktigt hoppfull 😊
Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.
Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/
Har aldrig riktigt fattat vart på skalan emellan factory simulator och city builder dessa Anno liren hamnar, är det mer fokus på att bygga effektiva resource/construction-pipelines i still med factorio eller mer fokus på att hålla befolkning glad osv i still med city builders?
Och är dessa spelen som paradox där man kanske ska vänta tills X antal DLC är ute?
Har aldrig riktigt fattat vart på skalan emellan factory simulator och city builder dessa Anno liren hamnar, är det mer fokus på att bygga effektiva resource/construction-pipelines i still med factorio eller mer fokus på att hålla befolkning glad osv i still med city builders?
Och är dessa spelen som paradox där man kanske ska vänta tills X antal DLC är ute?
Det är en kombination. Ju högre klass av befolkning så behöver de nya produktionslinjer, och då kanske du behöver skaffa nya öar och sen flytta varor från en ö till en annan.
Det är lite mindre skala än factorio ofta men det är rätt så trevligt att bygga snygga städer.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Ja vill ha ett Anno 1994..
Bli väl Anno 90s då, eftersom det måste bli totalt 9 inte mer.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Hyfsat med diplomati också. Däremot har det bara vart sjöstrider tidigare. Får se om de överraskar med nåt i stridssystemet nu.
Bli väl Anno 90s då, eftersom det måste bli totalt 9 inte mer.
Dom har ju gjort några, typ 1404, 1602, 2070. Så ett 1994 blir kalas 😁
Dom har ju gjort några, typ 1404, 1602, 2070. Så ett 1994 blir kalas 😁
9 9 9.... 23?
Hyfsat med diplomati också. Däremot har det bara vart sjöstrider tidigare. Får se om de överraskar med nåt i stridssystemet nu.
https://v.redd.it/m26zyz0x0x1f1/DASH_720.mp4
ser ut som landstrider är på menyn.
9 9 9.... 23?
Jahaaa !
De har inte jag fattat, haha ! Varför gör dom så ?
Jahaaa !
De har inte jag fattat, haha ! Varför gör dom så ?
Typ en rolig grej? Man tänker inte på det, jag visste inte det när jag var yngre. Det är lite "whatever" liksom haha. Men det var därför jag menad att det kunde heta "Anno 90's" typ.
Typ en rolig grej? Man tänker inte på det, jag visste inte det när jag var yngre. Det är lite "whatever" liksom haha. Men det var därför jag menad att det kunde heta "Anno 90's" typ.
Jamen då föll polletten ner, fatta inte alls va du menade först.
Ja då nöjjer jag mig med en 90s helt enkelt ✌️😁