Mys-strategi! Anno 117 får gameplay-genomgång

Robot
Mys-strategi! Anno 117 får gameplay-genomgång
Medlem

Ser lite mysigt ut, men frågan är om det är så mycket annorlunda ifrån anno 1800, ser ut som samma spel med ett nytt skin.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

så jävla hype för det här! Älskar Anno och Anno + antika Rom är en match made in heaven för mig

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

Ser lite mysigt ut, men frågan är om det är så mycket annorlunda ifrån anno 1800, ser ut som samma spel med ett nytt skin.

I slutändan så är ju alla spelen bara Anno 9

Medlem

Tycker det ser bra ut, 1800 var riktigt bra!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Testpilot

Peppad.
Spelat mycket Anno 1800 och här ser det ut att vara mycket bekant.
Såg att många kommenterade att nu fanns det landbaserade trupper.

Ser fram emot att kolla några lets play och se hur det verkar.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Peppad.
Spelat mycket Anno 1800 och här ser det ut att vara mycket bekant.
Såg att många kommenterade att nu fanns det landbaserade trupper.

Ser fram emot att kolla några lets play och se hur det verkar.

Kan rekommendera Nivarias, tycker han är mysig. Annars är Taka och What Darren Plays också bra!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

De verkar ha en tänkt sig en försiktig uppgradering från Anno 1800, vilket är förståeligt då de spelet varit deras storsäljare på strategisidan. Ser fram emot det och hoppas på en stabil release.

Ambassadör
Xbox

Det här verkar riktigt trevligt.


signatur

Jump in.

Medlem

Avslutade precis tekniska betan som pågått i ish 10 dagar.
Är hoppfull.

Medlem
Skrivet av stenman:

Avslutade precis tekniska betan som pågått i ish 10 dagar.
Är hoppfull.

Men va fusk. Ubisoft måste ha glömt att skicka en till mig

Medlem

Detta verkar väldigt lovande. Det är en pålitlig och välgjord serie i regel. Kan tänka mig att folk kommer klaga på att det är för likt Anno 1800 - men samtidigt, det vet sin formula och det har i regel gjort den rätt.

Vi vet också alla att om de ändrar för mycket så kommer folk hata det, och ändrar de för lite så hatar folk det med. Jag själv känner mest, så länge det är grundformulan med en och annan tidsepokspassande förändring så kommer jag vara nöjd.

Detta är ett spel jag nästan skulle kunna tänka mig en Collectible Edition för... hmm

Nåja, är försiktigt hoppfull 😊


signatur

Nördliv.se - Spel, hårdvara, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Även gaming/underhållningspodcasten Nördliv.

Spotify - https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
iTunes - https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
Sajt - https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Har aldrig riktigt fattat vart på skalan emellan factory simulator och city builder dessa Anno liren hamnar, är det mer fokus på att bygga effektiva resource/construction-pipelines i still med factorio eller mer fokus på att hålla befolkning glad osv i still med city builders?

Och är dessa spelen som paradox där man kanske ska vänta tills X antal DLC är ute?

Medlem

Ja vill ha ett Anno 1994..

Medlem
Skrivet av Piigge:

Har aldrig riktigt fattat vart på skalan emellan factory simulator och city builder dessa Anno liren hamnar, är det mer fokus på att bygga effektiva resource/construction-pipelines i still med factorio eller mer fokus på att hålla befolkning glad osv i still med city builders?

Och är dessa spelen som paradox där man kanske ska vänta tills X antal DLC är ute?

Det är en kombination. Ju högre klass av befolkning så behöver de nya produktionslinjer, och då kanske du behöver skaffa nya öar och sen flytta varor från en ö till en annan.

Det är lite mindre skala än factorio ofta men det är rätt så trevligt att bygga snygga städer.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Ja vill ha ett Anno 1994..

Bli väl Anno 90s då, eftersom det måste bli totalt 9 inte mer.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Har aldrig riktigt fattat vart på skalan emellan factory simulator och city builder dessa Anno liren hamnar, är det mer fokus på att bygga effektiva resource/construction-pipelines i still med factorio eller mer fokus på att hålla befolkning glad osv i still med city builders?

Och är dessa spelen som paradox där man kanske ska vänta tills X antal DLC är ute?

Hyfsat med diplomati också. Däremot har det bara vart sjöstrider tidigare. Får se om de överraskar med nåt i stridssystemet nu.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Bli väl Anno 90s då, eftersom det måste bli totalt 9 inte mer.

Dom har ju gjort några, typ 1404, 1602, 2070. Så ett 1994 blir kalas 😁

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Dom har ju gjort några, typ 1404, 1602, 2070. Så ett 1994 blir kalas 😁

9 9 9.... 23?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av stenman:

Hyfsat med diplomati också. Däremot har det bara vart sjöstrider tidigare. Får se om de överraskar med nåt i stridssystemet nu.

https://v.redd.it/m26zyz0x0x1f1/DASH_720.mp4

ser ut som landstrider är på menyn.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

9 9 9.... 23?

Jahaaa !

De har inte jag fattat, haha ! Varför gör dom så ?

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Jahaaa !

De har inte jag fattat, haha ! Varför gör dom så ?

Typ en rolig grej? Man tänker inte på det, jag visste inte det när jag var yngre. Det är lite "whatever" liksom haha. Men det var därför jag menad att det kunde heta "Anno 90's" typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Typ en rolig grej? Man tänker inte på det, jag visste inte det när jag var yngre. Det är lite "whatever" liksom haha. Men det var därför jag menad att det kunde heta "Anno 90's" typ.

Jamen då föll polletten ner, fatta inte alls va du menade först.
Ja då nöjjer jag mig med en 90s helt enkelt ✌️😁

1
Skriv svar