Elden Ring blir film – 28 dagar senare-Garland regisserar

Robot
Elden Ring blir film – 28 dagar senare-Garland regisserar

Och George R.R. Martin är med på ett hörn.

#elden-ring, #elden-ring-nightreign

Medlem

Snubben gör allt han kan för att slippa skriva klart böckerna.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

En värld som GRR Martin har skapat gör From Software ett spel utav, som sedan A24, med hjälp av Alex Garland, gör en film utav.
På papper är det ju det coolaste samarbetet som man någonsin har hört talas om.

Ifall inte A24 och Alex Garland klarar av att överföra Elden Ring till fimlformatet, så är det omöjligt.

Medlem

Skriv klart böckerna istället, tack!

signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Whisp:

En värld som GRR Martin har skapat gör From Software ett spel utav, som sedan A24, med hjälp av Alex Garland, gör en film utav.
På papper är det ju det coolaste samarbetet som man någonsin har hört talas om.

Ifall inte A24 och Alex Garland klarar av att överföra Elden Ring till fimlformatet, så är det omöjligt.

George R.R. Martin hade en mindre inverkan på redan etablerat världs-bygge och lore.

Medlem

Tråkigare spel att göra film av finns nog inte.

Medlem

Är mycket positivt inställd.

Älskar fantasy

Älskar elden ring

Älskar miyazaki

Alex Garland har stuvat ihop ett par riktigt bra filmer

Alex Garland älskar elden ring. Och fromsoft-spel i allmänhet. Tror Jag läst att han va uppe i ng6 i eldenring för ett tag sedan.

Miyazaki grr alex jag väljer att hoppas att detta blir det bästa sedan lotr triologin.

Är det skit har vi inte förlorat något ändå..

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

George R.R. Martin hade en mindre inverkan på redan etablerat världs-bygge och lore.

Nej, det stämmer inte alls. Han skrev loren, världen, historien bakom alla stora händelser som format världen och historien bakom många av karaktärer som man stöter på. Sedan har From Software såklart ändrat mycket också, och lagt till mycket egna delar i loren.
och men märker verkligen GRR Martins inverkan på loren. Speciellt på bakgrundshistorian till Marika och hennes barn.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Nej, det stämmer inte alls. Han skrev loren, världen, historien bakom alla stora händelser som format världen och historien bakom många av karaktärer som man stöter på. Sedan har From Software såklart ändrat mycket också, och lagt till mycket egna delar i loren.
och men märker verkligen GRR Martins inverkan på loren. Speciellt på bakgrundshistorian till Marika och hennes barn.

Precis, det finns intervjuer med grr och miyazaki senaste åren där dom går in på just detta. Dom hade ett ganska nära samarbete i början för att få ihop vad dom ville göra sedan skrev grr ihop själva limmet och bakgrunden som utspelade sig 5000 år innan spelet. Flera karaktärer och händelser som påverkar eller existerar i "nutiden" i spelet.

Vi snackar liksom inte 10 a4 papper och en stämpel med grrs namn som marknadsföring här.

Varför förminska gubbens bidrag, både miyazaki och grr verkar väldigt stolta över hur dom har samverkat för att bygga upp denna värld.

Medlem

Hmm, är inte överförtjust i dom Alex Garland filmer jag sett, Ex Machina och Annihilation, tyckte dom var meh. Men är väldigt förtjust i det han skrev till 28 dagar senare dock. Även Sunshine var ganska trevligt skriven.

Sen hur man ska lyckas göra en Elden Ring-film återstår ju att se, känns nästintill omöjligt. Men jag blir gärna positivt överraskad. Alex Garland får väl sitta och nöta igenom alla VaatiVidya(med flera) videos för att få lite inspiration och förståelse för helheten hehe.

Även filmen The Green Knight borde ge lite inspiration, åtminstone atmosfäriskt och stilen.

A24 har gjort mycket bra, så det är ju positivt iallafall.

Håller tummarna att detta blir grymt bra, men håller förväntningarna väldigt låga.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

vad ska den handla om? inte som att elden ring hade en story direkt

Kul! Blir spännande att se vad tusan de hittar på med tanke på grundmaterialet.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem

Det trodde jag aldrig. Hoppas det blir något bra av detta och att det blir en stor serie snarare än en långfilm.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Har du spelat spelet och missat storyn?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Snubben gör allt han kan för att slippa skriva klart böckerna.

Fullt förståeligt. Kan inte ens föreställa mig ångesten han har kring det.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Starring: Jason Momoa och Jack Black

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Elden Ring hade en ganska uppenbar story. Inte det som gör spelet till ett av tidernas bästa spel men eftersom många av de möjliga sluten är fria för tolkning om det är bra eller dåligt så kan nog en serie, inte en film, göra en bra tolkning.

Elden Ring lore är som valfri fantasy, inget revolutionerande men lite mer åt det deppiga hållet. Ofta temat i From Softwares spel, knappast särskilt muntra historier med lyckliga slut.

Geeks Gaming
Skrivet av Mo0rbid:

Här har du att gå genom
https://youtube.com/playlist?list=PLWLedd0Zw3c6-pVaCxtqkUtBGD...-
Sisådär 14h med en av YouTubes behagligare berättarröster

Medlem

Skulle inte säga Lore och story är samma sak. Tyckte Elden Ring hade avsaknad av story precis som dom flesta From-spel jag spelat

Men jag kanske bara är korkad 🤷‍♂️

Medlem

Jag ska bli Martins personliga assistent och direkt han försöker göra något annat än skriva klart böckerna så blir det en elstöt och tillbaka i cellen....jag menar kontoret.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Skulle inte säga Lore och story är samma sak. Tyckte Elden Ring hade avsaknad av story precis som dom flesta From-spel jag spelat

Jag är nog vad man kallar en Fromveteran och storyn är alltid väldigt vag, såvida du inte läser allt du kommer över. De som hävdar att storyn är lätt att följa har förmodligen sett storyn på Youtube. Kingdom Hearts story är lättare att följa.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Fullt förståeligt. Kan inte ens föreställa mig ångesten han har kring det.

Tror aldrig han kommer skriva klart dom där böckerna, tror han tappade all motivation efter att serien blev som den blev.

För övrigt kul med en film, kanske blir en enklare inkörning för mig som aldrig förstått tjusningen överhuvudtaget med Elden Ring eller deras övriga spel.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Inte alls korkad. Storyn är ganska enkel, tycker jag. Men loren är både mycket bredare och mycket djupare än de flesta spel, skulle jag säga.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Av en något oklar anledning krossade Marika sin egen magiska ring som kontrollerade verkligheten. Det blev krig mellan halvgudarna, för att de ville ha alla bitar. Nu har de en bit var och en.
Du är en utstött som återvänder för att besegra allihop, samla bitarna och bli härskare.
Utöver det är det mest bara (coolt) filler flum.

Gillar Garland, men tveksamt om detta blir bra.

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

Skribent
Skrivet av AgamemnoN:

Tror aldrig han kommer skriva klart dom där böckerna, tror han tappade all motivation efter att serien blev som den blev.

För övrigt kul med en film, kanske blir en enklare inkörning för mig som aldrig förstått tjusningen överhuvudtaget med Elden Ring eller deras övriga spel.

Ja han har väl rent sagt att han inte kommer hinna klart sista boken till och med. Sen förstår jag ju att det blev jävla konstigt då han gav dem slutet men de hittade en egen väg dit i tvserien. Så jag antar att slutet i böckerna blir detsamma men vägen dit blir annorlunda. Klart han kan ju ändra slutet, men motivationen lär ju inte vara skyhög direkt.

Dock är jag lite tveksam till att göra film på From Softwares spel. Jag skulle kunna tänka mig en antologi-serie där varje avsnitt är separata händelser i världen och på så vis bygger en helhet. Lite som man själv får pussla under spelets gång. Men jag är öppen för ett försök, det kan ju bli bra!

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av AgamemnoN:

Han hade ju noll motivation innan ens TV-serien ens kom på tal! Jag har för fan väntat i snart 25 år (om man räknar med tiden mellan del 3-4 & del 4-5) på snabbare utgivningar. De tre första böckerna skrev han på 4 år och sen gick det utför med motivationen...

Annars håller jag med dig fullt ut, tycker att deras spel är rätt träiga.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja han har väl rent sagt att han inte kommer hinna klart sista boken till och med. Sen förstår jag ju att det blev jävla konstigt då han gav dem slutet men de hittade en egen väg dit i tvserien. Så jag antar att slutet i böckerna blir detsamma men vägen dit blir annorlunda. Klart han kan ju ändra slutet, men motivationen lär ju inte vara skyhög direkt.

Dock är jag lite tveksam till att göra film på From Softwares spel. Jag skulle kunna tänka mig en antologi-serie där varje avsnitt är separata händelser i världen och på så vis bygger en helhet. Lite som man själv får pussla under spelets gång. Men jag är öppen för ett försök, det kan ju bli bra!

Det kanske han har? Har lämnat det där bakom mig, försöker att inte tänka på det så mycket, blev så vansinnigt besviken över hur det slutade allting. Men ja han hamnade i en jävla rävsax när dom förstörde hela serien med deras val, tror helt klart att han blev påverkad av alla reaktioner.

Gillar tanken på en serie, idag föredrar jag nästan det framför en film för att det ger så mycket bättre möjligheter att bygga karaktärer och utforska universumet, dock inte jättepigg på antologiserier personligen, vill ha en större story som spänner över hela serien. Men du har säkert bättre koll än mig på spelet huruvida det ens skulle vara rimligt.

Skrivet av Chomag:

Han hade ju noll motivation innan ens TV-serien ens kom på tal! Jag har för fan väntat i snart 25 år (om man räknar med tiden mellan del 3-4 & del 4-5) på snabbare utgivningar. De tre första böckerna skrev han på 4 år och sen gick det utför med motivationen...

Annars håller jag med dig fullt ut, tycker att deras spel är rätt träiga.

Sant, tog längre och längre tid för han att skriva dom. Känns som att han gjorde dom lite alltför komplexa för att kunna hantera. Jag hade ändå tur, kände inte till dom innan jag läste att HBO skulle göra serie på dom och tänkte direkt att det lät som något som skulle locka mig. Köpte första boken något år eller två innan första säsongen och därefter slukade jag allihopa och behövde bara vänta en kortare tid på den senaste.

Trist ändå, hade velat läsa hans vision, men tror aldrig att det kommer hända.

Medlem
Skrivet av lonian:

Har du spelat spelet och missat storyn?

De flesta har nog spelat spelen och missat storyn som i alla deras titlar. Alla ska gärna prata i gåtor och en encyklopedi eller youtube-kreatör behövs för att förstå hälften av hur saker hänger ihop, om de ens gör det, för mycket lämnas ju till tolkning eller annat valfritt påhitt. Det kan ju vara fint att man skriver 20 kilo kryptisk dialog till statiska NPC:er som knappt rör på munnen om man också har lite mer ambitioner på den fronten, men där är de ju ytterst monotona.

Spelen har sin charm men den ligger definitivt inte i storyn eller hur den "berättas" för spelaren. Sekiro sticker dock ut lite från mängden som ett betydligt bättre regisserat spel på just story-fronten för den vanlige spelaren.

De vore rätt intressant att veta hur många som avslutar ett FROM-spel med betyget "shit vilken grym jävla story" och kommer ihåg något minnesvärt ur den resan kopplat till just story och berättande. Men jag tror det är betydligt fler som ställer sig frågan, vad fan var det som hände, är det slut nu ?

Skrivet av Mo0rbid:

Ingen story? Oj . . .

Kanske kan den här videon på över två timmar övertyga dig att tro något annat:

https://youtu.be/SOvZ-SxftV4?si=0I2aEJYLcSVv9fYq

signatur
Skrivet av heady89:

De flesta har nog spelat spelen och missat storyn som i alla deras titlar. Alla ska gärna prata i gåtor och en encyklopedi eller youtube-kreatör behövs för att förstå hälften av hur saker hänger ihop, om de ens gör det, för mycket lämnas ju till tolkning eller annat valfritt påhitt. Det kan ju vara fint att man skriver 20 kilo kryptisk dialog till statiska NPC:er som knappt rör på munnen om man också har lite mer ambitioner på den fronten, men där är de ju ytterst monotona.

Spelen har sin charm men den ligger definitivt inte i storyn eller hur den "berättas" för spelaren. Sekiro sticker dock ut lite från mängden som ett betydligt bättre regisserat spel på just story-fronten för den vanlige spelaren.

De vore rätt intressant att veta hur många som avslutar ett FROM-spel med betyget "shit vilken grym jävla story" och kommer ihåg något minnesvärt ur den resan kopplat till just story och berättande. Men jag tror det är betydligt fler som ställer sig frågan, vad fan var det som hände, är det slut nu ?

Det är ju det som skiljer FromSoft från andra spelutevecklare. Det blir precis så intressant och tydligt / mystiskt som du själv gör det. Man respekterar din egna val och vill inte tvångsmata dig med dom.

signatur
12
Skriv svar