Tidernas bästa Assassin's Creed är Black Flag
FZ-folket har talat: Assassin's Creed är en serie med toppar, utan djupa dalar.
#assassins-creed, #formkurvan, #ubisoft
Första är bäst. Det var där allt började. Det kändes originellt och nytt. Det var inte för stort och övermatat.
Första var imponerande, men alldeles för repetitivt. Fanns typ 4 olika typer av uppdrag som alla kändes autogenererade. Och man kan inte skippa cut scenes!
Tvåan var nog den bästa uppföljaren jag någonsin upplevt. Den tog allt bra från ettan, och fixade allt det dåliga. Ett fantastiskt spel, som jag omöjligen kan se som sämre än ettan. Oavsett hur nyskapande ettan var, så är det med Ezio det blev ett bra spel till slut.
Black flag verkar vara en riktigt höjdare. Kanske är dags att testa det. Har sällan hört om ett spel som är så unisont hyllat.
Mitt tips är TESTA DET!!! Riktigt bra på alla sätt och vis
Sagt det hur många gånger som helst. Jag hade gärna gett Black Flag högsta betyg men frågan va "Vilket är det bästa AC spelet?" och då tycker inte det är det riktigt. AC handlar ju om Templars vs Assassins och det narrativet får sitta mest i baksätet. Ojämnt tempo i storyn och oengagerat. Skitroligt pirat spel och grym värld. Hade man tagit ur AC ur Black Flag hade ingen märkt skillnad.
Efter att ha spelat igenom till och med Black Flag förra året insåg jag: helsike, Revelations är sjukt underskattat. Vilket fint spel! Det har fått en speciell(are) plats i mitt hjärta.
håller med har vart i turkiet kappadokien då en del av handlingen utspelar sig där ,tyckte om det spelet ,men black flag och origins var dom bästa för mig
AC 2, Brotherhood och Revelations som en enhet får det bli för mig.
Minns hur otrolig AC 2 var när den kom och hur jag föll helt för Ezios story, alla tre "Ezio" spelen
är en och samma för mig. Det var sorgligt när det var slut för honom, gammal och grå i den där grottan,
men jävlar vilken resa det var.
Black Flag och Origins får dela andra plats.
AC 2, Brotherhood och Revelations som en enhet får det bli för mig.
Minns hur otrolig AC 2 var när den kom och hur jag föll helt för Ezios story, alla tre "Ezio" spelen
är en och samma för mig. Det var sorgligt när det var slut för honom, gammal och grå i den där grottan,
men jävlar vilken resa det var.
Black Flag och Origins får dela andra plats.
Jag räknar också Ezio-trilogin som ett stort spel, och det tar förstaplatsen för mig.
Odyssey är för jäkla bra också, Kassandra är också stark tvåa som protagonist efter Ezio.
Jump in.
Black flag verkar vara en riktigt höjdare. Kanske är dags att testa det. Har sällan hört om ett spel som är så unisont hyllat.
Älskar du piratspel, vilket många gör, då är det spelet för dig. Black flag är, om tar bort piratdelen, mediokert och i en hel del mycket dåligt spel vilket inte känns som ett Assassin's Creed spel. Fruktansvärt att Black Flag hamnar på första plats med tanke på hur dåligt det är som spel men folk älskar pirater och cowboys.
Så till alla som producerar spel, gör spel med pirater eller cowboys för då spelar det inte någon roll hur dåligt spel ni gör.
Älskar du piratspel, vilket många gör, då är det spelet för dig. Black flag är, om tar bort piratdelen, mediokert och i en hel del mycket dåligt spel vilket inte känns som ett Assassin's Creed spel. Fruktansvärt att Black Flag hamnar på första plats med tanke på hur dåligt det är som spel men folk älskar pirater och cowboys.
Så till alla som producerar spel, gör spel med pirater eller cowboys för då spelar det inte någon roll hur dåligt spel ni gör.
Varför inte båda? Cowboy pirater! (Pirat cowboys, nope.)
Varför inte båda? Cowboy pirater! (Pirat cowboys, nope.)
Red dead Pirates of the Caribbean 10/10, bästa spelet någonsin som ännu inte gjorts.
Vi har alla olika smak och åsikter.
Jag spelade inte ens färdigt Black Flag då jag tyckte att allt med att åka båt i ett Assassins Creed spel förstörde hela serien.
För mig så var Black Flag det absolut sämsta och det enda AC som jag inte spelade klart.
Sen har det såklart funnits andra lågvattenmärken, men inte på samma sätt. repetetivt och så som vanligt, men med avsaknad av fantasi vid questskapandet.
Jag må vara annorlunda än den stora massan, men för mig så orkade jag inte ens ta mig igenom spelet.
Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam
Första var imponerande, men alldeles för repetitivt. Fanns typ 4 olika typer av uppdrag som alla kändes autogenererade. Och man kan inte skippa cut scenes!
Tvåan var nog den bästa uppföljaren jag någonsin upplevt. Den tog allt bra från ettan, och fixade allt det dåliga. Ett fantastiskt spel, som jag omöjligen kan se som sämre än ettan. Oavsett hur nyskapande ettan var, så är det med Ezio det blev ett bra spel till slut.
Ja, det är repetitivt, men det hade en speciell atmosfär med fascinerande miljöer, jag kände att jag spelade nåt nytt som jag inte sett tidigare. Tvåan är bra, men det började bli övermatat redan här. Trean slutade jag spela halvvägs, och sen tappade jag intresset för serien.
Är ju intressant att se vad folk tycker.
Första spelet är enligt mig helt klart det stolpigaste och tråkigaste. Efter de första tre spelen hade jag svårt att se varför man skulle fortsätta med serien. Men sedan Origins har serien enbart blivit bättre för varje spel som släpts, med Shadows och Valhalla som de klart bästa spelen. Möjligen att Valhalla är något bättre än Shadows...kanske.
Försökte faktiskt köra om första spelet för något år sedan, men kunde inte spela ens en timme utan att dö av tristess och kom till slutsatesen att det endast kan ha överlevt för att spel vart så sjukt mycket sämre då, att man liksom inte hade några förväntningar...
Är ju intressant att se vad folk tycker.
Första spelet är enligt mig helt klart det stolpigaste och tråkigaste. Efter de första tre spelen hade jag svårt att se varför man skulle fortsätta med serien. Men sedan Origins har serien enbart blivit bättre för varje spel som släpts, med Shadows och Valhalla som de klart bästa spelen. Möjligen att Valhalla är något bättre än Shadows...kanske.
Försökte faktiskt köra om första spelet för något år sedan, men kunde inte spela ens en timme utan att dö av tristess och kom till slutsatesen att det endast kan ha överlevt för att spel vart så sjukt mycket sämre då, att man liksom inte hade några förväntningar...
Snarare så att det var bättre förr. Jag hade förväntningar på spelet efter att ha läst om det och sett gameplay. Hade inte tidigare sett nån röra sig så smidigt i ett spel, det här spöade t o m Persiska prinsen. Gamespot gav det 9 och skrev att det är en vacker och spännande upplevelse man kommer minnas i många år framöver.