Hur stor är din Switch-backlogg?
https://media.karousell.com/media/photos/products/2023/2/19/n...
Jag har hundratals ospelade Switch 1-spel på min backlogg. Vilket, quite frankly, är en smula ridiculous.
Sen när nån frågar om jag ser fram emot Switch 2-lanseringen...
Då tänker jag på Switch-högen med spel och ba; näehh. it's complicated
Förutom att du har en del dubbletter 🤷♂️
Av ungefär 125 unika fysiska spel (dubbletter borträknade) har jag spelat igenom ungefär 58. Inte riktigt hälften, men det ser mycket bättre än mitt PS4 och PS5-bibliotek 😅
Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.
Wow sjukt imponerande! Jag har väl 30 spel varav hälften är ospelade än så länge
Imponerande eller bara tveksamma livsval, därom tvista de lärde!
Förutom att du har en del dubbletter 🤷♂️
Hah! Det där var bara en illustrativ bild jag hittade nånstans på nätet. Jag har inget Pokemans eller dubbletter i min Switch-samling.
Typ 50 spel på kassett i backloggen 😅.
Har spelat fruktansvärt lite switch jämfört med PS och Xbox. Men ändå köpt nästan alla intressanta spel som släppts, allt Nintendo släpper är ju ett måste, om det inte är någon gimmick.
Ah, själv har jag bara kört pc plus Nintendo senaste två generationerna eller så. Hittar redan så sjukt mycket intressant till dessa och har ändå mer spel än speltid så finns ingen anledning att skaffa ännu fler format! Det är väldigt lite som är PS/Xbox-exklusivt som intresserar mig, så det har blivit så.
Imponerande eller bara tveksamma livsval, därom tvista de lärde!
Hah! Det där var bara en illustrativ bild jag hittade nånstans på nätet. Jag har inget Pokemans eller dubbletter i min Switch-samling.
Ah, själv har jag bara kört pc plus Nintendo senaste två generationerna eller så. Hittar redan så sjukt mycket intressant till dessa och har ändå mer spel än speltid så finns ingen anledning att skaffa ännu fler format! Det är väldigt lite som är PS/Xbox-exklusivt som intresserar mig, så det har blivit så.
Finns knappt något PS eller Xbox exklusivt längre, men föredrar kontroll, att kunna sälja spelen jag är klar med och att konsolerna har ett låst operativsystem.

HERREJ***
Det var en rejäl samling!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Ugh. Tror jag ligger på 270+ spel sammanlagt varav en bit över 100 i fysiskt format. Har dock spelat en majoritet av dem i rena siffror men många som ligger i backlog är JRPGs som kräver sin tid. Unicorn Overlord, Suikoden, Atelier Ryza 1-3, Somnium Files, Bravely Default 2, Danganronpa 2-3 osv osv...
Istället för att arbeta på backlog har jag det senaste halvåret spelat om hela Legend of Heroes serien med början från Sky (är för tillfället på Trails into Reverie), totally worth it 😅
Finns knappt något PS eller Xbox exklusivt längre, men föredrar kontroll, att kunna sälja spelen jag är klar med och att konsolerna har ett låst operativsystem.
Nej, det är sant! Det mesta släpps ju till pc också nuförtiden. Själv gillar jag faktiskt Switch-kontrollen bäst men är kanske mest en vanesak.
Äh, det låter nog mer än vad det är. Sedan nån på Reddit tipsade mig om Dekudeals har jag hittat mängder med intressanta och superbilliga indie-spel på eshoppen också. Jag är ju svag för pretentiösa, svårmodiga indiesar som tar sig själva på för stort allvar så den sajten har varit en curse and a blessing
https://media.karousell.com/media/photos/products/2023/2/19/n...
Jag har hundratals ospelade Switch 1-spel på min backlogg. Vilket, quite frankly, är en smula ridiculous.
Sen när nån frågar om jag ser fram emot Switch 2-lanseringen...
Då tänker jag på Switch-högen med spel och ba; näehh. it's complicated
Oj oj oj! Imponerande. Är inte närheten av det till ett format, men har ca 400 inplastade spel till olika format. Det hela gör mig rätt bitter. Mitt 14-åriga jag hade boxat mig i magen. Men blir väl lätt så, när man har råd med spel så har man inte tid med spel.
Ugh. Tror jag ligger på 270+ spel sammanlagt varav en bit över 100 i fysiskt format. Har dock spelat en majoritet av dem i rena siffror men många som ligger i backlog är JRPGs som kräver sin tid. Unicorn Overlord, Suikoden, Atelier Ryza 1-3, Somnium Files, Bravely Default 2, Danganronpa 2-3 osv osv...
Istället för att arbeta på backlog har jag det senaste halvåret spelat om hela Legend of Heroes serien med början från Sky (är för tillfället på Trails into Reverie), totally worth it 😅
Haha, känner igen det där. Det händer ofta att jag spelar om en klassiker eller två och sänker några månader i dem, är dock inte för bekymrad över om jag någonsin lär komma ifatt min backlogg eller ej. Det släpps för många bra spel i för hög takt jämfört med vad jag hinner spela så det är helt enkelt en omöjlighet ändå!
Köpa spel bara för att spela de senare ...
Mm-mm--mmeehhhnnn, tänk om de försvinner annars!?! 😅😂
Mm-mm--mmeehhhnnn, tänk om de försvinner annars!?! 😅😂
Jag kan förstår om man köper spel på loppis för några kronor.
Köpte själv ett star wars spel för ca ett år sen då det va på rea för 5 euro, dock så klarade min dator inte av det, men istället för att begära en refund så behöll jag det tills min nästa dator.
Så stor är min backlogg ..
Köpte själv ett star wars spel för ca ett år sen då det va på rea för 5 euro, dock så klarade min dator inte av det, men istället för att begära en refund så behöll jag det tills min nästa dator.
Så stor är min backlogg ..
Att bara ha ETT spel på sin backlog måste vara nån sorts rekord 😅
Men blir väl lätt så, när man har råd med spel så har man inte tid med spel.
Ligger wayyy too much sanning i det här! När man är gammal och har råd att köpa massa spel utan att det krossar budgeten så har man plötsligt inte tid längre, lol
Jag förstår dig! För mig ligger en del av tjusningen i att bygga upp en samling och kurera efter eget tycke och smak. Sen är jag väl medveten om att det inte går att försvara det hela rent LOGISKT, men det är ju trots allt en kul hobby!
Det... hör inte till vanligheterna, nej!
Har ett gäng, får väl ha det som en morot, när jag klarat av backlogen så får jag köpa en switch 2, iaf om den kommit med OLED då
Nintendo Switch: (16 st)
Persona 4 Golden (Digital) 68-84 h
Pikmin 4 (Fysisk) 18-28 h
Bayonetta 3 (Fysisk) 13-18 h
Pokémon Violet (Fysisk) 31-44 h
Astral Chain (Fysisk) 21-28 h
Shin Megami Tensei V (Fysisk) 48-67 h
The Wonderful 101: Remastered (F) 15-19 h
Tales of Vesperia (Digital) 46-70 h
Fire Emblem Warriors: Three Hopes (F) 41-57 h
Fire Emblem Engadge (Fysisk) 40-65 h
Persona 5 Tactica (Fysisk) 25-31 h
Persona 5 Strikers (Fysisk) 36-46 h
Xenoblade Chronicles (Fysisk) 63-93 h
Xenoblade Chronicles 2 (Fysisk) 65-107 h
Bravely Default 2 (Fysisk) 45-64 h
Sine Mora EX (Digital) 3-5 h
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz
Kul! Men också lite stressigt kanske. För jag antar att du, liksom jag och många andra här, har en backlog som heter duga på plattformar också. Samt en massa och åter massa spel du INTE har men ändå VILL ha.
Så därför måste jag fråga dig - vilket jag ofta frågar mig själv för att hålla mig mindre stressad kring min backlog - vilka TRE spel vill du spela härnäst i denna fina fysiska switch-samling om du MÅSTE välja NU och fullfölja?
Det... hör inte till vanligheterna, nej!
Jag har ofta inte nått att spela som jag gillar, vet att jag är väldigt ensam här på forumet om det.
Visst är en del av det att min pc är för klen just nu, men majoriteten av spel jag vill spela är inte släppta än eller så är de fortfarande i EA.
Håller just nu på och återspelar Sanctum 2 och jag missade Kathy rain när det släpptes så lirar det nu med.
När de är avklarade så har jag inget att spela tills hösten.
Jag har ofta inte nått att spela som jag gillar, vet att jag är väldigt ensam här på forumet om det.
Visst är en del av det att min pc är för klen just nu, men majoriteten av spel jag vill spela är inte släppta än eller så är de fortfarande i EA.
Håller just nu på och återspelar Sanctum 2 och jag missade Kathy rain när det släpptes så lirar det nu med.
Oj! Avundas dig inte. Jag har två ganska snäva och nischade genres jag snöat in mig på och spelar i princip exklusivt. RPGs/JRPGs (party based pref) samt Strategi (Helst 4X). Så min backlogg är inte enorm. Men jag har nog i den över väldigt många äldre plattformar så att jag aldrig skulle kunna hamna i en situation där jag inte har något att spela.
Kul! Men också lite stressigt kanske. För jag antar att du, liksom jag och många andra här, har en backlog som heter duga på plattformar också. Samt en massa och åter massa spel du INTE har men ändå VILL ha.
Så därför måste jag fråga dig - vilket jag ofta frågar mig själv för att hålla mig mindre stressad kring min backlog - vilka TRE spel vill du spela härnäst i denna fina fysiska switch-samling om du MÅSTE välja NU och fullfölja?
Inte stressigt alls, faktiskt! Spelar uteslutande på Switch/pc, samt retro.
Det kom ett tillfälle för ca 10 år sedan när kids och annat kom in i livet som fick mig att sluta se backloggen som "stress/tvång" och mer som ett bibliotek med trevliga spel att plocka fram och spela, antingen förr eller senare. Eftersom den fylls på i snabbare takt än jag hinner spela så har jag liksom accepterat att den finns där och att jag aldrig kommer komma ner på noll... Och varför är det ett problem, egentligen? Man spelar ju för att det är kul, inte för att bocka av spel på en lista.
Men OK, för skojs skull, ska jag välja tre spel just nu så vore det... Wizardry 1, Emio: The Smiling Man och Art of Rally. Höpp!
Haha, har en god vän som gradvis blivit alltmer kräsen med spel ju äldre han blivit. Nu spelar han kanske bara ett spel per år, men så kan det va! Ibland får man andra intressen istället.
Det beror lite på hur man väljer att räkna. Jag använder också Dekudeals i stor utsträckning, och går vi eefter Wishlisten av spel som kommer att köpas någon gång, så är backloggen stor. Men om vi bara räknar de jag redan köpt, så klarar jag mig bättre.
Zelda TotK, Luigis Mansion (sista halvan) och Arceus är de stora som jag ska spela. Mansion fick jag pausa när annat kom mellan och de andra två väntar på starkare hårdvara. Sen finns ett 30–40-tal indiespel som också ska hinnas med. Köpte bland annat på mig hela Danganropa-serien efter att sent ha insett varför folk tjatar om dem så ofta...
Köpa spel bara för att spela de senare ...
Exakt. Jag har ingen backlog. Jag har spelat de jag ville spela till Switch. Jag tror att om man inte spelar ett spel direkt så var man egentligen inte så sugen på det.
Exakt. Jag har ingen backlog. Jag har spelat de jag ville spela till Switch. Jag tror att om man inte spelar ett spel direkt så var man egentligen inte så sugen på det.
Problemet är väl snarare att det finns hundratals spel jag absolut skulle vilja spela nu. Men då får jag säga upp mig från jobbet, ta ut skiljsmässa och kanske lämna ifrån mig hunden. Och jag gillar alla de tidsslukarna också... Det samtidigt som högen med böcker som ligger på sängbordet och väntar ökar även den. Tiden är verkligen vår viktigaste resurs...