Vi som ska importera Switch 2
Eftersom det står så här: "För att undvika förseningar i handläggningen kan betalningar för förbeställningar accepteras upp till 30 dagar före lanseringsdatum." Då kanske man står på någon turlista eller något. Iofs så nämns ju inte att pengarna skall dras, bara att de accepteras.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
vad hade du innan? jag har haft 10e juni sen start
Kanske har stått "10e Juni" hela tiden.
har någon beställt från amazon.fr? dom har inte dragit pengar än för switchen där. har någon fått pengar dragna?
Jag har en förhandsbeställning från Amazon.fr. Inga pengar som dragits än men jag ser att de ändrat min beställning till
"Arriving 10 june"!
Jag hade en beställning på Amazon.fr som jag gjorde i april och redan då stod min status som "arriving June 10th". Dock avbokat sedan dess då jag fick boka första batchen på Nintendo.
Historiskt sett när jag förbeställt på Amazon så har de dragit pengar i samband med att de skickar, så gissar på att det är likadant nu.
My Nintendo Store har lagt upp att de ska ha underhåll i natt, 3:30-6:00 våran tid. Finns med i alla regioner. Undrar om det stora pengadraget kommer efter!
Scheduled maintenance is taking place from 2:30 until 5:00 (UK time) on 28/05/2025. During this timeframe, no payments, refunds or payment method registrations will be possible for credit/debit cards, Apple Pay or Google Pay. Our apologies for any inconvenience.
Och hen har en Playstation som avatar och sen köper en Nintendoprodukt ..
Gillar allt som jag kan spela spel på! 😁Får väl byta bilden mot en Switch 2 snart!
Blir så jäkla trött på My Nintendo. Tredje gången dom misslyckas dra pengar för GameCube kontrollen...
Överatt från Tyska:
Kära kund, Tyvärr var det inte möjligt för oss att genomföra betalningsprocessen för beställningen MNS_DE_00625249, eftersom den betalningsmetod du valde i My Nintendo Store för förbeställningar för ditt Nintendo-konto inte längre är tillgänglig. Logga in med ditt Nintendo-konto och uppdatera önskad betalningsmetod. Vi kommer att försöka genomföra betalningsprocessen igen inom 4 dagar.
Blir så jäkla trött på My Nintendo. Tredje gången dom misslyckas dra pengar för GameCube kontrollen...
Överatt från Tyska:
Kära kund, Tyvärr var det inte möjligt för oss att genomföra betalningsprocessen för beställningen MNS_DE_00625249, eftersom den betalningsmetod du valde i My Nintendo Store för förbeställningar för ditt Nintendo-konto inte längre är tillgänglig. Logga in med ditt Nintendo-konto och uppdatera önskad betalningsmetod. Vi kommer att försöka genomföra betalningsprocessen igen inom 4 dagar.
Har du öppnat kortet för internetköp och Europa? Det kanske gör nån skillnad, har inte haft något problem med att dom dragit pengar från mig iaf. (för tillbehör)
Har du öppnat kortet för internetköp och Europa? Det kanske gör nån skillnad, har inte haft något problem med att dom dragit pengar från mig iaf. (för tillbehör)
Tror att i mitt fall handlar det om Paypal. Bytte kort i paypal till klarna kortet, det funkade inte, bytte tillbaka till mitt vanliga betalkort i paypal, det gick inte igenom. Nu har jag satt klarna kortet under preorder delen, man kan tydligen ha olika betalmetoder, en för vanliga köp, och en för preorders.
Jag har testat köpa grejer genom e-shop med paypal utan problem, så jag förstår inte vad grejen är. Inte första gången man handlar på nätet eller utlandet...
Detta är riktigt märkligt.
Under Shop i MyNintendo hade jag ”funds only” på preorders så nu ändrade jag det till betalkortet.
Däremot står det följande under preorders:
”You have no preorders”
Trots att jag fått mail från Nintendo Tyskland att jag ska se till att ha pengar på kontot.
Under Shop i MyNintendo hade jag ”funds only” på preorders så nu ändrade jag det till betalkortet.
”You have no preorders”
Trots att jag fått mail från Nintendo Tyskland att jag ska se till att ha pengar på kontot.
Jag har beställt från tyska shoppen men ser ingen skillnad på preorders och vanliga orders. Under My account och My orders ser jag både konsolen + pro controller samt min beställning av NSO som gjordes för att ha rätt till en bokning.
Jag har beställt från tyska shoppen men ser ingen skillnad på preorders och vanliga orders. Under My account och My orders ser jag både konsolen + pro controller samt min beställning av NSO som gjordes för att ha rätt till en bokning.
Om du klickar på din Switch 2 order, står det inte "pre-order" på den då under status?
Det gör det för mig alla fall på tyska storen. Dock gör det inte det på gamecube kontrollen som är en separat order.
Om du klickar på din Switch 2 order, står det inte "pre-order" på den då under status?
Det gör det för mig alla fall på tyska storen. Dock gör det inte det på gamecube kontrollen som är en separat order.
Jo, där står det faktiskt pre-order. En börjar ju bli lite nervös nu när det krånglar och ser annorlunda ut för vissa...
Jo, där står det faktiskt pre-order. En börjar ju bli lite nervös nu när det krånglar och ser annorlunda ut för vissa...
Ja, jag ber till gudarna att det inte blir problem med betalningen på min Switch 2 alla fall...
Jag gick faktiskt in och ändrade i paypal nyss. Har tidigare haft att den ska prioritera paypal-saldo framför det kopplade kortet men satte att betalningen ska gå genom kortet på en gång istället.
Det har dock funkat tidigare att det tillgängliga saldot på kontot dragits och därefter det som blivit över från kortet men vill inte ta risker känner jag.
Edit: det börjar verkligen dra ihop sig nu. Lite som att vänta på julafton som barn men med en skräckblandad förtjusning då Tomten kanske inte dyker upp pga strul med släden
Från My Nintendo Store:
We are currently processing payments for pre-orders of products releasing on June 5th. This may take some time. Please make sure you have selected a preferred pre-order payment method and have enough funds available to ensure smooth processing. Thank you.
Alla här:
Jag gick faktiskt in och ändrade i paypal nyss. Har tidigare haft att den ska prioritera paypal-saldo framför det kopplade kortet men satte att betalningen ska gå genom kortet på en gång istället.
Det har dock funkat tidigare att det tillgängliga saldot på kontot dragits och därefter det som blivit över från kortet men vill inte ta risker känner jag.
Edit: det börjar verkligen dra ihop sig nu. Lite som att vänta på julafton som barn men med en skräckblandad förtjusning då Tomten kanske inte dyker upp pga strul med släden
👍
Du får också bättre valutakurs om du skippar PayPal helt och låter Nintendo dra direkt från visa/mastercard.
Just nu möts man av denna text (google translate) om man kollar sin order på tyska Nintendo:
"Vi behandlar för närvarande betalningar för förbeställningar av produkter som kommer att släppas den 5 juni. Detta kan ta lite tid. Se till att du har valt en föredragen betalningsmetod för förbeställningar och att du har tillräckligt med pengar för att säkerställa en smidig hantering. Tack så mycket för din förståelse."
Så jag antar att de stött på rätt många som får problemet som andra skrivit om här. Men de verkar vara igång på riktigt nu iaf!
Just nu möts man av denna text (google translate) om man kollar sin order på tyska Nintendo:
"Vi behandlar för närvarande betalningar för förbeställningar av produkter som kommer att släppas den 5 juni. Detta kan ta lite tid. Se till att du har valt en föredragen betalningsmetod för förbeställningar och att du har tillräckligt med pengar för att säkerställa en smidig hantering. Tack så mycket för din förståelse."
Så jag antar att de stött på rätt många som får problemet som andra skrivit om här. Men de verkar vara igång på riktigt nu iaf!
Stod ju liknade häromdagen?
Blir mer och mer glad över att jag inte beställde från Europa, för detta verkar bli en jävla shitstorm till stressmoment för oss som vill ha konsolen dag 1, alternativt inom 7 dagar efter release 🤷♂️
Senast inatt var det ju någon som skrev här att dom hade dragit pengar för en kamera men ej konsolen...GAAAAAAH, stress-påslag delux.
”You have no preorders”
Det var precis samma för mig! Verkar ju som att ”funds only” är standardinställningen för alla. Så ett tips till alla i tråden som beställt via my nintendo är att gå in och välja rätt betalningsmetod för förbeställningar.
<Uppladdad bildlänk>
Blir mer och mer glad över att jag inte beställde från Europa, för detta verkar bli en jävla shitstorm till stressmoment för oss som vill ha konsolen dag 1, alternativt inom 7 dagar efter release 🤷♂️
Senast inatt var det ju någon som skrev här att dom hade dragit pengar för en kamera men ej konsolen...GAAAAAAH, stress-påslag delux.
Det där är ett annat meddelande än vad som menas. Just nu dyker det upp en varning längst upp på sidan om att de arbetar med att gå igenom betalningarna. Den har inte funnits innan.
Verkar vara många som undrat när de ska dra pengarna.
Första gången som jag loggar in på banken och hoppas på att se mindre pengar än tidigare...
”You have no preorders”
Det står likadant för mig, men det gäller preorders från Nintendo eshop (digitala spel) och INTE bokningar som gjorts från My Nintendo Store. Även om det det kan vara lätt att missuppfatta.
Det där är ett annat meddelande än vad som menas. Just nu dyker det upp en varning längst upp på sidan om att de arbetar med att gå igenom betalningarna. Den har inte funnits innan.
Verkar vara många som undrat när de ska dra pengarna.
Första gången som jag loggar in på banken och hoppas på att se mindre pengar än tidigare...
Hahah så sant! logga in på banken o hoppas pengarna är borta är känslor jag aldrig haft tidigare 😂
<Uppladdad bildlänk>
Det var jag som skrev att de dragit för kameran.
Jag tycker det är bra för då vet jag att det fungerar att dra pengar på mitt kort när de sen ska ta betalt för min Switch 2 också.
Det verkar vara så att Nintendo drar för separata beställningar med tillbehör först för jag har läst om många där de dragit för kontroller och diverse annat men inte för konsolen.
Fick precis sms att nordea blockerat mitt köp för de trodde det var bedrägeri... Var det korrekt skulle jag svara JA och göra om köpet, men det är ju inte så lätt, får hoppas nintendo försöker dra igen.
Jag var i valet och kvalet om jag skulle ändra på my Nintendo att de skulle dra direkt från kortet istället för kortet via PayPal och jag har varit med om tidigare att jag behövt bekräfta utlandsköp så jag vågade inte ändra utan lämnade det via PayPal. Förlorade väl typ 150:- på växlingskursen, gick på 6450:- för MK bundle och 256gb SD-express för min del. Med tanke på att det kostat 8300:- från Webhallen är det inget jag gråter över.