Gameplay-genomgång för Mindseye – från forna Rockstar-höjdaren Leslie Benzies

Robot
Gameplay-genomgång för Mindseye – från forna Rockstar-höjdaren Leslie Benzies

Och pc-spelare kan även bygga egna uppdrag, platser och upplevelser.

#Build-a-rocket-boy, #Mindseye


Medlem
Medlem

Mindseye ser ut att ha samma höga kvalitet som nya Saints Row men jag blir endå lite sugen då det ser ut som att spela en b action med Jason Statham.

Medlem

Inte så övertygande video. Känns som ett ”run n gun”, snubben vi gestaltar verkar inte behöva tänka på skydd eller liknande. Nja, vi får se…

Medlem

Ser typ ut som en cyberpunk-mod någon snickrat ihop

Medlem

Ser väldigt jank ut. Ser ganska trist ut. Kan man inte komma på nåt bättre än en open world shooter? Sjukt dåliga ljud effekter på när man skjuter.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Missade jag något eller är detta spelet där man skulle kunna göra vad man ville i eller så? Minns inte så bra hur det var nu med allt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

GTA och Cyberpunk utan charm, ironi och självdistans?

Nej tack, det här blir inte långlivat.
Synd då spelet ser polerat och snyggt ut, men det visar bara hur viktig fingertoppskänslan är när det gäller story och manus.

Medlem

Äh såg ju inte så farligt ut. Lite polering osv så kan det bli nåt i stil med watch dogs, kan nog bli kul.

Medlem

Gissning är att det här floppar rejält.

Medlem

Va fan va det här? 4 pers står å pepprar på spelaren å han casual-walkar bara emot alla å dödar en efter en. verkar ju, himla kul....

Medlem

miljöer ser ok ut, men ansiktena ser ut som ihopsnickrade OC:n till porr-spel

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Missade jag något eller är detta spelet där man skulle kunna göra vad man ville i eller så? Minns inte så bra hur det var nu med allt...

Du har inte tittat på (hela) videon, va?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ser riktigt illa ut. Blir förvånad om det blir något bra av detta.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Du har inte tittat på (hela) videon, va?

Hoppade lite, men jag tänkte på något annat, detta då:

https://www.fz.se/nyhet/295883-nytt-gameplay-fran-gta-veteran...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tipsar även om dessa 2, intressanta saker som tas upp tyckte jag


signatur

Nothing is Power without Control

Medlem

Alltså, en sak förstår jag inte, eller kommer det nu i sommar?´Men det har knappt varit reklam för det, kan vi bara anta att spelet kommer vara ganska dåligt och buggigt? Typ default unreal5 dålig prestanda?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alltså, en sak förstår jag inte, eller kommer det nu i sommar?´Men det har knappt varit reklam för det, kan vi bara anta att spelet kommer vara ganska dåligt och buggigt? Typ default unreal5 dålig prestanda?

Kolla den andra videon jag länkade så kommer du förstå mer 😅 Men ja, jag har då inte höga förhoppningar på detta


signatur

Nothing is Power without Control

Medlem

Det där med buildern skulle kunna vara något. Alla spel behöver inte se ut som en film eller vara lika välgjorda som RDR2 för att vara underhållande. Om man kollar på Roblox tex, okej det är låg spelarålder på det spelet men det har sanslöst många spelare trots att det ser ut som jag ritat det med stängda ögon. Om alla dom idiotiska minispelen såg ut som detta hade det varit grymt

Medlem

Att bygga egna uppdrag kan vara kul.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

MindsEye ser fortsatt intressant ut och Rocket Boy har ett självförtroende som Rockstar Games saknar i att det vågar visa rejält med gameplay och inte mestadels cutscenes som GTA VI. Rockstar borde för längesedan visa mer av innehållet och gameplay i stället, frågan är varför de aktivt valt att inte göra det, spräcker det illusionen kanske?

Jag är också nyfiken på vilken budget Mindseye har i relation till GTA VI. Mindseye har ett utvecklingsteam bestående av 200-500 personer, medan GTA VI verkar ha omkring 4000 personer som arbetar med spelet.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

MindsEye ser fortsatt intressant ut och Rocket Boy har ett självförtroende som Rockstar Games saknar i att det vågar visa rejält med gameplay och inte mestadels cutscenes som GTA VI. Rockstar borde för längesedan visa mer av innehållet och gameplay i stället, frågan är varför de aktivt valt att inte göra det, spräcker det illusionen kanske?

Jag är också nyfiken på vilken budget Mindseye har i relation till GTA VI. Mindseye har ett utvecklingsteam bestående av 200-500 personer, medan GTA VI verkar ha omkring 4000 personer som arbetar med spelet.

Fast nu var det väl så här med gta5 med?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

MindsEye ser fortsatt intressant ut och Rocket Boy har ett självförtroende som Rockstar Games saknar i att det vågar visa rejält med gameplay och inte mestadels cutscenes som GTA VI. Rockstar borde för längesedan visa mer av innehållet och gameplay i stället, frågan är varför de aktivt valt att inte göra det, spräcker det illusionen kanske?

Jag är också nyfiken på vilken budget Mindseye har i relation till GTA VI. Mindseye har ett utvecklingsteam bestående av 200-500 personer, medan GTA VI verkar ha omkring 4000 personer som arbetar med spelet.

Ett år kvar vs någon vecka för Mindseye Med den logiken bör väl Rocket Boy visat gameplay för ett år sen...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fast nu var det väl så här med gta5 med?

"det"? Vad syftar du mer konkret på i din meningsbyggnad? 🙂 Du vet nog troligtvis uppe i ditt hjärnkontor, men lite oklart för en annan eftersom du språkligt refererar till något höljt i dunkel.

Skrivet av andreasanders:

Ett år kvar vs någon vecka för Mindseye Med den logiken bör väl Rocket Boy visat gameplay för ett år sen...

Rockstar Games har varit tydliga med att de avsåg att släppa GTA VI 2025, vilket innebär att spelet i stora drag bör vara färdigt. Att Rockstar Games inte klarar av att leverera spelet enligt egen plan och valt att försena GTA VI till maj 2026, just för att optimera spelet, innebär troligt att spelet är klart och att inga stora förändringar kommer att ske. Därför finns tiden för stora förändringar sannolikt inte.
"Så med den logiken" finns gott om utrymme för Rockstar Games att visa gameplay, frågan är varför de så tydligt undviker att visa gameplay?

Säg att gameplay är för dåligt optimerat eller för tråkigt i GTA VI och då riskerar att döda hypen för det här mastodontprojektet som pågått under så lång tid och med så många tusen människors arbete.

Att Rockstar Games är kända för att släppa dåligt optimerade GTA-spel som starkt bidragit till just den dåliga standarden för andra spel i genren är en möjlig faktor.
En annan faktor kan vara att CD Projekt RED fick massiv kritik för just bland annat den dåliga optimeringen av Cyberpunk 2077 och att Rockstar Games därför vill undvika att göra en klassisk Rockstar Games release, eftersom spelarna kanske inte accepterar samma visa om igen.
Ytterligare en faktor kan vara att Rockstar Games inte anser att de har råd att misslyckas med GTA VI, trots allt är det runt 4000 människor som varit med om att arbeta fram GTA VI under en lång tid.

För övrigt så har Rockstar Games något att leva upp till, särskilt efter att de gjorde sig av med flera erfarna utvecklare av GTA III-V efter releasen av GTA V, däribland Leslie Benzies (lead developer).
Build A Rocket Boy har inget att leva upp till som en relativt nystartad studio, de slår underifrån.
Efter att Rockstar Games gjort sig av med Benzies och flera andra samt genomgått en förlikning med Benzies, så startade Benzies med andra forna GTA-utvecklare Build A Rocket Boy.
Build A Rocket Boy som nu strax släpper MindsEye. Lite som att Kojima inte blev kvar på Konami och berövades Metal Gear Solid. I stället fick vi spelare Death Stranding av Kojima och hans team. Death Stranding som i många avseende känns som ett spirituellt Metal Gear Solid utan Snake och andra kända karaktärer från just Metal Gear Solid.

Många spelare tycks vara överens om att Metal Gear Solid (om det får en fortsättning) inte kommer vara Metan Gear Solid utan Kojima. Kvar är endast namnet på serien.
Jag känner samma oro avseende GTA VI, som är ett namn , ett spel, utan flera av utvecklarna som gjort GTA känt som GTA sedan GTA III.

Rockstar Games har dock en fördel som Konami inte har, Rockstar Games GTA-spel är oberoende av varandra sett till berättelserna. Men det innebär paradoxalt också att MindsEye kanske är det egentliga GTA VI, medan Rockstars GTA VI görs av ett coverband eller band med nya medlemmar och där frontmännen tvingats att sluta.

Vem vill lyssna på "The Beatles" nya platta utan John Lennon, George Harrison och Paul McCartney?

Jag är oroad över att Rockstar Games inte tycks ha självförtroendet att visa gameplay från GTA VI. I synnerhet när den spirituella uppföljaren av GTA III-V, MindsEye vågar visas in action av Build A Rocket Boy. Build A Rocket Boy som har omkring 200-500 människor i arbete med MindsEye, medan Rockstar har 4000 människor i arbete med GTA:s namne.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

"det"? Vad syftar du mer konkret på i din meningsbyggnad? 🙂 Du vet nog troligtvis uppe i ditt hjärnkontor, men lite oklart för en annan eftersom du språkligt refererar till något höljt i dunkel.

Rockstar Games har varit tydliga med att de avsåg att släppa GTA VI 2025, vilket innebär att spelet i stora drag bör vara färdigt. Att Rockstar Games inte klarar av att leverera spelet enligt egen plan och valt att försena GTA VI till maj 2026, just för att optimera spelet, innebär troligt att spelet är klart och att inga stora förändringar kommer att ske. Därför finns tiden för stora förändringar sannolikt inte.
"Så med den logiken" finns gott om utrymme för Rockstar Games att visa gameplay, frågan är varför de så tydligt undviker att visa gameplay?

Säg att gameplay är för dåligt optimerat eller för tråkigt i GTA VI och då riskerar att döda hypen för det här mastodontprojektet som pågått under så lång tid och med så många tusen människors arbete.

Att Rockstar Games är kända för att släppa dåligt optimerade GTA-spel som starkt bidragit till just den dåliga standarden för andra spel i genren är en möjlig faktor.
En annan faktor kan vara att CD Projekt RED fick massiv kritik för just bland annat den dåliga optimeringen av Cyberpunk 2077 och att Rockstar Games därför vill undvika att göra en klassisk Rockstar Games release, eftersom spelarna kanske inte accepterar samma visa om igen.
Ytterligare en faktor kan vara att Rockstar Games inte anser att de har råd att misslyckas med GTA VI, trots allt är det runt 4000 människor som varit med om att arbeta fram GTA VI under en lång tid.

För övrigt så har Rockstar Games något att leva upp till, särskilt efter att de gjorde sig av med flera erfarna utvecklare av GTA III-V efter releasen av GTA V, däribland Leslie Benzies (lead developer).
Build A Rocket Boy har inget att leva upp till som en relativt nystartad studio, de slår underifrån.
Efter att Rockstar Games gjort sig av med Benzies och flera andra samt genomgått en förlikning med Benzies, så startade Benzies med andra forna GTA-utvecklare Build A Rocket Boy.
Build A Rocket Boy som nu strax släpper MindsEye. Lite som att Kojima inte blev kvar på Konami och berövades Metal Gear Solid. I stället fick vi spelare Death Stranding av Kojima och hans team. Death Stranding som i många avseende känns som ett spirituellt Metal Gear Solid utan Snake och andra kända karaktärer från just Metal Gear Solid.

Många spelare tycks vara överens om att Metal Gear Solid (om det får en fortsättning) inte kommer vara Metan Gear Solid utan Kojima. Kvar är endast namnet på serien.
Jag känner samma oro avseende GTA VI, som är ett namn , ett spel, utan flera av utvecklarna som gjort GTA känt som GTA sedan GTA III.

Rockstar Games har dock en fördel som Konami inte har, Rockstar Games GTA-spel är oberoende av varandra sett till berättelserna. Men det innebär paradoxalt också att MindsEye kanske är det egentliga GTA VI, medan Rockstars GTA VI görs av ett coverband eller band med nya medlemmar och där frontmännen tvingats att sluta.

Vem vill lyssna på "The Beatles" nya platta utan John Lennon, George Harrison och Paul McCartney?

Jag är oroad över att Rockstar Games inte tycks ha självförtroendet att visa gameplay från GTA VI. I synnerhet när den spirituella uppföljaren av GTA III-V, MindsEye vågar visas in action av Build A Rocket Boy. Build A Rocket Boy som har omkring 200-500 människor i arbete med MindsEye, medan Rockstar har 4000 människor i arbete med GTA:s namne.

Jag menade att inte Rockstar visar mer sk. "gameplay" från Grand Theft Auto VI. Vad jag minns så var det inte så mycket från Grand Theft Auto V som visades innan det kom ut heller och det var ett bra tag mellan den första videon och när spelet kom ut till försäljning i olika butiker och digitalt på internet? Kom typ två trailers och bilder?
Men nu vet vi ju inte, det kan ju komma massa mer saker från Grand Theft Auto VI innan det kommer ut eller?

En fråga vi alla här inne ställer oss är så klart: Jobbar du själv på utvecklingen av Mindseye eller älskar du spelet av helt andra anledningar?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

"det"? Vad syftar du mer konkret på i din meningsbyggnad? 🙂 Du vet nog troligtvis uppe i ditt hjärnkontor, men lite oklart för en annan eftersom du språkligt refererar till något höljt i dunkel.

Rockstar Games har varit tydliga med att de avsåg att släppa GTA VI 2025, vilket innebär att spelet i stora drag bör vara färdigt. Att Rockstar Games inte klarar av att leverera spelet enligt egen plan och valt att försena GTA VI till maj 2026, just för att optimera spelet, innebär troligt att spelet är klart och att inga stora förändringar kommer att ske. Därför finns tiden för stora förändringar sannolikt inte.
"Så med den logiken" finns gott om utrymme för Rockstar Games att visa gameplay, frågan är varför de så tydligt undviker att visa gameplay?

Säg att gameplay är för dåligt optimerat eller för tråkigt i GTA VI och då riskerar att döda hypen för det här mastodontprojektet som pågått under så lång tid och med så många tusen människors arbete.

Att Rockstar Games är kända för att släppa dåligt optimerade GTA-spel som starkt bidragit till just den dåliga standarden för andra spel i genren är en möjlig faktor.
En annan faktor kan vara att CD Projekt RED fick massiv kritik för just bland annat den dåliga optimeringen av Cyberpunk 2077 och att Rockstar Games därför vill undvika att göra en klassisk Rockstar Games release, eftersom spelarna kanske inte accepterar samma visa om igen.
Ytterligare en faktor kan vara att Rockstar Games inte anser att de har råd att misslyckas med GTA VI, trots allt är det runt 4000 människor som varit med om att arbeta fram GTA VI under en lång tid.

För övrigt så har Rockstar Games något att leva upp till, särskilt efter att de gjorde sig av med flera erfarna utvecklare av GTA III-V efter releasen av GTA V, däribland Leslie Benzies (lead developer).
Build A Rocket Boy har inget att leva upp till som en relativt nystartad studio, de slår underifrån.
Efter att Rockstar Games gjort sig av med Benzies och flera andra samt genomgått en förlikning med Benzies, så startade Benzies med andra forna GTA-utvecklare Build A Rocket Boy.
Build A Rocket Boy som nu strax släpper MindsEye. Lite som att Kojima inte blev kvar på Konami och berövades Metal Gear Solid. I stället fick vi spelare Death Stranding av Kojima och hans team. Death Stranding som i många avseende känns som ett spirituellt Metal Gear Solid utan Snake och andra kända karaktärer från just Metal Gear Solid.

Många spelare tycks vara överens om att Metal Gear Solid (om det får en fortsättning) inte kommer vara Metan Gear Solid utan Kojima. Kvar är endast namnet på serien.
Jag känner samma oro avseende GTA VI, som är ett namn , ett spel, utan flera av utvecklarna som gjort GTA känt som GTA sedan GTA III.

Rockstar Games har dock en fördel som Konami inte har, Rockstar Games GTA-spel är oberoende av varandra sett till berättelserna. Men det innebär paradoxalt också att MindsEye kanske är det egentliga GTA VI, medan Rockstars GTA VI görs av ett coverband eller band med nya medlemmar och där frontmännen tvingats att sluta.

Vem vill lyssna på "The Beatles" nya platta utan John Lennon, George Harrison och Paul McCartney?

Jag är oroad över att Rockstar Games inte tycks ha självförtroendet att visa gameplay från GTA VI. I synnerhet när den spirituella uppföljaren av GTA III-V, MindsEye vågar visas in action av Build A Rocket Boy. Build A Rocket Boy som har omkring 200-500 människor i arbete med MindsEye, medan Rockstar har 4000 människor i arbete med GTA:s namne.

Här yrade du nog i nattmössan, vad i hela friden är syftet med ditt långa, osammanhängande inlägg? Rockstar släpper som vanligt gameplay någon månad innan release - inget nytt. Skulle dock vara orolig för Mindseye som har ett par dagar på sig att förvandla detta generiska UE5 skräp till något vettigt. Återstår att se.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag menade att inte Rockstar visar mer sk. "gameplay" från Grand Theft Auto VI. Vad jag minns så var det inte så mycket från Grand Theft Auto V som visades innan det kom ut heller och det var ett bra tag mellan den första videon och när spelet kom ut till försäljning i olika butiker och digitalt på internet? Kom typ två trailers och bilder?
Men nu vet vi ju inte, det kan ju komma massa mer saker från Grand Theft Auto VI innan det kommer ut eller?

En fråga vi alla här inne ställer oss är så klart: Jobbar du själv på utvecklingen av Mindseye eller älskar du spelet av helt andra anledningar?

Okej, det var en bättre och mer konkret replik från din sida. Tack. Så du anser att eftersom Rockstar Games tidigare, enligt ditt goda minne, inte visat upp tidigare GTA-spel särskilt mycket innan release, så är det rättfärdigat att de fortsätter på den vägen?

Jag anser att det inte är okej att hålla på gameplay, eftersom gameplay och inte cutscenes är centralt i spel. I synnerhet inte när spelet troligtvis får en väldigt hög prislapp och sätter väldigt höga förväntningar hos spelare och kritiker.

Så ja, förhoppningsvis får vi se något av spelet innan den framflyttade releasen. För jag litar inte på in game cutscenes, som ofta går att hotta upp mycket in-engine i förhållande till själva gameplay:et.

Där är det positivt att Build A Rocket Boy med MindsEye vågar gå en betydligt mer öppen och ärligare väg avseende gameplay än Rockstar Games just nu vågar eller gör med GTA VI.

Jag brukar såklart undvika att göra mig stor på att påstå att jag är ett "vi" och representerar "alla" avseende ståndpunkter och frågor. Jag anar att du inte alls har frågat samtliga människor här inne och att samtliga personer vare sig tycker lika eller har samma smak. Fast du kanske menar att du som ett vi är flera här inne? (Och det är såklart inget du/ni rår för om det skulle vara så)

Nej, jag jobbar inte med MindsEye och nej jag älskar inte MindsEye, (jag älskar min partner, min familj, min släkt och mina bästisar).
Jag är intresserad av MindsEye, eftersom spelet byggs av människor som var avgörande för byggandet av GTA III-V. Som fan av GTA-genren är jag därför givetvis nyfiken vad de kan åstakomma med några hundra människor.

Skrivet av andreasanders:

Här yrade du nog i nattmössan, vad i hela friden är syftet med ditt långa, osammanhängande inlägg? Rockstar släpper som vanligt gameplay någon månad innan release - inget nytt. Skulle dock vara orolig för Mindseye som har ett par dagar på sig att förvandla detta generiska UE5 skräp till något vettigt. Återstår att se.

Att du slänger runt dig med pejorativt använda ord och uttryck, i stället för att bemöta det jag skriver får stå för dig.
Att du slänger omkring dig vulgärt i uttryck om UE5, som används av så många utvecklare (av givna anledningar) får du såklart göra, även om det för mig pekar på att du är oinsatt.

Spelen i GTA-genren representeras ofta generiskt rent grafiskt och designmässigt, med syftet att uppnå realistisk gestaltning av karaktärer och världen, ett av undantagen är Cyberpunk 2077, som har en utpräglad stil. Att något är generiskt betyder således inte att det är dåligt eller skräp, GTA VI ser oerhört generiskt ut likaså MindsEye.

Jag vill se gameplay från GTA VI precis som vi fått möjligheten att se utförlig gameplay från MindsEye och många andra spel. Rockstar Games har trots allt en historia av att släppa dåligt optimerade GTA-spel bakom sig. Och jag vill som spelare i vart fall inte köpa grisen i säcken, vem vill det egentligen? vill du?

Att GTA VI in game cutscenes är snygga betvivlar jag inte. Däremot betvivlar jag att spelet går i något annat än högst 30 fps med avseende på grafik och att likt exempelvis Star Wars Jedi: Fallen Order, så finns en betydande grafisk skillnad mellan in game cutscenes och gameplay.

Build A Rocket Boy vågar med MindsEye visa både cutscenes och gameplay, när ska Rockstar Games våga samma sak med GTA VI?

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Okej, det var en bättre och mer konkret replik från din sida. Tack. Så du anser att eftersom Rockstar Games tidigare, enligt ditt goda minne, inte visat upp tidigare GTA-spel särskilt mycket innan release, så är det rättfärdigat att de fortsätter på den vägen?

Jag anser att det inte är okej att hålla på gameplay, eftersom gameplay och inte cutscenes är centralt i spel. I synnerhet inte när spelet troligtvis får en väldigt hög prislapp och sätter väldigt höga förväntningar hos spelare och kritiker.

Så ja, förhoppningsvis får vi se något av spelet innan den framflyttade releasen. För jag litar inte på in game cutscenes, som ofta går att hotta upp mycket in-engine i förhållande till själva gameplay:et.

Där är det positivt att Build A Rocket Boy med MindsEye vågar gå en betydligt mer öppen och ärligare väg avseende gameplay än Rockstar Games just nu vågar eller gör med GTA VI.

Jag brukar såklart undvika att göra mig stor på att påstå att jag är ett "vi" och representerar "alla" avseende ståndpunkter och frågor. Jag anar att du inte alls har frågat samtliga människor här inne och att samtliga personer vare sig tycker lika eller har samma smak. Fast du kanske menar att du som ett vi är flera här inne? (Och det är såklart inget du/ni rår för om det skulle vara så)

Nej, jag jobbar inte med MindsEye och nej jag älskar inte MindsEye, (jag älskar min partner, min familj, min släkt och mina bästisar).
Jag är intresserad av MindsEye, eftersom spelet byggs av människor som var avgörande för byggandet av GTA III-V. Som fan av GTA-genren är jag därför givetvis nyfiken vad de kan åstakomma med några hundra människor.

Att du slänger runt dig med pejorativt använda ord och uttryck, i stället för att bemöta det jag skriver får stå för dig.
Att du slänger omkring dig vulgärt i uttryck om UE5, som används av så många utvecklare (av givna anledningar) får du såklart göra, även om det för mig pekar på att du är oinsatt.

Spelen i GTA-genren representeras ofta generiskt rent grafiskt och designmässigt, med syftet att uppnå realistisk gestaltning av karaktärer och världen, ett av undantagen är Cyberpunk 2077, som har en utpräglad stil. Att något är generiskt betyder således inte att det är dåligt eller skräp, GTA VI ser oerhört generiskt ut likaså MindsEye.

Jag vill se gameplay från GTA VI precis som vi fått möjligheten att se utförlig gameplay från MindsEye och många andra spel. Rockstar Games har trots allt en historia av att släppa dåligt optimerade GTA-spel bakom sig. Och jag vill som spelare i vart fall inte köpa grisen i säcken, vem vill det egentligen? vill du?

Att GTA VI in game cutscenes är snygga betvivlar jag inte. Däremot betvivlar jag att spelet går i något annat än högst 30 fps med avseende på grafik och att likt exempelvis Star Wars Jedi: Fallen Order, så finns en betydande grafisk skillnad mellan in game cutscenes och gameplay.

Build A Rocket Boy vågar med MindsEye visa både cutscenes och gameplay, när ska Rockstar Games våga samma sak med GTA VI?

Jag syftar inte på motorn i sig (även om den har en del problem) utan hur utvecklaren använt sig av den i det man ser i senaste trailern. Du avslutar med samma fråga igen och jag svarar med samma svar som förut - gameplay från GTA VI kommer närmare release, likt fallet vi nu sett med Mindseye. Det var som tidigare nämnts likadant för GTA V och RDR 2. Jag var tidigare peppad på Mindseye men är nu betydligt mer skeptisk efter det gameplay som visades.

Medlem

Verkar inte vara någon särskilt bra arbetsplats om informationen nedan stämmer.

https://www.gamereactor.se/mindseye-studion-rapporteras-vara-...

https://twistedvoxel.com/mindseye-developer-build-a-rocket-bo...

Sedan att sitta jämföra detta spel som släpps om några veckor och dessutom fått massvis med kritik för bl.a. buggar och dum a.i i förhandsgranskningarna, med giganten GTA 6 som ligger ett år bort, är lite skrattretande. Ett 15 timmars spel jämfört med ett annat som kanske tar minst tre gånger så lång tid, och som ryktas ha minst en dubbel så stor spelyta än GTA 5, samt ha extrem detaljnivå.

Varför de inte vill visa gameplay redan nu är väl för att de vill att allt ska vara perfekt med så lite buggar som möjligt, optimering etc. Mindseye har visats upp på flera gameplay men inget som har varit imponerande...och hade de inte visat något så nära lansering så hade det varit ännu mer oroande. Sedan har Rockstar har alltid varit "hemliga" med sina spel och visat gameplay först intill release. Deras spel har som oftast sett bättre ut för varje trailer. Skillnaden mellan första och andra trailern märks tydligt, speciellt med ljuset.

Jag är inte alls orolig för utvecklingen med tanke på Rockstars historik. Men tyvärr tror jag att Mindseye, som jag på förhand tyckte såg intressant ut allra första gången, blir en flopp som lär hamna på PS+/Gamepass.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Okej, det var en bättre och mer konkret replik från din sida. Tack. Så du anser att eftersom Rockstar Games tidigare, enligt ditt goda minne, inte visat upp tidigare GTA-spel särskilt mycket innan release, så är det rättfärdigat att de fortsätter på den vägen?

Ja?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar