Cities: Skylines 2-expansion försenas ytterligare en gång

Robot
Cities: Skylines 2-expansion försenas ytterligare en gång

Bridges and Ports skulle ha släppts förra året.

#Cities-skylines-2, #Colossal-order

Medlem

=D

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är grundspelet ett färdigt spel ännu? Var sugen på detta men releasen var ju inte bra.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Är grundspelet ett färdigt spel ännu? Var sugen på detta men releasen var ju inte bra.

Kollar på Steam recent reviews (~900 recensioner) som ger 51% mixed. Ska man gå efter det är det väl fortfarande sisådär. Sen kan Steam-recensioner vara sisådär att lita på. Checka om du hittar vettiga gameplay videos från 2025 på yt.
https://store.steampowered.com/app/949230/Cities_Skylines_II/

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Beror på hur du spelar. Jag har spelat sen release och det har patchas en hel del buggar sedan dess. Finns en del buggar kvar som har med spelet ekonomi och sånt att göra. Men kör du med inbyggda "fusk" som oändligt med pengar bara för att bygga en snygg stad så fungerar det bra. Vill du däremot spela en seriös stad och tänka på ekonomi och allt sånt så kanske du bör vänta lite till.

signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Försökte mig på det igen ett par månader sen och blev rätt besviken över att inte mycket hänt. Visst har en del buggar fixats men spelförstörande buggar finns fortfarande kvar som påverkar spelets huvudkoncept rätt mycket.

Vilket i sig är trist då jag verkligen vill ha ett propert bygg-sim oavsett koncept.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Spelet är bra om du gillar att bara bygga och få liv i staden och kanske göra det snyggt enligt din stil. Vill du däremot ha utmaning med att få ekonomin att gå runt eller lösa problem med trafik och annat man räknar ska finnas i ett city skyline spel så är det tyvärr en besvikelse.

Spelade det ganska nyligen och byggde upp en stad. Ekonomin var på gränsen i början sen byggdes jag några universitet och vips tjanar man miljoner per månad. Ingen utmaning alls och får inte några problem alls i staden som jag behöver lösa. Det är bara ett "rita stad" spel vilket blir tråkigt i längden.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Kraschar till och från fortfarande, i alla fall för mig.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar