Gamla spel är det nya – vad spelar du i helgen?

Robot
Gamla spel är det nya – vad spelar du i helgen?
Medlem

Everquest - Heroes Journey. För den som älskade Everquest och gamla MMO:s. Multiclassing med tre klasser samtidigt på en karaktär, custom loot, levla items, en del nya spells och abilties, instansiera vilken zon du vill om man önskar, osv. Väldigt populärt med 3000-4000 pers inne samtidigt, vilket är ungefär tre gånger fler än vad de officiella servrarna hade "back in the day." Många tycker det är den bästa versionen av Everquest någonsin. Helt gratis är det också.

Varning för att UI:t kan ge dig en chock direkt när man hoppar in i spelet, men med några minuters justeringar så blir det bra.

Medlem

Kommer att fortsätta med Prodeus

Medlem

Ja det är frågan det! Jag har i alla fall ett par alternativ som kom i posten under veckan.

Medlem

Det blir Elden Ring: Nightreign. Om någon annan sitter ensam och spelar, hör gärna av er! Jag heter Swedishfalcon på Discord.
Spelar på playstation

Releasehästryttare

Började med Kathy rain 2 idag, har riktigt kul än så länge!

Medlem

Star wars battlefront 2!

Medlem

Är lite sugen på red alert 2 yuris revenge o sen helldivers 2 och lite annat. Kanske lite icarus såg att dem lagt in ett nytt shotgun att låsa upp. Ev. Battlefront 2 såg att det kom en patch för några dagar sen.

Medlem

Jag testar Suicide Squad. Det var billigt. Det är inte värt det

Medlem

lirar Persona 5 Royal på PS5:an. Det måste man om man är wannabe gamer.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Såg att blue prince fanns till Xbox så ska väl se om jag kan få gamle far intresserad av det

Medlem

Bygga vägar i Roadcraft
Köra på asfalt i EA F1 25. Som en "GT sim racer" är F1 en rejäl omställning

Medlem

Återfunnit glädjen i att sprida demokrati så tillbaka till Helldivers 2. Vi ser dessutom ut att ha räddat vår stackars planet så dags att gå på offensiven snart hoppas jag.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Ja det är frågan det! Jag har i alla fall ett par alternativ som kom i posten under veckan.

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Sweet, uppskattar bilderna. Se bara till att du har nymodigheter som cd-rom spelare på datorn. verkar som att disketter inte är moderna nog längre 😑.
Här blir det nog lite last epoch med vlc till höger. kanske ge spiderman på ps4 en riktig chans.

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Ska testa på "FANTASY LIFE i: The Girl Who Steals Time" från studion Level 5 i helgen. Verkar vara en sorts hybrid mellan ett klassiskt RPG och Animal Crossing.

Medlem

För mig blir det lite Doom och Zelda spirit tracks. Men på lördag får nog maskinerna vila, då blir det rally.

Medlem

Spelar Forbidden West. Aloy hälsar god spelhelg. Den dumma fågeln var arg på mig för att jag hade skjutit pilar på den men ställde ändå upp på bild.

Medlem

Dredge och fortätta spela Clair Obscur Expedition 33. I väntan på Critical Shift.

Medlem

Först och främst Lost Records: Bloom & Rage, sen får jag se vad det blir när det är avklarat

tsm
Medlem

Slutförde Indiana jones and the emperors tomb igår, så nu ger jag mig på Deadfall adventures

SH
Medlem

Skyrim, så ja, jag spelar ett gammalt spel.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Sweet, uppskattar bilderna. Se bara till att du har nymodigheter som cd-rom spelare på datorn. verkar som att disketter inte är moderna nog längre 😑.
Här blir det nog lite last epoch med vlc till höger. kanske ge spiderman på ps4 en riktig chans.

DVD-läsare rentav! Rena rama science fiction teknologin!!!

Medlem

Kör igenom Stalker-spelen för första gången sedan 00-talet. Enhanced Editon skäpptes ju nyligen

It's not a lake, it's an ocean

Har börjat om med Banishers: Ghosts of New Eden, denna gång på Xbox. Ingen mening att hoppa in några timmar in, kommer inte ihåg vad som hade hänt.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det blir roadcraft och Watch dogs legion

Medlem

Kommer bli lite Zelda Twilight Princess. Aldrig spelat tidigare

Medlem
Skrivet av SH:

Skyrim, så ja, jag spelar ett gammalt spel.

Skyrim är ett grymt spel och kommer alltid vara ett grymt spel! 👌

Medlem

Drog igång Immortals Fenyx Rising som jag köpte av en slump när det var rätt nytt. Bara spelat en timme innan men nu fastnade man rejält.

Medlem

Tainted Grail The Fall of Avalon.

Medlem

Revenge of the Savage Planet med sambon! Riktigt kul!

12
Skriv svar