Den stora Switch 2-tråden
Någon som har koll på när konsolen skickas? (köpt via Inet).
Skickas den typ på tisdag/onsdag så man får konsolen på Torsdag/innan helgen?
Eller måste Inet vänta till Torsdag för att starta leveransen? I så fall får man ju vänta till måndagen veckan efter.
Förbokningar oavsett vad det gäller skickas generellt ut så att de kommer hem på releasedagen oavsett vilken av de större butikerna man beställer ifrån. Kan mycket väl vara så att de inte får skicka förrän dagen innan men så länge posten sköter sig så behöver man nog inte oroa sig.
Skrev om det i andra Switch 2 tråden.
jag mailade Inet som svarade med att de får inte skicka konsolerna förrän dagen före release, vilket betyder att vi som bor i norr (jaja, vi har ingen asfalt eller el än bla bla) inte kommer få någon konsol förrän veckan efter ..
Mailade även Webhallen och frågade när dem skickar ut konsolerna men inte fått något svar av dem
Någon som har koll på när konsolen skickas? (köpt via Inet).
Skickas den typ på tisdag/onsdag så man får konsolen på Torsdag/innan helgen?
Eller måste Inet vänta till Torsdag för att starta leveransen? I så fall får man ju vänta till måndagen veckan efter.
Arff
Här kommer Uber med en liten utannonsering 🙂
Tomas, Fredrik och jag har pratat om hur vi ska göra med den här tråden framöver. Det har tidigare varit tal om att gå över till en ny tråd när konsolen väl har släppts. Kort sagt har vi nu bestämt oss för att fortsätta med denna.
Håll er bara i skinnet, allihopa. Många av er känner säkert till diskussionerna och bråken som förekom här tidigare. Jag upplever inte att det har varit något problem på länge, men det kan vara värt att nämna ändå – så att det inte händer igen.
Trevlig helg på er!
Tomas, Fredrik och jag har pratat om hur vi ska göra med den här tråden framöver. Det har tidigare varit tal om att gå över till en ny tråd när konsolen väl har släppts. Kort sagt har vi nu bestämt oss för att fortsätta med denna.
Håll er bara i skinnet, allihopa. Många av er känner säkert till diskussionerna och bråken som förekom här tidigare. Jag upplever inte att det har varit något problem på länge, men det kan vara värt att nämna ändå – så att det inte händer igen.
Trevlig helg på er!
Så kul att ni kunde landa i detta! Ska bli mycket spännande att fortsätta följa Switch 2, dess spel och framtida nyversioner av konsolen och allt runtomkring den. Skönt att ha en samlingstråd för det!
En av de tidigaste ryktena, faktiskt det som startade hela tråden för mer än två år sedan, var just att Pokémon Scarlet & Violet skulle få next gen patches. Vilket det nu finns mer information om (timestampat i videon ovan)! Du kommer kunna se längre i världen, mer draw distance alltså, och framerates ska bli både högre och stabilare. Men då detta är gratis uppdatering en kanske inte bör förvänta sig alltför stora grafiska uppdateringar vilket jag förstått varit stor del av kritiken mot spelen. Men HDR kan eventuellt lyfta upplevelsen något (om det nu är vad som menas med mer "vivid").
Sen tar han också upp att om du köper uppgraderingspaket till Zelda-spelen kan de följa med om du skapar ett digitalt spelkort och lånar ut det till någon vän eller familj som också har Switch 2.
Fast Fusion har nu bekräftats få 4k60-patch direkt vid release (5e juni) och inte senare som tidigare utlovats. Så det är ju kul!
Den sjukaste switch 2 kommer vara i Tokyo dår det bor 38 mille människor och folk kommer stå flera timmar innan eller en dag innan för att få köpa. Så världens stressigaste släpp blir i Tokyo
Haha, det kommer nog vara stressigt över hela Japan skulle jag gissa Ska bli spännande att se hur launchen blir runtomkring i världen.
Det har tidigare rapporterats (både här i tråden, FZ och annan media) att Switch 2 inte kommer kunna användas utan en day one patch, vilket nu tycks visa sig att INTE stämma! Uppgifterna härstammar från någon som inte hade ett Switch 2-spel så därmed prövade med ett OG Switch-spel vilket då inte fungerade. Men det är tydligen för att användande av SD-kort och bc inte kan användas utan den day one patchen. Men hela konsolen är inte värdelös utan det finns personer som redan har kunnat spela Mario Kart World - dock har de väl inte varit så öppna med det för att undvika Nintendo-ninjorna.
Haha, det kommer nog vara stressigt över hela Japan skulle jag gissa Ska bli spännande att se hur launchen blir runtomkring i världen.
https://youtu.be/u9Ar3g6Eq9I?t=1512
<Uppladdad bildlänk>
Det har tidigare rapporterats (både här i tråden, FZ och annan media) att Switch 2 inte kommer kunna användas utan en day one patch, vilket nu tycks visa sig att INTE stämma! Uppgifterna härstammar från någon som inte hade ett Switch 2-spel så därmed prövade med ett OG Switch-spel vilket då inte fungerade. Men det är tydligen för att användande av SD-kort och bc inte kan användas utan den day one patchen. Men hela konsolen är inte värdelös utan det finns personer som redan har kunnat spela Mario Kart World - dock har de väl inte varit så öppna med det för att undvika Nintendo-ninjorna.
Tyckte det lät konstigt när första personen utan bilder eller något skrev att konsolen var helt obrukbar utan patch. Sedan när ryssen lade upp massa bilder och man såg att allt fungerade offline, samt att Switch 1 spel krävde patch så kändes det ju mer uppenbart att det borde fungera med Switch 2 spel.
Tyckte det lät konstigt när första personen utan bilder eller något skrev att konsolen var helt obrukbar utan patch. Sedan när ryssen lade upp massa bilder och man såg att allt fungerade offline, samt att Switch 1 spel krävde patch så kändes det ju mer uppenbart att det borde fungera med Switch 2 spel.
Ja, problemet var just att det var ett Switch 1-spel han försökte med vilket sedan rapporterades som att hela konsolen var värdelös fram till femte. Vilket alltså folk med Switch 2-spel debunkat så det borde lugna alla som sett detta som att Nintendo försöker kontrollera sina kunder och konsolen de köpt.
Haha, folk har redan börjat köa för Switch 2 i NYC!
Kanske dags att börja skriva i den andra tråden?! Jag menar, detta är väl knappast ett rykte hehe
Kanske dags att börja skriva i den andra tråden?! Jag menar, detta är väl knappast ett rykte hehe
Se moderatorns inlägg ovan. Denna tråden kommer snart döpas om och bli officiella Switch 2-tråden 😃
Med tanke på att OS och NSO är detsamma kanske det inte är någon överraskning, men Friend codes används fortfarande för att lägga till vänner - även om det också kan göras enklare genom mobil-app och scanning av QR-kod!
Sen pratar han också om att hackare har svårt att knäcka Switch 2, Nintendo har skyddat sig otroligt denna vändan!
Trevlig helg på er!
Fan vad glad jag blev av att läsa detta!
Den här tråden har varit en naturlig del av min vardag sen start. Grymt att den får leva vidare, och uppenbart att tråden hittar ständigt nya rykten att beakta. Vem vet, kanske firar med att beställa ännu en till Tompa-tisha innan sista maj slår över till första juni…
https://youtu.be/f8mr9P-PTO0?t=232
Med tanke på att OS och NSO är detsamma kanske det inte är någon överraskning, men Friend codes används fortfarande för att lägga till vänner - även om det också kan göras enklare genom mobil-app och scanning av QR-kod!
https://pbs.twimg.com/media/GsSVK8YXUAEFM_R?format=jpg&name=4...
Sen pratar han också om att hackare har svårt att knäcka Switch 2, Nintendo har skyddat sig otroligt denna vändan!
Var länge sen det egentligen var ett problem det där med friend-codes. Egentligen blev ju det problematiska med dem eliminerat för många år sen när det blev envägskommunikation med friend requests på Nintendo konsoler också, att folk fortfarande klagar på dem är väl en gammal kvarleva från Nintendo DS-tiden. Tycker inte det spelar nån större roll om man har friend-code eller användarnamn, speciellt då Nintendo erbjuder en rad olika sätt att lägga till folk numera, inkl. helt vanliga invites inne i spelen.
Men nu ska det väl ändå gå att skicka meddelanden till varandra utan att ha mobiltelefon? Jag skulle även vilja kunna byta namn på mina vänner då dom har nicknames som jag inte håller koll på. Vill att de skall ha sina riktiga namn synlig för mig.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
De har packat ned mat för 5 dagar eller så har de folk de känner som kommer till de med krubb.
❤️❤️
Folk har börjat köa i Sverige också..
https://www.instagram.com/p/DKMqqXaM09K/?igsh=MWM5OXdxdzlvNGs...
Skrev om det i andra Switch 2 tråden.
jag mailade Inet som svarade med att de får inte skicka konsolerna förrän dagen före release, vilket betyder att vi som bor i norr (jaja, vi har ingen asfalt eller el än bla bla) inte kommer få någon konsol förrän veckan efter ..
Mailade även Webhallen och frågade när dem skickar ut konsolerna men inte fått något svar av dem
Toppen - Tack för svar!
Får hoppas det skickas Onsdag morgon så kanske du hinner få det fredag eftermiddag och innan helgen då!
Tvivlar postnord levererar något på Fredag ...
Toppen - Tack för svar!
Får hoppas det skickas Onsdag morgon så kanske du hinner få det fredag eftermiddag och innan helgen då!
Arff
Har köpt på mig BotW, TotK & Odyssey inför release, vilka andra exklusiva titlar borde man prova på?
Väldigt subjektivt vad man gillar för sorts spel.
Själv har jag beställt JRPGs. Rune Factory: Guardians of Azuma samt Bravely Default flying fairy HD remaster. Mario kart world hänger med i bundeln och kommer köras med barnen. Mario Party Jamboree har vi redan och dit kommer upgrade pack fixas. Utöver det kör jag Switch 1 spel.
Har köpt på mig BotW, TotK & Odyssey inför release, vilka andra exklusiva titlar borde man prova på?
Luigi’s Mansion 3 är riktigt bra, Super Mario Wonder är ett annat underbart spel.
Eftersom du köpt på dig 3st spel till första switch (som dock har bekräftade upgrades) tolkar jag det som att du hoppade över den helt? Om så är fallet har du ett smörgåsbord av potentiella titlar att ta igen så det är egentligen svårt att rekomendera något specifikt.
Med switch 2 blir ju utbudet förstås initialt mindre om du enbart är ute efter exklusiviteter. Direkt vid release blir det Mario Kart, Bravely Default och Fast Fusion för min egen del, men utöver det kommer ett stort antal av multiplatform avnjutas.
Gick förbi elgiganten här i fredags och undrade varför folk inte börjat köa utanför än.
Han är inne på Webhallen nu och streamar haha
Trist, men med tanke på hur det gick för Switch1 är jag inte förvånad.
Spännande om ”brickandet” verkligen är motåtgärder vid metoder som används för att lista ut hack.
Bananas!
En person i alla fall Inte förvånad att det är Stan heller. Har för mig han köade en vecka för Wii också.
Väldigt subjektivt vad man gillar för sorts spel.
Själv har jag beställt JRPGs. Rune Factory: Guardians of Azuma samt Bravely Default flying fairy HD remaster. Mario kart world hänger med i bundeln och kommer köras med barnen. Mario Party Jamboree har vi redan och dit kommer upgrade pack fixas. Utöver det kör jag Switch 1 spel.
Jag antar att 20 av nintendos titlar får en upgrade, de som får en free upgrade blir en markant skillnad, de man får köpa till får mer content eller får bara content som inte är dlc