Vi som ska importera Switch 2

Medlem

Nintendo switch 2 ifrån Nintendo Irland. Beställde 14 maj.
2 juni kl 18.32 meddela dem redo för att skickas.
Trodde jag var sent ute. Sonen längtar att den ska släppas. Inte berättat att vi har köpt den.

Medlem
Skrivet av Dunfalken:

Japp samma status här. Har svårt att se att 5:e Juni kommer ske så räknar kallt med att den kommer nån gång nästa vecka. Men hoppet är det sista som överger människan och skickas det med nån turboexpress idag kanske vi har den innan långhelgen. 😅

Min förhoppning är att det skickas i eftermiddag och det kan komma på fredag Jag bor i Göteborgområdet så förhoppningsvis kan det gå fort. Vet inte annars om det som andra skriver går att hämta det själv på terminalen kanske :/

Medlem

Oh yes! Spelbutiken levererar. Nu är mitt paket strax på väg.

Medlem
Skrivet av NickNack007:

Min förhoppning är att det skickas i eftermiddag och det kan komma på fredag Jag bor i Göteborgområdet så förhoppningsvis kan det gå fort. Vet inte annars om det som andra skriver går att hämta det själv på terminalen kanske :/

På fredag, som är en röd dag? Då får du nog inte tag på nåt paket

Medlem
Skrivet av Lidodido:

På fredag, som är en röd dag? Då får du nog inte tag på nåt paket

Menade på torsdag! Frågade dock kundtjänstchatten om när det kommer att skickas och fick lite oklara svar, det enda jag fick ut var att "It will be picked up from Thursday, June 6th.". Så då verkar det som att den inte ens skickas förrän 6e juni... :/ Blir nog att ställa in sig på nästa vecka iallafall, hade hoppats att de skulle ta höjd för att den skickas till utlandet och tajma utskick någorlunda med ankomst på releasedatum.

Medlem

Nintendo DE har uppdaterat info-texten på huvudsidan med:

"Nintendo Switch 2 orders will be shipped according to the times listed here . There may be delays in updating order tracking information. If payment has already been made for your order, it will be processed and there is no need to contact us. Orders placed after June 2, 2025, will be shipped after the Nintendo Switch 2 release date"

Det länkas sedan till den FAQ som funnits sedan pre-orders började i april. Jag HOPPAS verkligen de skickar idag...

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Nintendo DE har uppdaterat info-texten på huvudsidan med:

"Nintendo Switch 2 orders will be shipped according to the times listed here . There may be delays in updating order tracking information. If payment has already been made for your order, it will be processed and there is no need to contact us. Orders placed after June 2, 2025, will be shipped after the Nintendo Switch 2 release date"

Det länkas sedan till den FAQ som funnits sedan pre-orders började i april. Jag HOPPAS verkligen de skickar idag...

Måste vara många som kontaktar dom. Skickas idag/imorgon för de som beställt innan 2/6 alltså.

I FAQ så står det: "In the following countries, delivery may occur after the publication date due to the availability of courier services", vilket innebär att det kan komma senare, men inte nödvändigtvis behöver komma senare. Står dock inget om när det skickas hehe.

Samma text man fick i mailet från Nintendo igår.

signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:

Måste vara många som kontaktar dom. Skickas idag/imorgon för de som beställt innan 2/6 alltså.

I FAQ så står det: "In the following countries, delivery may occur after the publication date due to the availability of courier services", vilket innebär att det kan komma senare, men inte nödvändigtvis behöver komma senare. Står dock inget om när det skickas hehe.

Samma text man fick i mailet från Nintendo igår.

FAQ texten om senare leverans beror på att "courier services" inte kan lova leverans inom samma tidsspann till hela landet. Tex Sverige så går det att få fram i tid med DHL till södra Sverige men utan premium frakt där det skickas med flyg så finns det ingen chans till norra Sverige. Så då listas Sverige som "kan inte garanteras".

Som norrlänning så är jag van vid detta så jag känner ingen stress över att få den nästa vecka.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

FAQ texten om senare leverans beror på att "courier services" inte kan lova leverans inom samma tidsspann till hela landet. Tex Sverige så går det att få fram i tid med DHL till södra Sverige men utan premium frakt där det skickas med flyg så finns det ingen chans till norra Sverige. Så då listas Sverige som "kan inte garanteras".

Som norrlänning så är jag van vid detta så jag känner ingen stress över att få den nästa vecka.

Det skickas med expressfrakt via flyg.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Det skickas med expressfrakt via flyg.

Har du källa på det?

Skribent

Har fortfarande inte fått någon knapp.... Tror ni er adress gör någon skillnad? Att paket som ska till olika geografiska slutdestinationer skickas i olika omgångar..

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Har fortfarande inte fått någon knapp.... Tror ni er adress gör någon skillnad? Att paket som ska till olika geografiska slutdestinationer skickas i olika omgångar..

Någon postade en FAQ från My Nintendo Store några meddelanden ovanför detta. Verkar som att de har högt tryck så det är delay på att få upp kollinummer men att alla som beställt före 2 juni kommer skeppas senast idag.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Har du källa på det?

Baserat på att det är DHL och att det enligt hemsidan skickas med expressfrakt som ska ta 1-2 dagar. Det är inte möjligt att konsekvent hålla 1-2 dagar utan flygfrakt. Har heller aldrig varit med om att DHL Express fraktats med annat än flyg till åtminstone Stockholmsområdet.

Skribent
Skrivet av Aletheides:

Någon postade en FAQ från My Nintendo Store några meddelanden ovanför detta. Verkar som att de har högt tryck så det är delay på att få upp kollinummer men att alla som beställt före 2 juni kommer skeppas senast idag.

Då så!
Har egentligen annat att spela, bland annat i recensionssyfte, men är svårt att inte ryckas med och hoppas på tidig leverans!

Medlem

Fick i förmiddags att min order med tillbehören inväntar att hämtas upp från DHL, men inget på min Switch 2 än.. Spåra-knappen har jag haft rätt länge på tillbehören, så antar de kommer dyka upp någon dag innan själva enheten

Medlem
Skrivet av Aletheides:

men att alla som beställt före 2 juni kommer skeppas senast idag.

Det står ju iofs inte specifikt att det det kommer skeppas senast idag. Bara att det räknas med leverans på torsdag för Tyskland med grannar och eventuellt senare för oss. Nåja.

Medlem

Enligt spårningen på tillbehören ska de hämtas upp av DHL idag med förväntad leverans på torsdag. Jag skulle bli mycket förvånad om jag får nåt på torsdag här i norr. Men bra om det skickas idag iallafall.

Medlem
Skrivet av Dish:

Enligt spårningen på tillbehören ska de hämtas upp av DHL idag med förväntad leverans på torsdag. Jag skulle bli mycket förvånad om jag får nåt på torsdag här i norr. Men bra om det skickas idag iallafall.

<Uppladdad bildlänk>

Exakt så står det hos mig med

Medlem
Skrivet av Jinsan:

Exakt så står det hos mig med

Samma här!

Medlem

Beställde 9:e April 2025 från Nintendo Store DE och min är bara satt som completed, har inte fått något om något fraktbolag eller nåt. Ni som har kolli-länk, när beställde ni era?

Medlem
Skrivet av Elrinth:

Beställde 9:e April 2025 från Nintendo Store DE och min är bara satt som completed, har inte fått något om något fraktbolag eller nåt. Ni som har kolli-länk, när beställde ni era?

De som fått kolli-länk är de som haft tillbehör i separat order om jag inte missat något. Tror ingen konsolbeställning från Nintendo fått kolli än.

Medlem
Skrivet av Elrinth:

Jag förbokade Switch 2 den 10:e april och har med completed under status men du ska nog se att en länk kommer så fort de är klara med allt. Skulle inte förvåna mig om den kommer idag eller imorgon.

Medlem
Skrivet av Elrinth:

23 maj

Medlem
Skrivet av EndySWE:

De som fått kolli-länk är de som haft tillbehör i separat order om jag inte missat något. Tror ingen konsolbeställning från Nintendo fått kolli än.

Jag har tillbehören i samma beställning som konsolen och jag har fått spårningslänk

Medlem
Skrivet av Elrinth:

Beställde konsolen 15:e April men den är bara "Completed".
Tillbehöret som jag fått spårningslänk på beställde jag 23:e Maj.

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Tror också på detta. Har själv tillbehör som varit i separat order som gått iväg. Tillbehören som är med konsolen har dock inte gått iväg. Beställde början av maj.

signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Tror ni att det kan vara så att Nintendo skickar flera ordrar i samma paket? Vet att en del andra butiker gjort så när jag lagt flera ordrar.

Medlem

Jag gjorde endast en beställning den 23 maj och det var konsol och tillbehör och den ordern har gått iväg nu

Medlem

Och i mailet jag fick om vad som levereras i orden som dem skickat iväg finns även där själva konsolen

Medlem
Skrivet av Jinsan:

Jag gjorde endast en beställning den 23 maj och det var konsol och tillbehör och den ordern har gått iväg nu

Orkar du ta en print på hela ordersidan (med personliga detaljer maskade)?

signatur

Where one man falls,
another one stands.

Skriv svar