Kolla in The Witcher 4 i Unreal-motorn!
Ser bättre ut än red dead 2 på en maxad pc fast det är på en standard ps5
rdr2 är dock från 2018.det har alltså sju år på nacken. hade varit en besvikelse om det inte var snyggare liksom
Ser bättre ut än red dead 2 på en maxad pc fast det är på en standard ps5
Jag kommer inte lita på att spelet faktiskt ser ut sådär förrän det faktiskt är släppt
PSN: OAKTHYR
Jag kommer inte lita på att spelet faktiskt ser ut sådär förrän det faktiskt är släppt
Inte jag heller. Med det sagt, så visar och pratar de om hur de kommer kunna behålla allt vad de visar till släpp. Mycket fokus på att få bukt med prestanda problem. Ser bra ut!
Blev imponerad! Man såg dock att det inte var 60 fps, lite skämmigt att gå ut med det så starkt liksom.
Du får tänka på att du sällan får bra video eller bilduppdatering när de livestreamar på ett sådant sätt och till Youtube av alla ställen.
Med tanke på den visuella skillnaden mellan förhandsmaterialet och det slutgiltiga när det kommer till Cyberpunk 2077 så är det bara upp till bevis som gäller.
Fool me once...
Jämnför du då med ps4 versionen?
på pc så såg det mycket bättre ut än det de visa innan det släpptes
https://www.youtube.com/watch?v=vjF9GgrY9c0
Release versionen ser mycket bättre ut än detta på pc
Det ser tyvärr väldigt mycket Unreal 5 ut.
Vet inte riktigt hur man skall förklara det, men ingenting poppar.
Även om exempelvis Elden ring är tekniskt sämre så känns alla lager av mist och färg mycket skönare för ögonen tycker jag.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Det ser tyvärr väldigt mycket Unreal 5 ut.
Vet inte riktigt hur man skall förklara det, men ingenting poppar.
Även om exempelvis Elden ring är tekniskt sämre så känns alla lager av mist och färg mycket skönare för ögonen tycker jag.
Håller med.
Sedan hade jag hellre sett mer av landskap i stil med Toussaint och mindre av ett Kovir som lika gärna kunde ha varit Skellige. Kort sagt: de har valt en bister, nordiskt karg palett vilket bara gör problemen med UE ännu mer påtagliga.
Det är tekniskt imponerande och vackert på sitt sätt. Men magin är helt puts väck.
"This is a tech demo, and a first look at the cutting-edge technology powering The Witcher 4 – but not The Witcher 4 itself"
https://www.videogameschronicle.com/news/witcher-4-tech-demo-...
Med andra ord kanske vi aldrig får se detta i spelet och då blir det svårt jämföra den förrendrerade tech demon med verkliga spelet.
"This is a tech demo, and a first look at the cutting-edge technology powering The Witcher 4 – but not The Witcher 4 itself"
https://www.videogameschronicle.com/news/witcher-4-tech-demo-...
Med andra ord kanske vi aldrig får se detta i spelet och då blir det svårt jämföra den förrendrerade tech demon med verkliga spelet.
Tech demo, ja. Förrenderat, nej.
Känns mycket lovande! Många som klagar mycket på Unreal Engine, men vilka verktyg och möjligheter den ger utvecklaren!
Jag tycker Unreal representerar en väldigt tråkig utveckling inom spelindustrin där allt rör sig mer mot en homogen massproduktion istället för innovation, speciellt för AAA. Vi behöver liksom fler spelmotorer, inte färre och att CD Projekt dumpar sin egna spelmotor, ser jag som en enorm förlust.
Alltid fascinerande att läsa om hur olika utvecklare gått till väga för att lösa samma problem och hur andra perspektiv kan leda till olika och i bland bättre lösningar på ett och samma problem.
Unreal är, för mig, stagneringens förebud.
Med tanke på den visuella skillnaden mellan förhandsmaterialet och det slutgiltiga när det kommer till Cyberpunk 2077 så är det bara upp till bevis som gäller.
Fool me once...
Det var väl snarare The Witcher 3 som såg betydligt snyggare ut i förhandstittarna än vid release?
Jag tycker Unreal representerar en väldigt tråkig utveckling inom spelindustrin där allt rör sig mer mot en homogen massproduktion istället för innovation, speciellt för AAA. Vi behöver liksom fler spelmotorer, inte färre och att CD Projekt dumpar sin egna spelmotor, ser jag som en enorm förlust.
Alltid fascinerande att läsa om hur olika utvecklare gått till väga för att lösa samma problem och hur andra perspektiv kan leda till olika och i bland bättre lösningar på ett och samma problem.
Unreal är, för mig, stagneringens förebud.
Är det så många som hoppar över till UE inom AAA dock? EA använder fortfarande Frostbite flitigt, Sony sitter på Decima och Naughty Dogs egna, Rockstar har sin, Ubisoft har Snowdrop och Anvil, CoD använder sin egna osv.