Varför kan man inte ladda upp bilder i PM
Det går inte heller att ladda upp bilder annat än när man skapar ett inlägg/en kommentar - så om man vill redigera sitt inlägg och ladda upp bilder då verkar det inte möjligt?
Stämmer, går inte. Tror det är en säkerhetsgrej.
Stämmer, går inte. Tror det är en säkerhetsgrej.
Taget, det där med redigerings"bombning" är ju tyvärr ett problem på allsköns sociala medier. Man postar ett harmlöst inlägg som slinker förbi filter och sen redigerar in länkar eller annat skräp. Dränker ju exempelvis Youtubes kommentarsfält.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Hej!
Det är en säkerhetsfråga. Vi som plattform har ett ansvar för vad som finns lagrat på sajterna och privata konversationer är privata (lagras dock i klartext) och moderatorer kan endast läsa dem om en användare anmält konversationen. Vi har även automatiska system på plats som automatiskt flaggar konversationer, men dessa stödjer inte bildanalys. De automatiska systemet har endast jag åtkomst till och de sker väldigt sällan.
Alla användare på FZ har rättighet att redigera sina gamla inlägg och av den anledningen tillåter vi inte att bilder laddas upp i efterhand, då de kan "gömmas" i gamla inlägg. Vi har en idé om att man inom t.ex. 60 min från inlägget skapats kan ladda upp en bild i efterhand, ifall man glömde det.