Vi som ska importera Switch 2
Såg att ordern med tillbehör nu ändrat status till Skickad. Rätt säker att det stod Avslutad rätt länge efter den hade skickats och jag fått kollinummer. Kan ju vara att Nintendos system inte riktigt hänger med.
Det var ju väldigt stora problem med deras system vid förbokningen också 15:e April. Man behövde ett mail med en kod för att logga in och det funkade inte. Efter tre timmar lyckades jag få ett mail och sen kom det mail i flera timmar efteråt efter alla försök jag gjort. Kom till och med dagen efter.
De skickar imorgon om jag förstått korrekt. De vill undvika att folk får den före den 5:e, vilket betyder att vi i småländer som Sverige lär få vänta till i helgen eller på måndag. De "varnar" ju för det i deras FAQ!
Räknar kallt med det. Lätt värt väntan för de nästan 2 000 kr jag sparade
Har ngn som beställt från Amazon FR fått dragna pengar än från sitt konto? man tycker ju dom borde ha nämnt något ....
Nope. Står fortfarande att min förväntas levereras den 11 juni och inga pengar dragna/reserverade🙃
De skickar imorgon om jag förstått korrekt. De vill undvika att folk får den före den 5:e, vilket betyder att vi i småländer som Sverige lär få vänta till i helgen eller på måndag. De "varnar" ju för det i deras FAQ!
Räknar kallt med det. Lätt värt väntan för de nästan 2 000 kr jag sparade
Mjo det är så jag också ha tänkt. Just därför är det så knepigt att en enda person här i tråden lyckats slinka igenom deras system och fått en konsol skickad idag (tillbehör verkar skickats för flera men endast en konsol).
Aja. Blir en lång helg. Tur man inte har brist på andra spel, men ändå...
Nu har min status ändrat till Abgeschlossen (completed) men inget Kollinr ännu.
Samma här. Gissar att den inte går iväg förens imorgon, och då lär det bli tajt att få den på torsdag tyvärr…
Är det ingen annan som har fått den skickad? Blir nervös nu om dem kanske gjort någon administrativ miss med mitt paket och att det inte finns en konsol i paketet när jag får den.
Aja får hålla tummarna iallafall
De skriver ju förvisso på infon att "there may be delays in order tracking information" om man ska greppa efter halmstrån vad det gäller hopp 😅
Samma här. Gissar att den inte går iväg förens imorgon, och då lär det bli tajt att få den på torsdag tyvärr…
Samma här, men ingen tracking.
De skriver ju förvisso på infon att "there may be delays in order tracking information" om man ska greppa efter halmstrån vad det gäller hopp 😅
Hahah det är alltid roligare att hoppas 😃
Är det ingen annan som har fått den skickad? Blir nervös nu om dem kanske gjort någon administrativ miss med mitt paket och att det inte finns en konsol i paketet när jag får den.
Aja får hålla tummarna iallafall
Jo, min kontroll och switch 2 har skickats med tracking i dag från tyska nintendo. Står också att den ska komma till torsdag.
Jo, min kontroll och switch 2 har skickats med tracking i dag från tyska nintendo. Står också att den ska komma till torsdag.
Härligt 😊
Tolkar det som att det eventuellt blir PostNord som sköter leveransen sen när paketet kommit till Sverige.
Tu, 03.06.2025, 23:27, Hamburg, Germany
The shipment will be transported to the destination country/destination area and, from there, handed over to the delivery organization
Uppdatering: fick precis info från PostNord om att dem väntar på mitt paket
På ”My orders” hos Nintendo kan jag spåra men när jag klickar på den står det error. Vet att någon hade samma problem här.
Jag hade samma problem med tillbehören men det började fundera efter någon timme.
Har nu samma problem med min ena konsol som nu äntligen fått en spårningsknapp.
Min andra konsol har ingen spårningknapp än.
Har nu också fått meddelande från PostNord om att de väntar på paketet med tillbehör. Leverans till dörren.
På ”My orders” hos Nintendo kan jag spåra men när jag klickar på den står det error. Vet att någon hade samma problem här.
Nejmenjahopp. När jag uppdaterade nu finns "Track shipment" för mig också. Dock med error. Kan man ha sånt flyt att den faktiskt är skickad men att det är förseningar i uppdateringarna som de skrev...
Vilken magplask till dag jämfört med de förhoppningar jag hade i morse när jag vaknade. Hade definitivt hoppats på mer besked och vet inte hur många gånger jag refreshat min ordersida hos Nintendo och min e-post. Jag har också laddat ner DHL-appen och registrerat mig där (med samma e-post och telefonnummer som hos Nintendo) i förhoppning att det kanske skulle plinga till där först Nåja, den kommer när den kommer - men oddsen för torsdag känns inte speciellt bra 😅
Mm, hjälper inte att refresh:a haha.
När mailet Your order is on it's way dimper ned, så är den på väg.
Känns som det är mindre än 20% chans nu att få den till på torsdag, otroligt sällan man får en dags leverans med posten över två olika leveransfirmor, även om det händer. Fy, undrar om man ska ta och stuva in den oöppnad i garderoben tills nästa helg, känns inget vidare att börja pilla med den mitt i en jobbvecka. Om det inte hade varit en vecka kvar bara till sommarlovet så hade jag nog sjukskrivit mig några dagar när den kommit fram.
Beställde från irland, nu har en track shipment knapp dykt upp under min order, dock trycker man så blir det bara tracked failed hamnar hos tracking.arvato-scm.net
Samma situation, men har beställt från Nintendo Tyskland, och jag får felmeddelande "HTTP request failed" när jag trycker på spårningsknappen under min order.
Completed. Beställde 29 maj. Ingen leveransinformation ännu.
Samma här (fast beställde i måndags). Verkar ju vara mailet man ska vänta på, men samtidigt kan det ju komma i samband med att spårningen blir tillgänglig och om den har massa fördröjning och strul så kanske både mail och länk kommer senare än paketet faktiskt skickats.
Inte för att det spelar nån roll när den ändå med 100% säkerhet inte hinner fram innan helgen, men skönt om det inte fördröjs I onödan 🙂
Beställde från irland, nu har en track shipment knapp dykt upp under min order, dock trycker man så blir det bara tracked failed hamnar hos tracking.arvato-scm.net
Samma här, hos Irland också.
Min order på Elgiganten har inte skickat heller. Fick en med MK för 6300, kanske behåller den och säljer till bekant eller till någon i samma stad för inköps pris. Rekommenderar alla att köpa från Nintendo Europe, men det kanske finns de som vill handla "lokalt" och slippa viss krångel.
Tolkar det som att det eventuellt blir PostNord som sköter leveransen sen när paketet kommit till Sverige.
Tu, 03.06.2025, 23:27, Hamburg, Germany
The shipment will be transported to the destination country/destination area and, from there, handed over to the delivery organization
Uppdatering: fick precis info från PostNord om att dem väntar på mitt paket
Står i postnord appen att det är leverans till dörren, om man inte är hemma skickas det till ombud... risken är ju att dom inte lyckas leverera och det blir +1 dag för att det ska till ombud. Kommer nog försöka jobba hemma för att ta emot.
Står i postnord appen att det är leverans till dörren, om man inte är hemma skickas det till ombud... risken är ju att dom inte lyckas leverera och det blir +1 dag för att det ska till ombud. Kommer nog försöka jobba hemma för att ta emot.
Ja, förhoppningsvis kanske man kan välja leverans till ombud när dem väl får paketet annars får det bli att jobba hemma imorgon
Samma situation, men har beställt från Nintendo Tyskland, och jag får felmeddelande "HTTP request failed" när jag trycker på spårningsknappen under min order.
Var samma för mig för tillbehören och nu med konsollen.
Tillbehören hade 'http error' över hela helgen och först igår blev det uppdaterat.
Jag skulle tro att de har det kämpigt just nu och inte hinner med att packa, adressera och leverera ut allt till "övriga" länder.
no remorse
Beställde 8 maj och har fortfarande ingen spårningslänk och det var nog ca 1 vecka den uppdaterades sist till completed.
Börjar bli tråkigt att uppdatera sidan hela tiden i hopp om att något ska hända
Märkligt att det står completed och inte att den är skickad när den släpps om ett dygn.
Det är samma för mig, inget meddelande till E-post eller någon förändring på Nintendo store.
Undrar varför många andra har fått sina konsoler skickade igår/idag?