Vi som ska importera Switch 2
Väldigt märkligt hanterat av Nintendo detta.
Vi är totalt 4 på jobbet som beställt, dem två som beställde direkt i april har fortfarande inte fått sina skickade medans vi två som beställde i slutet på maj båda har fått våra skickade.
Börjar undra om det inte är så att det blev överväldigande tryck av beställningar från länder dem inte hade förväntat sig och att dem nu i i panik bara försöker pumpa ut beställningar utan något direkt system
Vi är totalt 4 på jobbet som beställt, dem två som beställde direkt i april har fortfarande inte fått sina skickade medans vi två som beställde i slutet på maj båda har fått våra skickade.
Börjar undra om det inte är så att det blev överväldigande tryck av beställningar från länder dem inte hade förväntat sig och att dem nu i i panik bara försöker pumpa ut beställningar utan något direkt system
Tenderar att hålla med, känns amatörmässigt. Nu har de dock angett själva att beställningar senast 2 juni ska komma fram vid release undantaget lokal försening i Sverige, så då ska ju konsolen åtminstone finnas på svensk mark imorgon. Nu framstår det som högst osannolikt.
Tenderar att hålla med, känns amatörmässigt. Nu har de dock angett själva att beställningar senast 2 juni ska komma fram vid release undantaget lokal försening i Sverige, så då ska ju konsolen åtminstone finnas på svensk mark imorgon. Nu framstår det som högst osannolikt.
Ska vi göra gemensam kamp och maila in till Nintendo supporten?
Har inte fått något spårningslänk än. Beställde i början av maj.
Where one man falls,
another one stands.
Undrar om dom kör på hur trogen kund man är eller liknande för turordning. Dom första som släpptes in för förhandsbokning var väll dom som uppfyllde massa krav? Eller så är det bara kaos där just nu
Jag gjorde en beställning en dag efter jag blev inbjuden då jag funderade på om jag verkligen skulle beställa från utlandet (10:e April)
Sen gjorde jag en beställning på GC kontrollen som blev en separat order 5:e maj, den blev dock "canceled" då dom inte lyckades dra pengar. Gjorde en ny beställning 24:e Maj som gick igenom till slut. Båda ordnarna skickades igår och beräknas komma fram i morgon.
Min förhoppning är att det skickas i eftermiddag och det kan komma på fredag Jag bor i Göteborgområdet så förhoppningsvis kan det gå fort. Vet inte annars om det som andra skriver går att hämta det själv på terminalen kanske :/
Fortfarande samma status... "Väntar på att transportören ska hämta"
Hur ser det ut för dig?
Fortfarande samma status... "Väntar på att transportören ska hämta"
Hur ser det ut för dig?
Samma här
Undrar om dom kör på hur trogen kund man är eller liknande för turordning. Dom första som släpptes in för preorders var väll dom som uppfyllde massa krav? Eller så är det bara kaos där just nu
Så borde man tänkt, var ju dem mest trogna som fick beställa först iom alla kriterier man skulle uppfylla och sen öppnades det upp för i stort sett samtliga. Men nu blev ju utfallet att dem mest trogna som beställde i början blev ner prioriterade
Jag beställde den 9 april och har inte fått någon uppdatering på My Nintendo store sidan. Där ser det ut som den fortfarande väntar på att pengarna ska dras. Men jag har fått ett mail från dem med "Your order is ready for shipment!" i måndags. Men det är allt.
Nå, det står ju i alla fall att orderuppdateringarna kan vara försenade, så har vi tur så har de skickat iväg våra paket redan men att deras handläggande av mailutskick mm. laggar efter. Annars tycker jag faktiskt det är lite rasistiskt att jag ska få vänta längre än andra, typiskt tyskar...
"Hello Adam,
Thank you for contacting My Nintendo Store.
Please be informed the payment for your order has been completed and it is processing correctly at the moment, awaiting shipment. Once dispatched you shall receive an email with the relevant tracking information. Please note we are unable to confirm an exact date for this, we kindly advise to check all email folders regularly including junk/spam as the email can be directed there.
Kind regards,
My Nintendo Store Team"
Fick mailsvar från Nintendo nu.
Får väl hoppas att Nintendo lär sig att det kanske inte är värt att skeppa allt sista stund (dagen före release). Men vad jag förstått av folk med mer erfarenheter av Nintendo så är de ett ovanligt trögflytande företag.
Får en lite att tänka på de som alltid säger "Så här har vi alltid gjort".
Inte nog med att deras order sida ser ut som den är från tidigt 00-tal och fungerar därefter så verkar de ju inte riktigt kunna uppnå sina egna garantier. Börjar bli lite trött på det här. Små uppdateringar på ordersidan som sen inte riktigt verkar göra något utan man måste väntar dagar på att nästa mini status uppdatering sker.
Håller med om att det känns lite amatörmässigt allt sammans.
en säkert dum fråga.
jag åker till tyskland om en månad, priset för mario kart-paketet är ju €510, vilket idag är ca 5500kr, det är ju liten skillnad mot 7490 som t.ex. Inet tar.
finns det något man bör tänka på innan jag köper en tysk version?
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
<Uppladdad bildlänk>
Nu funkar sidan att spåra! Expected delivery 5 juni!
Samma här 🤗 Sen är jag inte helt hundra på att det kommer imorgon, men kul med en uppdatering iaf!
<Uppladdad bildlänk>
Samma här 🤗 Sen är jag inte helt hundra på att det kommer imorgon, men kul med en uppdatering iaf!
Precis! Men det är något iallafall😅
en säkert dum fråga.
jag åker till tyskland om en månad, priset för mario kart-paketet är ju €510, vilket idag är ca 5500kr, det är ju liten skillnad mot 7490 som t.ex. Inet tar.
finns det något man bör tänka på innan jag köper en tysk version?
Generellt inte. Bara att ha garantiärenden i åtanke om något skulle strula. Annars är det fri rörelse och handel, samma strömplugg och så vidare.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Jag sitter i samma båt, tror inte det dyker upp i morgon, men den som lever får se!
Jag "klarar" mig om den kommer på måndag bara jag har ett spårningsnummer så är jag lugn att inget krånglar i alla fall.
Tror ingen som beställt från utlandet har förväntat sig till release, om det sker är det bara ett stort plus i kanten
<Uppladdad bildlänk>
Samma på min.
På Mynintendo store står det bara avslutad, medan på pro-kontrollen så står det skickad, fast båda paketen nu är i DHL:s händer då båda nu fått tracking id. Så verkar onekligen vara MyNintendo som laggar i uppdateringen av orderstatus.
Nu ökar jag chansen att jag får konsolen på releasedagen från 20% till 38%
Tror ingen som beställt från utlandet har förväntat sig till release, om det sker är det bara ett stort plus i kanten
Well, kanske inte i Sverige i alla fall, vi är inte bland de coola länderna som var "garanterade" :')
Generellt inte. Bara att ha garantiärenden i åtanke om något skulle strula. Annars är det fri rörelse och handel, samma strömplugg och så vidare.
tackar! då återstår att se om man hittar någon i lager någonstans
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Nu har den konsol jag beställde 15:e april fungerande spårning.
Den andra som min sambo beställde senare har inte ens fått knappen för spårning än.
Noterade också att paketet med tillbehören som skickades igår skickades med DHL-Weltpaket och konsolen som skickades idag går med DHL-Express.
Fick precis leveransuppdatering från PostNord. Paketet som skickades igår med tillbehör kommer med hemleverans på måndag. Det gick välja kontaktfri leverans så slipper man vara hemma och ta emot.
Föööör fan vad avis jag är, skicka min dåååå
Samma här. Inte ett ljud, inget mail, ingenting. Tror min blir skickad senare iom att jag har tillbehör med i samma order som konsolen.
Where one man falls,
another one stands.