Resident Evil: Requiem avtäckt!
Hon låste inte datorn...
Tänkte exakt samma sak och blev lite glad när hon vände sig om, men hon roffade åt sig ett par böcker istället
Såg galet bra ut! Intressant att det diskuterats en del på Reddit senaste åren om hur häftigt det vore att återvända till ruinerna i Raccoon City och här är det. Finns ju så klart många idéer som diskuterats men ändå
Jag är förmodligen ensam i världen om att vilja ha en fortsättning på Rosemary's story så att det blir en komplett trilogi "The Winters Säga" typ, helst co-op, gärna open world och FPS. Så ja givetvis blev jag besviken på trailern. Får väl hoppas i alla fall att de fortsätter med samma koncept som 7an med fokus på story, sakta tempo och skräck. Men tyvär fick jag 0 Resident Evil feeling. Ser ut att bli löjligt snyggt i alla fall. Capcom gör nästan aldrig ett dåligt spel och alla Resident Evil brukar vara bra så självklart kommer jag att köpa. Blir nog bra 👍
Sådärja! Gissar att detta blir i första person som RE7 / Village, men visar sig!
Sedan ser vi fram emot en REmake-trailer i mars 2026, en månad efter releasen av detta.
Ge oss ännu större utomhusmiljöer och detaljer i herrgården från GameCube remaken!
Allt detta i over-shoulder perpektiv. Mumma!
Hon låste inte datorn...
O jobbar troligen i säkerhetsklass 🫨🫨🫨
Reagerade också på det
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Detta var en fantastisk avslutare, kunde inte gissa vad det var - tänkte om det var något nytt Quantic Dream men så kom jag ihåg att de jobbar ju på något Star Wars nu? - men det såg så enormt, nytänkande och annorlunda ut. Och så BAM! Resident Evil! Ok! Jag är enormt hypad på denna och tycks bli en enorm nytändning för serien!
Äntligen nyheter om Resident Evil 9. Ser ut som en prequel kanske? Man ser ruinerna av RPD polis huset. Hoppas man får undersöka runt om i ruinerna av Raccon City. Se gamla ställen. Fan vad hype
Det är en sequel.
Dem nämner att modern Ashcroft dog för 8 år sedan. Hennes sista skrivna artikel som journalist gjorde hon 2016 (som jag kan hitta). Detta säger oss att spelet som tidigast utspelar sig 2024 vilket är 3 år efter RE8 om vi nu inte inkluderar epilogen.
Av det lilla dom visat så ser det tyvärr ut som att dom tar serien i fel riktning.
Med det sagt så får vi vänta å se. Har sett fram emot 9:an bra länge nu.
äh, vad pratar du om? det ser ju asballt ut! Vilken riktning menar du att de tar det i och vilken riktning borde de ta serien i?
O jobbar troligen i säkerhetsklass 🫨🫨🫨
Reagerade också på det
Mäh, det är ju uppenbart att hon avsiktligt inte låser datorn! Hon gillrar en fälla för en spion på avdelningen så att de ska se vem de inte kan lita på. De har garanterat en dold kamera monterad för att se vem som går i fällan.