Gamestop-butik i USA häftade sönder Switch 2-konsoler

Robot
Gamestop-butik i USA häftade sönder Switch 2-konsoler

Skärmar punkterades när de häftade fast kvitton på förpackningarna.

#Gamestop, #Switch-2

Medlem

Att häfta fast kvittot oavsett produkt är lite konstigt. Varför inte ge den i handen?

Medlem

Smarta jävlar...

Medlem

Puckat av butiken så klart, och kanske "dåligt" skyddade av nintendo.

Men även om jag struntar i kartongen så är det ju väldigt många som vill spara sånt. Så att ens komma på idén att förstöra sina kunders kartonger är sinnessjukt

Medlem

Hahaha. Så värdelöst.

Medlem

Om man nu nödvändigtvis behöver fästa kvitto på kartongen, varför inte bara använda tejp?

Medlem

Så häftigt... Inte 😮.

Dumt att häfta. Går väl bra med tejp om de nu måste sätta fast kvittot på kartongen. Självklart är det något butiken får stå för med byta ut. Dyr läxa.

Medlem

Sjukt dum idé att skada en kartong överhuvudtaget. Jag tycker att kartongen ingår i det man köper, och blir alltid irriterad när de paketerat saker dåligt så att ytterkartongen till produkter skadas.
Att medvetet häfta saker i något som man betalat dyrt för är oacceptabelt. Ska man samla på saker, eller senare sälja vidare, så sänker de ju värdet på produkten samma sekund som de säljer den.

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Sjukt dum idé att skada en kartong överhuvudtaget. Jag tycker att kartongen ingår i det man köper, och blir alltid irriterad när de paketerat saker dåligt så att ytterkartongen till produkter skadas.
Att medvetet häfta saker i något som man betalat dyrt för är oacceptabelt. Ska man samla på saker, eller senare sälja vidare, så sänker de ju värdet på produkten samma sekund som de säljer den.

På Webhallen bland annat kan man ju till och med hitta fyndvaror som säljs för ett rabatterat pris på grund av kartongskada.

Medlem

Det tyder på en värdelös förpackning som skyddar så dåligt...

Medlem

Är det nyhetsbrist eller?
En isolerad händelse i en isolerad butik som också gjorde rätt för sig direkt? Vem är det man vill hänga ut egentligen?

Medlem
Skrivet av Kiske:

En isolerad händelse i en isolerad butik som också gjorde rätt för sig direkt? Vem är det man vill hänga ut egentligen?

Nintendo såklart. Det var ju uppenbart de som gjort fel………….

It's not a lake, it's an ocean

Värdelös paketering, uppenbarligen.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Finns nog inget skydd som har 100% skydd mot idioter

Medlem

Anställda som har shortat aktien!

Medlem

Detta är något jag hade kunnat göra haha, häftade alltid fast kvitton på produkter åt kund när jag jobbade butik för många år sen.

Hade inte funnits en tanke på att man skulle häfta rakt in i skärmen.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Är inte fel på förpackningen. Felet är på personerna som trycker in saker genom kartongen.

Medlem

Undrar om personen får behålla jobbet.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Är inte fel på förpackningen. Felet är på personerna som trycker in saker genom kartongen.

Exakt. Att genomborra förpackningen är aldrig någon bra idé...

signatur

Ducati Streetfighter 848

Vet inte vad som stämmer eller ej, men angående att konsolen är "dåligt paketerad"... Jag har läst att nya Switch 2 förpackas på liknande sätt som Switch 1 gjorde? Om det stämmer borde vi rimligen hört betydligt fler liknande historier även med första Switch, annars är det nog lite överdrivet att säga att konsolen förpackats dåligt. Om någon orkar kolla eller vet om båda konsolerna packades på liknande sätt får ni gärna bekräfta eller dementera detta.

edit: och att häfta konsolboxen är givetvis en urbota korkad idé, oavsett om konsolen tar skada eller ej

Skrivet av Kiske:

Äh, Switch 2 är ju stekhett just nu och en sån här grej är ju garanterat att det kommer dra klick. Typ alla spelmedier har ju hoppat på den här bollen, den ligger rätt i tiden.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Vet inte vad som stämmer eller ej, men angående att konsolen är "dåligt paketerad"... Jag har läst att nya Switch 2 förpackas på liknande sätt som Switch 1 gjorde? Om det stämmer borde vi rimligen hört betydligt fler liknande historier även med första Switch, annars är det nog lite överdrivet att säga att konsolen förpackats dåligt. Om någon orkar kolla eller vet om båda konsolerna packades på liknande sätt får ni gärna bekräfta eller dementera detta.

edit: och att häfta konsolboxen är givetvis en urbota korkad idé, oavsett om konsolen tar skada eller ej

Enligt unboxing video på Switch 1 är det samma men den boxen är mycket större.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Skrivet av Kiske:

Äh, det är ju en rätt lättsam nyhet. En udda händelse som är rätt kul (kanske inte de inblandade). Ingen blir uthängd.

signatur
Skrivet av Tomas Helenius:

Äh, det är ju en rätt lättsam nyhet. En udda händelse som är rätt kul (kanske inte de inblandade). Ingen blir uthängd.

Medhåll!

Enligt några på Resetera ska den anställde som gjorde detta ha fått sparken. Låter lite hårt kan jag tycka ifall det var ett ärligt klantmisstag, men visst, har hen häftat sönder ett större antal konsoler på eget bevåg så har ju personen orsakat en del ekonomisk såväl som pr-mässig skada. Vore intressant att veta hur många konsoler de behövde ersätta. Jobbigt läge för stackarn att i princip ha blivit en världsnyhet, ofrivilligt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ju en total ickenyhet. Risken är att om identiteten på den anställde kommer ut så kan han få mycket hat, folk på nätet är ju rabiata i dagens läge. Nyhetsvärdet är inte tillräckligt för att det skall vara värt det anser jag.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Det är ju en total ickenyhet. Risken är att om identiteten på den anställde kommer ut så kan han få mycket hat, folk på nätet är ju rabiata i dagens läge. Nyhetsvärdet är inte tillräckligt för att det skall vara värt det anser jag.

Nej det är ju verkligen en typisk Aftonbladet ”nyhet”. Tråkig och frambringar bara hat på antingen personen som gjorde det, på Nintendo, på butiken eller någon annan stackare.
Men det är väl såhär alla jobbar nu för tiden.

Medlem

Dumt eftersom kartongen är ju värd mer än konsolen när det kommer till Nintendo om 20 år.

Redaktör
Skrivet av Kiske:

Jag tycker det ska finnas plats för lättsammare grejer ibland. Och risken är obefintlig att en butiksanställd i USA blir lidande av att hans gärning omskrivs av en svendk spelsite.

signatur
1
Skriv svar