Den stora Switch 2-tråden
Den är också sinnessjukt skön. Kolla vad det kostar att köpa från Tyskland eller nåt.
Håller med! Det försvinner i handen då den är så mjuk att både hålla i och trycka på. Riktigt nice!
Tack för tips, drog en beställning! LED-lullull och extraknappar behöver jag ändå inte
Det enda är att du behöver uppdatera firmware på den för att den ska fungera med switch 2. Bara att gå in på support.8bitdo.com och ladda ner firmware updater, koppla kontrollen till datorn med medföljande usb-sladd och välja kontrollen i listan. Hela proceduren inklusive ladda ner programmet tar väl typ en minut
Vad jag vet så är det bara Pro 2 Controller som kan starta konsolen så fick lov att bli ett köp för min del fast jag har 4st första generationen Pro Controller.
Yes. Varken Nintendos egna Pro Controller (1) eller tredjeparts väcker konsolen. Ingenting jag personligen tänker betala en tusenlapp för att spara in några steg på dock 😅
I framtiden kommer jag säkert köpa en Pro 2 vid något tillfälle, gillar Pro 1 så jag har inga tvivel vad det gäller kvaliteten.
Vad jag vet så är det bara Pro 2 Controller som kan starta konsolen så fick lov att bli ett köp för min del fast jag har 4st första generationen Pro Controller.
Jag har både konsol och kontroll gömt i ett stängt skåp när jag inte spelar så det är egalt för mig, tycker inte att det är en vacker inredningsdetalj.
Hur är tillgången på Switch 2 i Sverige nu?
Har en förbokning som väntar på mig när jag kommer hem från semestern men lyckades köpa en billigare i butik här i Grekland.
Så om nån i närheten av Uppsala är i behov av hjälp att få tag i en Switch 2 + Mario Kart World, hojta till så kanske vi kan lösa så du får den för normal butikspris i slutet av veckan.
Hur är tillgången på Switch 2 i Sverige nu?
Har en förbokning som väntar på mig när jag kommer hem från semestern men lyckades köpa en billigare i butik här i Grekland.
Så om nån i närheten av Uppsala är i behov av hjälp att få tag i en Switch 2 + Mario Kart World, hojta till så kanske vi kan lösa så du får den för normal butikspris i slutet av veckan.
Den finns i online-lager hos de flesta större återförsäljarna, även om det inte är några enorma kvantiteter någonstans vad det verkar. Vill man få tag på en ska det nog inte vara några svårigheter.
Dagens levereranser (hittills).
Har uppdaterat bägge Ultimate-kontrollerna. Bägge två känns helt i nyskick och en verkar inte ens varit tagen ur förpackningen tidigare. 299:- styck är ett riktigt vrakpris för vad man får här. Galet.
Väskan var nåt billigt jag hittade på Amazon. Ytterhöljet är hårt och påminner om väskan som följer med till steam deck. Verkar helt ok.
Nu till att testa lite spel 😅
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Dagens levereranser (hittills).
Har uppdaterat bägge Ultimate-kontrollerna. Bägge två känns helt i nyskick och en verkar inte ens varit tagen ur förpackningen tidigare. 299:- styck är ett riktigt vrakpris för vad man får här. Galet.
Väskan var nåt billigt jag hittade på Amazon. Ytterhöljet är hårt och påminner om väskan som följer med till steam deck. Verkar helt ok.
Nu till att testa lite spel 😅
Hur funkar det med ultimate kontrollers, är det en sensor per kontroll, eller räcker det med en för flera?
Har du länk till väskan? Ser ut som att den är ganska liten och smidig, precis vad jag är ute efter.
Jag har stängt av HDR helt när jag sitter i handheld, jag känner inget behov av att cranka upp ljusstyrkan till max för att dra nytta av det, varken för min tillfredsställelse eller batteritiden.
Fast det där är ju bullshit enligt mig då:
Oled klarar av mer än dubbla battertiden på samma spel med maximal ljusstyrka som är dag och natt skillnad i brightness
https://youtu.be/3y-x0SKTihU?t=410
Vet inte om detta kan hjälpa. Men han pratar om att ladda ur batteriet och sen ladda det fullt (stänga av 90% gränsen och ladda 100%) några gånger och först då kunna få full batterikapacitet.
Det där är gammal information. Litiumbatterier ska helst aldrig laddas ur helt då det sliter mer på dem.
Forumets Mega Drive-expert!
<Uppladdad bildlänk>
Oled klarar av mer än dubbla battertiden på samma spel med maximal ljusstyrka som är dag och natt skillnad i brightness
Switch 2 har dock ingen OLED-skärm, så utan tester är det inte helt lätt att bedöma impact på batteri. Skulle gissa att HDR drar mer dock med tanke på att alla pixlar alltid är tända plus extra högt tryck i ljusstyrkan på delar av skärmen.
Skärmskydd nämnde jag på sidan innan använder Spigen.
Det var ett bra tips. Gillar deras fodral så kör på den istället för det där Nacon som ingen verkar uppskatta ändå.
Tack för det!
Switch 2 har dock ingen OLED-skärm, så utan tester är det inte helt lätt att bedöma impact på batteri. Skulle gissa att HDR drar mer dock med tanke på att alla pixlar alltid är tända plus extra högt tryck i ljusstyrkan på delar av skärmen.
Jag får stänga av HDR och testa
En hårig fråga: vad är HDR?
Med håriga hälsningar Phnom Penh
High Dynamic Range där det blir tydligare skillnad mellan mörka och ljusa ytor. Krävs en skärm som har HDR-stöd för att det ska fungera.
Mer info här:
High Dynamic Range där det blir tydligare skillnad mellan mörka och ljusa ytor. Krävs en skärm som har HDR-stöd för att det ska fungera.
Mer info här:
https://www.youtube.com/watch?v=aJE1C9enYNc
Samt denna är ju rätt fin, visar uppenbara skillnader
Har du länk till väskan? Ser ut som att den är ganska liten och smidig, precis vad jag är ute efter.
Det var den här: https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0DSG5BPRH?psc=1&ref=ppx_pop_mo... men tyvärr verkar den inte finnas i lager för tillfället. Finns säkert liknande dock, de tillverkas säkert på samma ställe och rebrandas 😅
Vet inte riktigt var exakt bullshit ligger? Min poäng är att för att ens dra nytta av HDR behöver man i princip ha ljusstyrka på max och om jag nöjer mej med att ha den på runt 60-70% kan jag lika gärna slå av det. Jag har dock inte gjort några vetenskapliga tester hur stor batteriskillnaden blir.
Hur funkar det med ultimate kontrollers, är det en sensor per kontroll, eller räcker det med en för flera?
Bra fråga. Jag har varit nöjd med att bara köra dem i Bluetooth läge då kontrollerna används till ett flertal enheter så jag har inte ens testat medföljande 2.4ghz dongeln. Men det borde gå att få fram info med en googling antar jag
Det var den här: https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0DSG5BPRH?psc=1&ref=ppx_pop_mo... men tyvärr verkar den inte finnas i lager för tillfället. Finns säkert liknande dock, de tillverkas säkert på samma ställe och rebrandas 😅
Vet inte riktigt var exakt bullshit ligger? Min poäng är att för att ens dra nytta av HDR behöver man i princip ha ljusstyrka på max och om jag nöjer mej med att ha den på runt 60-70% kan jag lika gärna slå av det. Jag har dock inte gjort några vetenskapliga tester hur stor batteriskillnaden blir.
Bra fråga. Jag har varit nöjd med att bara köra dem i Bluetooth läge då kontrollerna används till ett flertal enheter så jag har inte ens testat medföljande 2.4ghz dongeln. Men det borde gå att få fram info med en googling antar jag
Är det en strömadapter för varje laddbas eller är det usb-laddning direkt mot konsoldockan?
Är det en strömadapter för varje laddbas eller är det usb-laddning direkt mot konsoldockan?
Laddbasen har usb-c ingång och det medföljer en kort usb-a -> usb-c kabel som man kan koppla till valfri laddare, inklusive konsolens docka om man så vill. Det finns ett smart fack i foten på laddbasen där 2.4ghz dongeln kan förvaras.
Edit: kontrollen har även en separat usb-c ingång så man kan ladda den på valfritt sätt. Batteritiden är bra, inte 40 timmar som Nintendos egna, men uppskattningsvis runt 20.
Nintendo Direct:
2017 - June 13
2018 - June 12
2019 - June 11
2021 - June 15
2022 - June 28
2023 - June 21
2024 - June 18
2025 - ?
Alltid vart en Direct i Juni. Bortser man från 2022 så brukar det vara denna eller nästa vecka.
Gissningsvis: Torsdag 12 Juni eller Torsdag 19 Juni
Hoppas på att den utannonseras ikväll eller imorgon och hålls på torsdag!
Ok, hur lång tid tar det innan vi behöver byta batteriet i Switch 2?
Har du inställning på att du bara laddar till 90% kommer det räcka länge.
Ok, hur lång tid tar det innan vi behöver byta batteriet i Switch 2?
Hur långt är ett snöre?
Hoppas på att den utannonseras ikväll eller imorgon och hålls på torsdag!
Hoppas också på det, men lutar åt nästa Torsdag på grund av hur få läckor det har funnits. Bara egentligen PH Brazil som sa förra eller denna vecka, men som halft backade på det som du skrev senare. Men ingen annan verkar ha hört något om Direct denna vecka vad vi vet.
Hoppas också på det, men lutar åt nästa Torsdag på grund av hur få läckor det har funnits. Bara egentligen PH Brazil som sa förra eller denna vecka, men som halft backade på det som du skrev senare. Men ingen annan verkar ha hört något om Direct denna vecka vad vi vet.
Det var väl någon mer som hörde om denna veckan också? Eller minns jag fel? Oavsett kan det ju bara handla om att de blivit bättre på att täppa igen läckorna och hålla saker hemligt längre. Nu har ju lanseringen varit och de andra stora haft sina "directs" så vore ju perfekt för Nintendo att ha nu på torsdag. Men blir det nästa vecka är det väl inte hela världen men känns smartare att vara mitt i istället för efteråt.
§å, nu har jag fått hem Cyberpunk också.
Nu får det räcka med spel till Switch 2 för denna sommar. Mariokart, Zelda Totk, Cyberpunk borde räcka tills i september, tycker jag.
Är du inte sugen på Donkey kong nästa månad?😅
Är du inte sugen på Donkey kong nästa månad?😅
Nä, känner inget sug för den titeln.