Vi som ska importera Switch 2

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Skulle tro att wake up-funktionen är något som Nintendo inte kommer att låta någon annan ta del av - de vill säkert behålla den som en usp för att folk ska välja deras hårdvara framför andras 🙂

Men på Switch 1 funkade ju wake med 8bitdo så det är inte helt kört

Medlem

Alltså Nintendo Switch 2 Pro controller är slut överallt. Trist att jag inte la en order på den direkt.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Alltså Nintendo Switch 2 Pro controller är slut överallt. Trist att jag inte la en order på den direkt.

Nä? Jag hittar den direkt på Amazon nu för leverans imorgon redan.

Medlem

Fantastiskt när en försändelse lämnar arlanda på förmiddagen för att komma fram till arlanda igen på natten

Medlem
Skrivet av Thundervic:

Exakt samma för mig. Paketet kunde inte levereras till ombud och ingen anledning varför gavs. Idag kom det dock fram på andra försöket.

Knepigt. Inga problem att få övriga saker från Nintendo levererade med DHL. Nu är det hur som helst här. Skönt att komma undan 2000 kronor billigare. Jag är helnöjd.

Skrivet av Aletheides:

Fantastiskt när en försändelse lämnar arlanda på förmiddagen för att komma fram till arlanda igen på natten

https://i.imgur.com/tahz3L8.png

Hade samma problem, fast med en terminal i Göteborg. De tog med paketet från terminalen för att sedan köra tillbaka det igen. Kom en dag senare, alltså idag istället för igår.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

DHL:s spårning är inte helt logisk alltid.
Men nu är den i Luleå iallafall så imorgon kommer den äntligen.

dyb
Medlem

Från frankrike till skåne på 24timmar. Det trodde jag aldrig.

Fördelen med att bo i Skåne i guess

Medlem

Om ni vill ha en fantastisk kontroll rekommenderar jag mobapad. Som också fått stöd till switch2

dyb
Medlem

Och där skickade amazon.fr mitt mario kart world. Arriving tisdag. Nästan 2v efter release.

Konsollen en vecka tidigare än spelet. Hahaha jävlar vilken lyckad service amazon

Medlem

Min kommer idag från spanska amazon.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Leveransterminalen är där den utgår för leverans till dig eller ombud. I mitt fall Umeå. Att det står Arlanda är helt galet, är som om hela Sverige sorterar in under arlanda. Autentiserar du med postnummer så ser du att destinationen är är Din Ort, Arlanda Sweden.

Så paketet är alldeles runt hörnet för dig 🙂

Medlem
Skrivet av dyb:

<Uppladdad bildlänk>

Från frankrike till skåne på 24timmar. Det trodde jag aldrig.

Fördelen med att bo i Skåne i guess

Hur kunde du beställa från franska amazon? När jag kollar är den slut.

Medlem
Skrivet av Samus:

Nä? Jag hittar den direkt på Amazon nu för leverans imorgon redan.

Ah ja jag gjorde det kort efter jag skrev. Den är beställd.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

dyb
Medlem
Skrivet av Stripe:

Hur kunde du beställa från franska amazon? När jag kollar är den slut.

Beställde 24 april när det gick

Medlem
Skrivet av Dish:

DHL:s spårning är inte helt logisk alltid.
Men nu är den i Luleå iallafall så imorgon kommer den äntligen.

<Uppladdad bildlänk>

Då får vi se vilken rutt lastbilen tar Tror det ställer där jag tror du bor ligger närmare terminalen.

Medlem

Min är ute för leverans 🚚 så den ska förhoppningsvis komma någon gång under dagen. Är ledig så det finns ju tid för lite gaming trots allt.

Medlem
Skrivet av dyb:

Förövrigt; någon som hittar en 8bitdo snes kontroll som funkar för switchen? Jag har den som funkar för mini konsollerna men det e inte bluetooth. Och jag vill inte ha den snes kontrollen med analoga spakar

Jag har väntat lääänge på att "original" SNES ska komma back in stock från Nintendo
https://store.nintendo.ie/en/super-nintendo-entertainment-sys...
Men det ser mörkt ut, är det någon som provat de här?
https://shop.8bitdo.com/products/8bitdo-sn30-wireless-gamepad...

Medlem

Jaha! Hur har det gått för folk från amazon.de? Min betalning har med stor sannolikhet buggat. Fanns inte pengar i fredags och nu verkar de inte vilja ta betalt. Har varit i kontakt med dem vid fyra tillfällen och pratat med 9 st från support. När de inte kan lösa ens problem verkar de av någon konstig anledning tappa uppkoppling. Alla ber mig att vänta. Vilket jag gjort sen i måndags. Jag kan inte längre uppdatera min betalning, byta kort eller något. Den är halvigenom. Banken säger också att problemet ligger hos Amazon men de på supporten verkar oförmögna till något annat än "vänta". Kan inte heller lägga ny order då det ju är kö. Verkar kört här med andra ord. Valde amazon för att jag aldrig haft problem. Men tji fick jag, amazon.de verkar långtifrån lika tillförlitliga. Kul! 😱😭

dyb
Medlem
Skrivet av Umbriel:

Jag har väntat lääänge på att "original" SNES ska komma back in stock från Nintendo
https://store.nintendo.ie/en/super-nintendo-entertainment-sys...
Men det ser mörkt ut, är det någon som provat de här?
https://shop.8bitdo.com/products/8bitdo-sn30-wireless-gamepad...

men hur funkar den till switchen? den har ju inte bluetooth. eller kan man koppla in kabel ?

Medlem

Äntligen! Ute för leverans står det. Nu hoppas jag bara att det är till ombud som jag valt och inget annat.
Ikväll blir det Mario Kart med 3-åringen. Själv började man spela när man var 4,5år så ska bli intressant att se hur mycket man kan lära grabben när han är ung... Tills mamman säger nej 🙃

signatur

osv.

Medlem

Hur har det gått för er andra som beställt i från Fnac?

Själv har jag fått problem med att mitt paket verkar ha fastnat i Danmark av nån anledning.
Jag fick välja leveransdag och tid på morgonen 6/6 och då var det på köge pakketerminal. Jag valde första möjliga datum och tid vilket var 9/7.
När tiden väl gick ut den dagen så fick jag ett automeddelande om försenad transport och att jag får en ny avisering när leveransen går att boka igen.
Efter det så har det varit helt tyst och inga uppdateringar i appen.

Jag har varit i kontakt med PostNord Sverige men de säger att de inte kan se mer än att det ligger ett öppet ärende kring transporten i det danska systemet.

Jag har varit i kontakt med Fnac men de säger bara att allt ser bra ut och att jag bara ska fortsätta att vänta.

Jag har även mailat danska PostNord men där har jag inte fått nåt svar än.

Min teori just nu är att leveransen misslyckades eftersom systemet inte hade med i beräkningen att det var röd dag i Danmark den 9de. Sen borde ju i så fall ny avisering gå ut då men det verkar inte funka som det ska.
Men det är bara min teori utifrån vad jag vet i nuläget. Kan väl lika gärna vara att de har tappat bort paketet eller vad som helst.

Medlem
Skrivet av dyb:

men hur funkar den till switchen? den har ju inte bluetooth. eller kan man koppla in kabel ?

Ah, då vet jag inte om det finns någon annan trådlös SNES-kontroller än original från Nintendo som har varit out of stock i minst ett halvår?

Medlem

Min Switch 2 beställning från Fnac levererades vid min dörr idag. Inga defekter, inget skadat, allt funkar utmärkt.

Medlem

Switch 2 från My Nintendo Store Tydkland dök äntligen upp Jobbar fortfarande så får packa upp den ikväll. Men slapp att få en massa camping material eller minecraft böcker som någon tidigare i tråden åkte på i alla fall istället för en switch

Medlem

Någon som har problem med att USB A utgångarna på docken stänger av och slår på hela tiden. Jag har några lampor kopplade till den ingången och det är av/på/av/på hela tiden. Hade samma lampor inkopplade i Switch oled docken och det var aldrig några problem.

Medlem
Skrivet av Klonka:

Hur har det gått för er andra som beställt i från Fnac?

Själv har jag fått problem med att mitt paket verkar ha fastnat i Danmark av nån anledning.
Jag fick välja leveransdag och tid på morgonen 6/6 och då var det på köge pakketerminal. Jag valde första möjliga datum och tid vilket var 9/7.
När tiden väl gick ut den dagen så fick jag ett automeddelande om försenad transport och att jag får en ny avisering när leveransen går att boka igen.
Efter det så har det varit helt tyst och inga uppdateringar i appen.

Jag har varit i kontakt med PostNord Sverige men de säger att de inte kan se mer än att det ligger ett öppet ärende kring transporten i det danska systemet.

Jag har varit i kontakt med Fnac men de säger bara att allt ser bra ut och att jag bara ska fortsätta att vänta.

Jag har även mailat danska PostNord men där har jag inte fått nåt svar än.

Min teori just nu är att leveransen misslyckades eftersom systemet inte hade med i beräkningen att det var röd dag i Danmark den 9de. Sen borde ju i så fall ny avisering gå ut då men det verkar inte funka som det ska.
Men det är bara min teori utifrån vad jag vet i nuläget. Kan väl lika gärna vara att de har tappat bort paketet eller vad som helst.

Någon tipsade om appen parcels någonstans, vet inte om det kan ge dig mer information, men du kan ju testa. Ska tydligen kunna hämta information dom flesta budföretagen.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.brightstrip...

Medlem

"ute för leverans" i 4 timmar nu. Blir nog inget idag heller

signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Minnels:

"ute för leverans" i 4 timmar nu. Blir nog inget idag heller

Min var ute för leverans i typ 5 timmar innan jag kunde hämta den så inte helt kört än

Medlem
Skrivet av inkui:

Jaha! Hur har det gått för folk från amazon.de? Min betalning har med stor sannolikhet buggat. Fanns inte pengar i fredags och nu verkar de inte vilja ta betalt. Har varit i kontakt med dem vid fyra tillfällen och pratat med 9 st från support. När de inte kan lösa ens problem verkar de av någon konstig anledning tappa uppkoppling. Alla ber mig att vänta. Vilket jag gjort sen i måndags. Jag kan inte längre uppdatera min betalning, byta kort eller något. Den är halvigenom. Banken säger också att problemet ligger hos Amazon men de på supporten verkar oförmögna till något annat än "vänta". Kan inte heller lägga ny order då det ju är kö. Verkar kört här med andra ord. Valde amazon för att jag aldrig haft problem. Men tji fick jag, amazon.de verkar långtifrån lika tillförlitliga. Kul! 😱😭

Har exakt samma problem, Amazon kunde inte dra pengar automatiskt från mitt kort och orden är i ingenmansland läge. Pratat med support där sem var tvungen att skicka vidare till annan supportfunktion. Förväntad åter koppling från dem är mella. 24-48h. Inte hört något ännu. Man blir ju superglad verkligen!

dyb
Medlem

helt sjukt att dom har sånna problem med att pengar vägrar dras från olika kort o banker. dom måste arbeta om sitt system.

mitt paket från amazon.fr ska komma mellan 17-22 ikv. spännande o se om jag får campingmaterial, böcker, sniglar, ostron? luft? som ett barn på julafton

Skriv svar