Diskutera – Ditt bästa hårdvaruköp?
Mitt bästa är nog trådlösa hörlurar (Steelseries Arcric 7 2019 edition), men jag är inte missnöjd över min Samsung Odyssey 49” OLED 240hz 32:9 jag knep på Blocket för 6000 kr.
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Ganska många saker man köpt som man varit riktigt nöjd med, men måste säga att jag fortfarande är förvånad över min första SSD, en Intel 320 Series 120GB inköpt 2011 som jag fortfarande har inpluggad och försöker köra slut på genom att låta NVIDIA Shadowplay spela in konstant till den.
Något säger mig att man inte behöver vara så orolig över SSD:ers livslängd ändå, alternativt att de gamla är gjorda av gjutjärn
Tackar, ja. Smidigare är den. Har funderat på att byta ut Z9an mot en till Z8 men det är så stora belopp det handlar om så man vill som inte göra fel. Sen är ju tekniskt Z9an liite bättre även om Z8an blir mest använd. Men på vintern med handskar så är Z9an störtskön att använda.
Har man lix båda och jobbar professionellt så kan det ju vara gött att ha en Z9 också, så klart.
Apropå smidighet så får jag nog ändå när jag tänker efter lägga X-S20:n som en av mina favorithårdvaruprylar. Den plus tidigare nämnda favoritlins väger totalt ganska rejält mycket mindre än en Z8 utan lins eller ens batteri. Som familjekamera tror jag inte det kan bli så mycket roligare än att fota med en sån liten pryl En Peak Design Micro Clutch på det så kan man gå runt med den i handen och plåta allt man ser utan att det känns som en börda!
Har man lix båda och jobbar professionellt så kan det ju vara gött att ha en Z9 också, så klart.
Apropå smidighet så får jag nog ändå när jag tänker efter lägga X-S20:n som en av mina favorithårdvaruprylar. Den plus tidigare nämnda favoritlins väger totalt ganska rejält mycket mindre än en Z8 utan lins eller ens batteri. Som familjekamera tror jag inte det kan bli så mycket roligare än att fota med en sån liten pryl En Peak Design Micro Clutch på det så kan man gå runt med den i handen och plåta allt man ser utan att det känns som en börda!
Jag hade en Nikon Z50 tidigare, väldigt liten och smidig kamera men tycker att 20 megapixels är för lite som den har.
Har själv funderat på en Fujifilm X-T5 som har 40 megapixels, eftersom det är en aps-c kamera och skulle då passa perfekt för macro med hög upplösning. Jag fotar en hel del macro . https://www.instagram.com/lonian.se/
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
3dfx vooodoo kortet när den kom och jag fick uppleva GPolis i opengl. Fan vad snyggt det var tänkte man då.
Finns en del hårvara genom åren som har imponerat men inget kommer i närheten av min budget datorbygge år 2007 där "GeForce 8800 GT ALPHA DOG EDITION" kokade med 95 graders värme i burken men lika väl presterade som en häst, and yes, it could run Crysis god dammit! köpte den för dåtida dryga 1400kr. Detta i kombination med Intels Q6600 processor så var man en nöjd 21åring
Tja, även där kan vi ju diskutera - vad är en dator? Idag innehåller ju så gott som allting halvledare och kretsar.
Min definition är väl kanske förlegad. ^^ Men samtidigt blir det potentiellt jäääkligt brett om vi ska inkludera mer eller mindre allting.
Om tv, ljudsystem, etc, inte är hårdvara... vad är det då?
Ännu en dag i paradiset.
Om tv, ljudsystem, etc, inte är hårdvara... vad är det då?
Periferiutrustning/kringutrustning - en typ av hårdvara, men en separat sådan.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.