Switch 2 säljer dubbelt så snabbt som Switch
Mario Kart är enbart vad som släppts och är motsvarigheten till om Series X hade lanserats med en remaster på ett Live Arcade-spel från Xbox 360. Det är knappt ett spel, ett skämt.
MK World blir nog den största releasetiteln någonsin. Inte illa för ett skämt
Önskar det fanns några fler nya spel vid release som inte var Mario kart, då jag personligen avskyr racing-spel i alla dess former. Dom flesta är ju portar av äldre spel, som bara trimmats upp. Kvalitet i all ära , men kvantitet är viktigt det med för urvalet.
Själva konsollen är snabb, har bra display och känns premium jämför med orginalet, så det kommer nog bli bra till slut. men ett enda nytt spel känns lite magert för min del. Tech demot för Joy-cons räknas inte för min del.
Mario Kart World lär ju sälja som vatten i Sahara, så Nintendo kommer nog inte ångra det valet dock haha
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Finns ju massvis med Switch 1 spel. Har man kört exakt allt och inte vill lira om sitter man i en tråkig sits om man inte gillar Mario Kart World.
Själv kör jag om Scarlet och påbörjat Breath of the Wild med fästmön. Tears of the Kingdom körde jag storyn, men kände att prestandan led för att orka mera. Så fint som BotW flyter på kommer jag nog njuta mer av TotK också.
Har även några andra spel som flyter på bättre som man kan njuta av nya hårdvaran.
Man köper ju inte en konsol för att kunna spela förra generationens spel med lite bättre fps. Men Nintendo kommer alltid undan kritik så detta förvånar mig inte heller.
Haha va? Vad hade series x? Vad hade ps5? Allt gick att spela på ps4, utom Godfall och Demon's Souls remake i stort sett? Mario kart enbart trumfar det.
De fick väl också massiv kritik. Men man fick suveräna Astros Playroom gratis.
Mario Kart är enbart vad som släppts och är motsvarigheten till om Series X hade lanserats med en remaster på ett Live Arcade-spel från Xbox 360. Det är knappt ett spel, ett skämt.
Det är väl ett nytt spel i en serie precis som det hundrade Forza, Halo, Gran Turismo osv?
Det är okej när Nintendo gör det.
Kebbbbeeeee... Siffrorna är super tydliga. Mario Kart World är uppföljaren till världens 5:e mest sålda spel. Konsolen är den snabbast säljande någonsin. Att du vill ha saker nu! nu! nu! spelar inte så stor roll i sammanhanget
Absolut, jätteroligt. Nu handlade det dock om huruvida det var en ”Stor vinst för oss som gillar spel” att en konsol som släpps utan dessa når den nivån av framgång. Att lansera med endast ett fattigt partyspel är ju bara en vidareutveckling av hur såväl Sony som Microsoft ansett det fullt rimligt att i omgångar lämna konsolerna med speltorka i långa perioder, låter inte som en vinst för spelarna.
Det är väl ett nytt spel i en serie precis som det hundrade Forza, Halo, Gran Turismo osv?
Ganska stor skillnad på kompletta upplevelser med solokampanj, stora grafiska framsteg och djupa flerspelarupplevelser jämfört med ett något tillputsat Mario Kart 8 där hela innehållet kan utforskas på 30 minuter. Herregud, OutRun från eShop på 3DS är ett djupare racingspel än Mario Kart.
Absolut, jätteroligt. Nu handlade det dock om huruvida det var en ”Stor vinst för oss som gillar spel” att en konsol som släpps utan dessa når den nivån av framgång. Att lansera med endast ett fattigt partyspel är ju bara en vidareutveckling av hur såväl Sony som Microsoft ansett det fullt rimligt att i omgångar lämna konsolerna med speltorka i långa perioder, låter inte som en vinst för spelarna.
Ganska stor skillnad på kompletta upplevelser med solokampanj, stora grafiska framsteg och djupa flerspelarupplevelser jämfört med ett något tillputsat Mario Kart 8 där hela innehållet kan utforskas på 30 minuter. Herregud, OutRun från eShop på 3DS är ett djupare racingspel än Mario Kart.
Vilket svammel alltså.
Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja men googlade och switch har redan 12,666 spel som man också kan spela på 2:an. Dom här företagen anpassar sin strategi till den nuvarande marknaden... till hur VERKLIGHETEN ser ut. inte till hur du eller jag vill att det ska vara. Det är samma sak med grafikkort och allt möjligt som folk fått för sig ska vara på ett visst sätt. För att det var så en gång... Och dom anpassningar dom gör FUNKAR för att uppnå det dom vill, vilket är att sälja enheter och tjäna pengar. Den här artikeln eller nyheten är det ultimata beviset på att det dom gör är "rätt". Hur som helst jag kan trösta dig med att det med all sannolikhet kommer komma fler spel. Jag lovar
Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja men googlade och switch har redan 12,666 spel som man också kan spela på 2:an. Dom här företagen anpassar sin strategi till den nuvarande marknaden... till hur VERKLIGHETEN ser ut. inte till hur du eller jag vill att det ska vara. Det är samma sak med grafikkort och allt möjligt som folk fått för sig ska vara på ett visst sätt. För att det var så en gång... Och dom anpassningar dom gör FUNKAR för att uppnå det dom vill, vilket är att sälja enheter och tjäna pengar. Den här artikeln eller nyheten är det ultimata beviset på att det dom gör är "rätt". Hur som helst jag kan trösta dig med att det med all sannolikhet kommer komma fler spel. Jag lovar
Visst, att en konsol borde lanseras med spel är bara en dum sak vissa av oss anser eftersom det alltid varit så. Är ju mycket bättre för oss spelare när det går bra för hårdvaran utan spel, då tjänar ju Nintendo pengar!
Donkey Kong (som hade varit en riktig lanseringstitel) släpps i Juli, därefter är releaseradarn för Switch 2 helt tom året ut gällande förstapartstitlar, konsolen är släppt för att spela gammal skåpmat på.
Det känns som att du inte riktigt fattat Mario Kart om du trodde att det skulle vara ett "djupare racingspel" 😅
Alla gillar olika, jag rådiggar min Switch 2 och nya Mario Kart. Likväl uppskattar jag att få spela om Zelda - spelen i mycket bättre kvalitet.
Man köper ju inte en konsol för att kunna spela förra generationens spel med lite bättre fps. Men Nintendo kommer alltid undan kritik så detta förvånar mig inte heller.
Finns ju många som suttit och väntat på Switch 2/Pro och hållit ut för att få spela äldre spel i högre upplösning och FPS. Sedan brukar ju konsolreleaser vara ganska magra. Tycker inte att Switch 2 har speciellt magrare lansering än någon annan. Kommer ju även komma spel så har man inte brottom kommer ju ens älsklingsspelserie komma snart.
Vad man än tycker om Mario Kart så är ett bra betyg på en lansering om konsolen används. Hemma hos oss så är det slagsmål om den nästan. Trots att vi har två Switch 1, Två PS5 (inklusive en Pro) En Xbox Series, Två PS4 (varav en pro), Tre PC med Steam, osv med skärmar i varje rum. Och det är inte bara mario kart som gäller då.
Bekanta som gjort samma köp vittnar om samma sak i deras familjer.
Vad man än tycker om Mario Kart så är ett bra betyg på en lansering om konsolen används. Hemma hos oss så är det slagsmål om den nästan. Trots att vi har två Switch 1, Två PS5 (inklusive en Pro) En Xbox Series, Två PS4 (varav en pro), Tre PC med Steam, osv med skärmar i varje rum. Och det är inte bara mario kart som gäller då.
Bekanta som gjort samma köp vittnar om samma sak i deras familjer.
Det spelar ingen roll vad ni säger till neggon, är det skit så är det så. Om ingen argumenterar med dem så blir allt lättare.
Visst, att en konsol borde lanseras med spel är bara en dum sak vissa av oss anser eftersom det alltid varit så. Är ju mycket bättre för oss spelare när det går bra för hårdvaran utan spel, då tjänar ju Nintendo pengar!
Donkey Kong (som hade varit en riktig lanseringstitel) släpps i Juli, därefter är releaseradarn för Switch 2 helt tom året ut gällande förstapartstitlar, konsolen är släppt för att spela gammal skåpmat på.
Den är inte helt tom på förstapartstitlar, du vet inte vad du pratar om helt enkelt. Exklusiva förstapartstitlar som vi vet är: Donkey Kong Bananza, Metroid Prime 4, nytt Pokémon, Kirbys Airide, nytt Hyrule Warriors och Splatoon Raiders. Detta 6 spel mellan juli och december, det kan annonseras ytterligare spel såklart. Vad du eller jag tycker om dessa spel är inte intressant, det här är de spelen som kommer snart så det där du skriver om att det är tomt är ju inte sant.
Många som gissat fel gällande denna konsol...
Även jag, lite iaf. Blev överraskad över hur naturligt det känns att låta den ersätta Switch. Allt funkade så jäkla smidigt och den känns mycket mer som en uppgradering än vad jag förväntade mig! Tror att Nintendo kommer att släppa historiskt många bra spel till denna konsol. Och redan dag 1 känns det som att jag har massor att spela, trots att jag ägde Switch sen många år.
Bra jobbat Nintendo. Och den känns faktiskt värt sitt pris... Även om jag tycker det är tråkigt att barn inte längre kan spara ihop till sin första konsol.
Vad snackar du om? x) Uppföljaren till Switch 1:s ÖVERLÄGSET mest populära spel är inte en bra releasetitel eller?
Låt oss se vad konsolerna haft för titlar som varit exklusiva till dessa (eller åtminstone den nya generationen) när de släpptes bland de senare:
Switch 2: Mario Kart World, Bravely Default Flying Fairy HD Remaster, Survival Kids, Fast Fusion, Welcome Tour
Ps5: Astro's Playroom, Demon's Souls Remake, Godfall,
Xbox Series X: Ingenting (?)
Ps4: Killzone Shadow Fall, Knack, Playroom, Warframe,
Switch 1: 1-2 Switch, Fast RMX, Snipperclips, Super Bomberman R
Xbox One: Forza Motorsport 5, Killer Instinct, Ryse: Son of Rome, Crimson Dragon
Jag kan ha missat något, men berätta igen hur Switch 2 är den "sämsta lanseringen någonsin" och inte har "någon releasetitel" förutom "knappt ett spel".
De fick väl också massiv kritik. Men man fick suveräna Astros Playroom gratis.
Det är ju exakt det releasetitlar varit varje ny konsol sedan åtminstone Ps3/360-generationen (orkar inte kolla deras releasetitlar just nu, men har för mig det var mer nytt då).
Astros Playroom må ha varit gratis, mend et är ingen bättre releasetitel än Mario Kart World.
Ok fz vi fattar. Ni älskar switch 2. Själv bryr jag mig inte ett smack.
Bryr dig tillräckligt mycket för att klicka in och kommentera iaf😂
Den är inte helt tom på förstapartstitlar, du vet inte vad du pratar om helt enkelt. Exklusiva förstapartstitlar som vi vet är: Donkey Kong Bananza, Metroid Prime 4, nytt Pokémon, Kirbys Airide, nytt Hyrule Warriors och Splatoon Raiders. Detta 6 spel mellan juli och december, det kan annonseras ytterligare spel såklart. Vad du eller jag tycker om dessa spel är inte intressant, det här är de spelen som kommer snart så det där du skriver om att det är tomt är ju inte sant.
Ser inga datum kopplade till de titlarna men visst, kan villigt ge med mig att om allt är släppt vid slutet av 2025 så har Nintendo styrt upp en extremt fattig lansering till ett väldigt starkt år för konsolen.
Vad snackar du om? x) Uppföljaren till Switch 1:s ÖVERLÄGSET mest populära spel är inte en bra releasetitel eller?
Låt oss se vad konsolerna haft för titlar som varit exklusiva till dessa (eller åtminstone den nya generationen) när de släpptes bland de senare:
Switch 2: Mario Kart World, Bravely Default Flying Fairy HD Remaster, Survival Kids, Fast Fusion, Welcome Tour
Ps5: Astro's Playroom, Demon's Souls Remake, Godfall,
Xbox Series X: Ingenting (?)
Ps4: Killzone Shadow Fall, Knack, Playroom, Warframe,
Switch 1: 1-2 Switch, Fast RMX, Snipperclips, Super Bomberman R
Xbox One: Forza Motorsport 5, Killer Instinct, Ryse: Son of Rome, Crimson Dragon
Jag kan ha missat något, men berätta igen hur Switch 2 är den "sämsta lanseringen någonsin" och inte har "någon releasetitel" förutom "knappt ett spel".
Det är ju exakt det releasetitlar varit varje ny konsol sedan åtminstone Ps3/360-generationen (orkar inte kolla deras releasetitlar just nu, men har för mig det var mer nytt då).
Astros Playroom må ha varit gratis, mend et är ingen bättre releasetitel än Mario Kart World.
Hade faktiskt glömt av hur otroligt usel Xbox Series-lanseringen var men absolut, även bland ditt urval ovan står sig Switch 2 som den tveklöst svagaste lanseringen bredvid Series X. Säger väl någonting när du själv spär ut releaselistan med motsvarigheten till eShop-spel och 3DS-remasters när man blickar bortom den glorifierade Mario Kart 8-remastern.
För kretiner som inte har hjärna att tänka längre än till spel vid release så är formulan enkel.
Stor mängd sålda konsoler = större intryck på spelmakare = mer benägenhet att släppa spel till multipla format = win för alla som älskar spel.
Sluta va intellektuellt bottenskrap.
"Kretin"
"Ingen hjärna"
"Intellektuellt bottenskrap"
Väldigt färggrant språk att bemöta åsikten "Ett spel vid release är lite fattigt" men knappast oväntat med hur rabiata Nintendo-fans brukar bete sig.
Jag älskar spel men jag ogillar Nintendos skamlösa girighet. Dyra uppdateringar av befintliga spel, 100 kr för en teknikdemo, 1000 kr för ett nytt Mario Kart och konsol + handkontroll till ockerpris. Självklart utan att packa med charge grip.
Så ja, det gör mig besviken att Switch 2 säljer bra, men knappast för att jag inte älskar spel. Det jag önskar är däremot att Nintendos beteende inte ska löna sig men så är tyvärr inte fallet.
Väldigt färggrant språk att bemöta åsikten "Ett spel vid release är lite fattigt" men knappast oväntat med hur rabiata Nintendo-fans brukar bete sig.
Var ett separat inlägg enkom för folk som gnällde över hela "en W för spelare". Men fattar du inte, kan jag inte göra något åt det. Tråden är snarare full med butthurt Nintendohatare som nu lider helvetes alla kval bara för att S2 är en massiv succé.
Håller inte alls med. Mario Kart World verkar vara ett glorifierat Mario Kart 8 Deluxe för 900kr (som för övrigt bara är kul i grupp).
Jag älskar Marios "flaggskeps-titlar". Jag förstår inte hur det kan ta så lång tid (just nu typ 8 år sen Oddysey släpptes?) att få ett nytt medans man gjort 2 megastora Zelda-spel på mycket mindre tid.
Jag älskar spel men jag ogillar Nintendos skamlösa girighet. Dyra uppdateringar av befintliga spel, 100 kr för en teknikdemo, 1000 kr för ett nytt Mario Kart och konsol + handkontroll till ockerpris. Självklart utan att packa med charge grip.
Så ja, det gör mig besviken att Switch 2 säljer bra, men knappast för att jag inte älskar spel. Det jag önskar är däremot att Nintendos beteende inte ska löna sig men så är tyvärr inte fallet.
Håller med fullständigt och det är tråkigt att de kommer undan med det utan knappt någon kritik alls.
Det kommer göra så alla andra konkurrenter ser sin chans att bli mer giriga också.
Tycker också att Nintendo blivit lata de senaste 5 åren.
Lite märkligt när så många redan sitter på en vanlig Switch och Switch 2 kostar så mycket.
Förväntar mig att Switch 2 kommer sälja kanske en fjärdedel av Switch 1 med tanke på rådande konjunktur
Barnfamiljer sitter nog kvar på Switch 1 ett bra tag gissar jag medans entusiaster och fanboys skaffar Switch 2
Ser inga datum kopplade till de titlarna men visst, kan villigt ge med mig att om allt är släppt vid slutet av 2025 så har Nintendo styrt upp en extremt fattig lansering till ett väldigt starkt år för konsolen.
Hade faktiskt glömt av hur otroligt usel Xbox Series-lanseringen var men absolut, även bland ditt urval ovan står sig Switch 2 som den tveklöst svagaste lanseringen bredvid Series X. Säger väl någonting när du själv spär ut releaselistan med motsvarigheten till eShop-spel och 3DS-remasters när man blickar bortom den glorifierade Mario Kart 8-remastern.
"Kretin"
"Ingen hjärna"
"Intellektuellt bottenskrap"
Jag "spädde ut" med download only på allihop. Det är spel även om de inte släpps fysiskt.
Att du aldrig har spelat Mario Kart World och bestämt dig för att avsky Nintendo Switch 2 är dock väldigt tydligt. Är det en "remaster" så är alla uppföljare i världshistorien det.
Håller inte alls med. Mario Kart World verkar vara ett glorifierat Mario Kart 8 Deluxe för 900kr (som för övrigt bara är kul i grupp).
Jag älskar Marios "flaggskeps-titlar". Jag förstår inte hur det kan ta så lång tid (just nu typ 8 år sen Oddysey släpptes?) att få ett nytt medans man gjort 2 megastora Zelda-spel på mycket mindre tid.
Håller med fullständigt och det är tråkigt att de kommer undan med det utan knappt någon kritik alls.
Det kommer göra så alla andra konkurrenter ser sin chans att bli mer giriga också.
Tycker också att Nintendo blivit lata de senaste 5 åren.
Mario Kart World är tillräckligt annorlunda från Mario Kart 8 Deluxe för att vara ett nytt spel. Det är lika annorlunda från det som 8 var från Wii osv.
Wonder är defintivt en flaggskeppstitel för Mario, bara i 2D istället för 3D.
bestämt dig för att avsky Nintendo Switch 2 är dock väldigt tydligt.
Stora kliv från min poäng att en konsol borde släppas med fler än ett spel. Ligger väl dock i linje med hur Nintendo-fans skrek att Zelda var perfektion till Switch bara för att hylla hur mycket bättre det är när man kan spela i mer än 15 fps i och med Switch 2. Kritik är förbjudet inom Nintendo-kulten.
Stora kliv från min poäng att en konsol borde släppas med fler än ett spel. Ligger väl dock i linje med hur Nintendo-fans skrek att Zelda var perfektion till Switch bara för att hylla hur mycket bättre det är när man kan spela i mer än 15 fps i och med Switch 2. Kritik är förbjudet inom Nintendo-kulten.
Och din poäng är redan motbevisad då konsolen släpptes med fler exklusiva spel än de flesta andra konsoler de senaste 15 åren. Att du kallar Mario Kart för en glorifierad remaster ger inte ditt argument någon nytta.
Och.... Ja? Det är väl precis som att folk som älskade Bloodborne skriker sig hesa om en remake till det? Bra spel kan göras ännu bättre när man nu har bättre teknik.
Jag är för övrigt inte med i någon "nintendo-kult". Jag har gillat Gamecube och Switch av deras konsoler, enbart. Wii U fick en del bra spel men var en usel konsol.
Ok fz vi fattar. Ni älskar switch 2. Själv bryr jag mig inte ett smack.
Yet. Here you are...
Och din poäng är redan motbevisad då konsolen släpptes med fler exklusiva spel än de flesta andra konsoler de senaste 15 åren. Att du kallar Mario Kart för en glorifierad remaster ger inte ditt argument någon nytta.
Och.... Ja? Det är väl precis som att folk som älskade Bloodborne skriker sig hesa om en remake till det? Bra spel kan göras ännu bättre när man nu har bättre teknik.
Fint att du sitter och hittar på saker igen efter att ditt eget inlägg visade hur Switch2 med sin 0,5 lanseringstitel endast överglänste Xbox Series. Är helt otroligt att man kan lista ut lanseringar som PS5, PS4 samt Xbox One och helt seriöst mena att konsolen med ett kartracingspel för barn var en starkare lansering från ett spelarperspektiv. Man behöver inte kunna räkna långt för att lista ur hur många spel som är fler än 1.
5/5 perfektion kan inte bli bättre, nej. Sitter man då och avfärdar all form av prestandakritik i årtal förlorar man trovärdighet när man i nästa andetag försöker få det till att en fattig lansering faktiskt är urstark för att ett gammalt spel (som ju faktiskt var perfekt) nu går att spela i duglig bilduppdatering.