Microsoft jobbar på nästa Xbox-"konsoler", görs med AMD
Japp det spelar helt vidare på "everything is an xbox" som dom drog igång här för en tid sen (förra året?)
Därför tror jag på att det blir en PC men man vet ju aldrig kan ju bli nån form av hybrid så den även kan köra xbox spel.
Kanske en konsol med spelmöjligheter med en PC helt enkelt. De bekräftar att den kommer att kunna spela sitt xbox-bibliotek, om jag inte missförstår dig.
Då är frågan, vilket operativsystem kommer de köra? Blir det Windows istället för Xbox OS så kommer bakåtkompatibilitet försvinna. Är det Xbox OS så kommer spel ifrån Steam och Epiks bibliotek inte att fungera.
Och sedan, kommer Microsoft ta ut en avgift från Steam eller Epic för att ha sina butiker på en "Xbox konsoll"?
Med andra ord kommer det vara en standard dator eller konsol?
"Together, with AMD, we’re advancing the state of the art in gaming silicon to deliver the next generation of graphics innovation to unlock a deeper level of visual quality, and immersive gameplay and player experiences enhanced with the power of AI. All while maintaining compatibility with your existing library of Xbox games."
Jag tror på mer åt PC hållet och så fixar de kompatibilitet med XBOX spel på nåt sätt.
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Kanske en konsol med spelmöjligheter med en PC helt enkelt. De bekräftar att den kommer att kunna spela sitt xbox-bibliotek, om jag inte missförstår dig.
Det skulle vara en glad överraskning för alla om den skulle kunna spela xbox spel också dvs riktiga xbox spel.
Tyvärr tänker jag pessimistiskt att MS ser xbox bilblioteket idag samma sak som alla xbox spel som även har PC versioner och det är det man kommer kunna spela på maskinen.
Precis som den kommande Xbox ally den spelar PC spelen från xbox biblioteket Plus steam, epic gog, whatever, inte xbox spelen.
Stämmer ryktet att det blir möjligt att spela mina Steam/Epic/GoG-spel på den, samt de tidigare jag köpt på Xbox Store och möjligheten att prenumerera på Xbox Game Pass, så känns det som en konsolPC jag verkligen vill ha! Då blir det som en dator jag inte har (kör mac) och perfekt komplement!
Det skulle vara en glad överraskning för alla om den skulle kunna spela xbox spel också dvs riktiga xbox spel.
Tyvärr tänker jag pessimistiskt att MS ser xbox bilblioteket idag samma sak som alla xbox spel som även har PC versioner och det är det man kommer kunna spela på maskinen.
Precis som den kommande Xbox ally den spelar PC spelen från xbox biblioteket Plus steam, epic gog, whatever, inte xbox spelen.
Då kör jag Series X tills den inte går att reparera mer helt enkelt. Mitt bibliotek är värt mycket efter många år. Men jag tror att de löser det som hon säger. Det blir en riktig Xbox.
"Together, with AMD, we’re advancing the state of the art in gaming silicon to deliver the next generation of graphics innovation to unlock a deeper level of visual quality, and immersive gameplay and player experiences enhanced with the power of AI. All while maintaining compatibility with your existing library of Xbox games."
Jag tror på mer åt PC hållet och så fixar de kompatibilitet med XBOX spel på nåt sätt.
Så kan det vara. Då låter det som en emulering av äldre spel. Eller så kanske de menar att man får rättigheten att streama sitt gamla bibliotek. Ska bli intressant att se vad de visar upp.
Och ytterligare en fundering, kommer det vara ett standardiserat grafikkort med standard PCIe, eller kommer det vara en enda krets med integrerat grafikkort, cpu, ram och moderkort på en krets.
Låter som en form av pc satsning.
Ja, när dom säger "Windows is the number one platform for gaming" då låter det som att dom kommer skapa en "PC xbox" hur dom nu än kommer att göra det.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Då är frågan, vilket operativsystem kommer de köra? Blir det Windows istället för Xbox OS så kommer bakåtkompatibilitet försvinna. Är det Xbox OS så kommer spel ifrån Steam och Epiks bibliotek inte att fungera.
Och sedan, kommer Microsoft ta ut en avgift från Steam eller Epic för att ha sina butiker på en "Xbox konsoll"?
Med andra ord kommer det vara en standard dator eller konsol?
Det blir helt klart intressant att se vad som händer om de går "PC" vägen.
Microsoft kan om dom vill porta över alla XBOX spel till windows men det krävs licensavtal för att göra det.
Dom licenser dom har själv kan de ju fixa. Men det finns fortfarande många nya spel som inte säljs som play anywhere och det är upp till utvecklarna att aktivt stödja funktionen, fungerar heller inte på fysiska spel.
Men det kanske går att sälja ett tillbehör eller något?
Om det skall bli en kompakt låda så tror jag inte på vanliga grafikkort utan mer en apu från AMD.
Längtar mer och mer tillbaka till Xbox 360-tiden. Det var då konsoler var som roligast.
Bästa tiden någonsin!
Längtar mer och mer tillbaka till Xbox 360-tiden. Det var då konsoler var som roligast.
Du menar Super Nintendo tiden
Du menar Super Nintendo tiden
Haha nej 😄. Jag höll på med amiga och pc då. Så inga konsoler för mig på den tiden😊
Hell Tengil, vår befriare!
Ja, när dom säger "Windows is the number one platform for gaming" då låter det som att dom kommer skapa en "PC xbox" hur dom nu än kommer att göra det.
Det blir som en DirectX Box. Vad döper man ens en sån till?
Det blir som en DirectX Box. Vad döper man ens en sån till?
Xbox Everywhere ?
Xbox Everywhere ?
Jag tänkte främst på att den första Xbox sågs som en PC i en låda och namnet Xbox var ifrån DirectX Box. Men intressant vad de faktiskt kommer att döpa enheten eller enheterna till.