Robot
Borderlands 4

Efter den svajiga trean och en film man helst glömmer verkar Borderlands vara på väg att hitta formen igen. Det menar Johan Lorentzon efter att ha lirat fyran.

#borderlands-4

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Efter den svajiga trean och en film man helst glömmer verkar Borderlands vara på väg att hitta formen igen. Det menar Johan Lorentzon efter att ha lirat fyran.

"Back to form", var har vi hört den förut? Hoppas du har rätt Johan, men när en speljournalist skriver "back to form" nuförtiden känns det köpt. Vilket jag absolut inte tror du är.

Men jag börjar tänka på dussintalet "back to form" artiklar för både AC: Shadows och Veilguard på olika spelsidor.

signatur

I drank what?

Medlem

Nice! Spelar igenom 3:an just nu med en polare i väntan på.

Gen
Medlem
Skrivet av Mirage:

"Back to form", var har vi hört den förut? Hoppas du har rätt Johan, men när en speljournalist skriver "back to form" nuförtiden känns det köpt. Vilket jag absolut inte tror du är.

Men jag börjar tänka på dussintalet "back to form" artiklar för både AC: Shadows och Veilguard på olika spelsidor.

"Back to form" känns som ett av många buzzwords nuförtiden som man hör i amerikansk media. (orelaterat till denna artikel, jag menar generellt).

Var det inte "back to form" något som majoriteten av sammanfattningarna på Meta Critic eller den andra gällande senaste Dragon Age innehöll?

Medlem

Besvikelsen varje gång man tror att det är en recension sen är det bara en förhandstitt

(Brukar klicka på rubriken från sweclockers.com där står det inte om det är en recension, förhandstitt eller något annat enbart titeln på spelet)

Skribent
Skrivet av Mirage:

Ja det känns i alla fall positivt från det jag fick spela och som de lärt sig från treans kritik, men vi får se när fulla spelet släpps.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag har spelat allt som finns till Borderlands 3, dlc osv alltså. Tyckte alltvar inte super kul men överlag så gilla jag verkligen Borderlands 3

Medlem

@Johan, Vad tycker du om avsaknaden av minikarta, var det nånting du märkte av? Störde det dig eller var det ett plus? Något problem med att hitta rätt väg?

Skribent
Skrivet av Wolfkin:

@Johan, Vad tycker du om avsaknaden av minikarta, var det nånting du märkte av? Störde det dig eller var det ett plus? Något problem med att hitta rätt väg?

Du jag tänkte inte ens på det om jag ska vara helt ärlig? Hade inga problem att hitta så jag antar jag inte störde eller saknade den.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Du jag tänkte inte ens på det om jag ska vara helt ärlig? Hade inga problem att hitta så jag antar jag inte störde eller saknade den.

Tack för svaret, en sak mindre att oroa sig för då.
Jag var lite nojjig över att det kunde vara svårt att hitta rätt.

Medlem

Jag tyckte färdighetsträdet för alla klasserna var så horribelt tråkigt i trean att jag inte spelade klart det. Där gillar jag fortfarande ettan bäst. Men håller tummarna för det här!

signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det känns ibland som jag får uppgraderingar varannan minut.

Detta är vad som hindrade BL3 från att åtminstone vara en svag trea ett riktigt bottennapp. För mycket (bra) loot.
I de första tre spelen så var det så långt mellan att man hittade ett vapen som var en direkt uppgradering på något man hittat och tyckte om, så en stor del av nöjet var att testa (och oftast rata) vapen som på pappret verkade bättre men som av någon anledning inte dög.

I BL3 så kände jag att man hittade en eller ett par vapentyp(er) man gillade och man lyckades alltid hitta ett mer eller mindre identiskt vapen fast upplevlat, var eller varannan level...Detta tog ju så klart den största drivet att testa olika sorters vapen också. Skittråkigt.

Redaktör
Skrivet av Querth:

Besvikelsen varje gång man tror att det är en recension sen är det bara en förhandstitt

(Brukar klicka på rubriken från sweclockers.com där står det inte om det är en recension, förhandstitt eller något annat enbart titeln på spelet)

Det där är bra feedback. Jag ska be Swec tänka på tydlighet, men skriv det gärna du också som kommentar på deras nyhet, då hamnar det hos personen som skrev det.

signatur
Geeks Gaming
Skrivet av Mirage:

Sorry, mina ögon blöder lite
”Return to form” var frasen som aktualiserades för ett tag sedan. Det togs sen fram en massa andra exempel där det användes, det var en vanlig fras helt enkelt 🤷‍♂️

Redaktör
Skrivet av NordhNet:

Sorry, mina ögon blöder lite
”Return to form” var frasen som aktualiserades för ett tag sedan. Det togs sen fram en massa andra exempel där det användes, det var en vanlig fras helt enkelt 🤷‍♂️

Uttrycket har väl använts hur länge som helst för olika saker? ”Gammal god form”, ”Som i fornstora dagar” osv.

Edit: Funkar illa för att marknadsföra något, då det betyder att man gjorde kasst ifrån sig förra gången. Dumt att betala mutor för att nån ska säga det. 😬

signatur
Geeks Gaming
Skrivet av Tomas Helenius:

Uttrycket har väl använts hur länge som helst för olika saker? ”Gammal god form”, ”Som i fornstora dagar” osv.

Exakt, inget nytt utan internet som drog märkliga paralleller

Medlem

Edit: Funkar illa för att marknadsföra något, då det betyder att man gjorde kasst ifrån sig förra gången. Dumt att betala mutor för att nån ska säga det. 😬

Skrivet av NordhNet:

Exakt, inget nytt utan internet som drog märkliga paralleller

Jo, problemen kom dock när tiotals sidor skrev exakt samma fras för exakt samma spel, som båda floppade. Om det är en "return to form" eller "back to form" betyder det att tex Dragon Age och AC aldrig varit bra serier, med tanke på hur de båda hyllade som "return to form" av spelmedia och råfloppade.

signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av Mirage:

Jo, problemen kom dock när tiotals sidor skrev exakt samma fras för exakt samma spel, som båda floppade. Om det är en "return to form" eller "back to form" betyder det att tex Dragon Age och AC aldrig varit bra serier, med tanke på hur de båda hyllade som "return to form" av spelmedia och råfloppade.

Fast det har ju noll med Johans åsikter om Borderlands 4 att göra. Det är ju bara att läsa vad han skriver. Och ärligt talat: om nu tio siter skulle vara mutande vore det väl jävligt korkat att få dem att robotartat skriva exakt samma uttryck?

signatur
Medlem

Fast det har ju noll med Johans åsikter om Borderlands 4 att göra. Det är ju bara att läsa vad han skriver. Och ärligt talat: om nu tio siter skulle vara mutande vore det väl jävligt korkat att få dem att robotartat skriva exakt samma uttryck?

Som jag skrev, frasen är oroväckande, samtidigt som jag inte betvivlar Johans integritet.
Jag tror inte många av siterna som skrev frasen var mutade. Snarare en uppslutning runt det spelet de tyckte skulle vara bra och folk måste tycka om det då det hade en lektion att lära ut till pöbeln.

Spelsiterna hyllade AC Shadows och Veilguard till skyarna, dåliga försäljningssiffror talar dock ett ärligare språk om spelen.

signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av Mirage:

Som jag skrev, frasen är oroväckande, samtidigt som jag inte betvivlar Johans integritet.
Jag tror inte många av siterna som skrev frasen var mutade. Snarare en uppslutning runt det spelet de tyckte skulle vara bra och folk måste tycka om det då det hade en lektion att lära ut till pöbeln.

Spelsiterna hyllade AC Shadows och Veilguard till skyarna, dåliga försäljningssiffror talar dock ett ärligare språk om spelen.

Du misstänkliggör Johans text genom att koppla den till antydningar om korruption hos andra (som är just antydningar). Jag tycker det är rätt fult om jag ska vara ärlig.

Folk tycker olika om spel, både köpare och recensenter. Det är ett faktum så självklart att det inte ska behöva påpekas. Veilguard och AC Shadows har ju även fått en del låga betyg - du kan precis lika gärna tolka det som att folk mutats att kritisera spelen. Det ligger ju i din tolkning, inget annat. Och då ska du inte antyda att det är nån sorts sanning.

signatur
Skribent
Skrivet av ompalompa:

Detta är vad som hindrade BL3 från att åtminstone vara en svag trea ett riktigt bottennapp. För mycket (bra) loot.
I de första tre spelen så var det så långt mellan att man hittade ett vapen som var en direkt uppgradering på något man hittat och tyckte om, så en stor del av nöjet var att testa (och oftast rata) vapen som på pappret verkade bättre men som av någon anledning inte dög.

I BL3 så kände jag att man hittade en eller ett par vapentyp(er) man gillade och man lyckades alltid hitta ett mer eller mindre identiskt vapen fast upplevlat, var eller varannan level...Detta tog ju så klart den största drivet att testa olika sorters vapen också. Skittråkigt.

Ja jag håller med dig om att det var en svaghet i 3an. Nu kan det vara för att den build av 4an vi fick spela kanske hade en gjorts så att mer loot skulle droppa så vi kunde få prova på lite vapen på den kortare tiden?

Men det som skiljer 3an och min upplevelse av vapnen i fyran är att de i fyran har mer variation. En uppgradering kan vara ett helt nytt vapen som hanteras annorlunda, inte bara en ett som är liknande med högre level.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Du misstänkliggör Johans text genom att koppla den till antydningar om korruption hos andra (som är just antydningar). Jag tycker det är rätt fult om jag ska vara ärlig.

Folk tycker olika om spel, både köpare och recensenter. Det är ett faktum så självklart att det inte ska behöva påpekas. Veilguard och AC Shadows har ju även fått en del låga betyg - du kan precis lika gärna tolka det som att folk mutats att kritisera spelen. Det ligger ju i din tolkning, inget annat. Och då ska du inte antyda att det är nån sorts sanning.

Du kan tycka det är fult om du vill, det var precis därför jag klargjorde i kursivt att jag inte trodde han hade den vinklingen. Att du vägrar läsa vad jag skriver och istället känna vad jag skriver får stå till dig.
Hade de (som kritiserade spelet som speljournalister) som kritiserat spelet alla använt exakt samma fras så hade det varit väldigt misstänksamt, ja. Men nu skrev de alla på olika sätt, men betonade mestadels samma problem. Till skillnad från hyllningarna på stora publikationer som såg ut som copy/paste.

signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av Mirage:

Du kan tycka det är fult om du vill, det var precis därför jag klargjorde i kursivt att jag inte trodde han hade den vinklingen. Att du vägrar läsa vad jag skriver och istället känna vad jag skriver får stå till dig.
Hade de (som kritiserade spelet som speljournalister) som kritiserat spelet alla använt exakt samma fras så hade det varit väldigt misstänksamt, ja. Men nu skrev de alla på olika sätt, men betonade mestadels samma problem. Till skillnad från hyllningarna på stora publikationer som såg ut som copy/paste.

Citat:

”Back to form", var har vi hört den förut? Hoppas du har rätt Johan, men när en speljournalist skriver "back to form" nuförtiden känns det köpt. Vilket jag absolut inte tror du är.

Då avskriver jag misstankarna. Och framöver behövs kanske inte inflikningar med korruptionshypoteser mot helt andra medier och spel i våra textkommentarer - right?

signatur
Medlem

Hoppas bara att inte hela spelet efter nivå 10 kommer handla om att ha exakt rätt Legendariska vapen, det förstör ju det roliga med att hitta femton biljarder vapen om man automatiskt behöver avfärda 99,99% av dom man hittar till vendorn..

Medlem

Oroväckande minus med looten där (om jag inte missförstår). Treans största svaghet, om man bortser från de bedrövliga antagonisterna, var den överdrivna looten. Drösar av bedrövlig loot spridd överallt, ingen "targetable loot" utan allt tillhörde "World pool".

Att se guld på backen ska betyda nått. Sen att man kan farma specifika bossar för specifik loot gör också allt roligare.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Har läst lite positivt nu överallt att det cringe millenial-humorn som fanns i BL3 har avtrubbats rejält, ger mig förhoppningar.

Dynamiska events osv skapar en liten oro att det kanske lutar åt games as a service hållet, men utvecklarna har tydligen understrukit att det är inte det dom försöker åstadkomma. så man får väl lita på dom tillsvidare.

Men vid första sikt av item level soft-caps eller weekly lockouts AND IM OUT lol.

Man får hoppas också att dom kan restrain themselves ifrån att göra för många trump skämt iom att big-bad är en diktator. Dom får 2 skämt, mer än så och det blir lite krystat.

Medlem

Jag hoppas 4:an är bättre än 3:an iallafall

Medlem

Det där är bra feedback. Jag ska be Swec tänka på tydlighet, men skriv det gärna du också som kommentar på deras nyhet, då hamnar det hos personen som skrev det.

Det är nog från rutan med externa nyheter på SweC som menas. Och där läses bara rubrikerna direkt från FZ in.

Medlem

Tänker vänta med att veva igång hype generatorn tills jag vet mer om spelet. Gillade verkligen inte storyn och loot dropsen i trean.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Detta var ju lite konstigt.
Man får alltså inte spelet när man beställer collectors edition för 150 dollar?

signatur

Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.

12
Skriv svar