Snabbkollen – Har du kickstartat något spel?
Enbart Elite : Dangerous, men när väl spelet kom så hade min dåvarande dator somnat in. När jag väl hade e ny dator visade det sig att spelet var mer ambitiöst än vad jag var och jag kände att jag behövde fler skärmar och bättre styrenheter. Det ligger fortfarande i väntans tider tills jag har en dator som klarar av att driva Meta Quest. Då ska det fraktas mineraler och erh, skjutas med laser.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Bara ett spel och det är Poglings.
Gigabyte B550 Gaming X V2 - AMD Ryzen 5 5600X - Corsair Hydro H100x - Corsair Vengeance LPX 64GB DDR4 3200 Mhz - Kingston Renegade Fury 4TB - Kingston KC2500 2TB - Corsair RM750 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC 2.0 - Windows 11 Pro
Jag blir nyfiken på vad du tänker om hur det blev med det - att det delades upp i två delar för att alla mängder pengar de fått tog slut samt att andra episoden kanske vart lite framhastad? Blev du nöjd eller besviken i slutändan?
TL/DR Missnöjd
Försöker minnas tillbaka, hade ju inte gått in med nån större summa pengar - någon av de lägre tier:s typ 200-300kr.
Men det drog ju ut på tiden, Tim Schafer (som i mina ögon är ett geni) visade sig vara rätt bedrövlig på att leda projekt.
Tappade tillslut suget på att följa projektet och spelade igenom hela spelet flera år efter release.
10 år senare är det kanske är det värt en second opinion ...omspelning i sommar i samband med FZ Community Summer Challenge? 😄
no remorse
Ja.
Dreamfall: Chapters + Shantae: Half-Genie Hero
| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |
── 1984 was meant as a warning, not an instructional manual ───────────────────────────────
Bara två för ganska länge sedan och jag har fortfarande inte spelat något av dem.
Shenmue 3
$25 för en fysisk kopia med "specialomslag" (en slipcase) kändes ganska billigt. Jag tänkte dock köra igenom 1-2 först vilket inte blivit av.
Bard's Tale 4
Jag gillade 1-3 när jag var liten så jag slog till på detta. När det började närma sig släpp så tyckte jag att det såg så dåligt ut att det aldrig ens blev av att jag laddade hem det. Det har dock kommit en "Director's Cut" sedan dess som jag antar gjort det bättre.
Det kan nämnas att jag sedan köpt båda även digitalt till PS när de kostat lite och ingenting vid reor. Det gäller att göda backloggen lite extra ibland.
Kickstartade Broken Age, Shadowrun Returns, Broken Sword, STAR COMMAND, Divinity: Original Sin, Star Citizen, Kingdom Come: Deliverance, Bloodstained: Ritual of the night, Descent: Underground, Massive Chalice, Torment: Tides of Numenera, Project Eternity (Pillars of Eternity) och Wasteland 2.
De flesta spelen har jag haft väldigt mycket glädje utav, och några som inte alls blev som jag hade hoppats, Double Fine-spelen är väl de stora besvikelserna, inte alls synkad med artstylen i Broken Age - och humor gjorde det inte för mig. Tyckte även inte om Pillars eller Torment tyvärr, och slutade spela dem rätt tidigt. Ändå glad att jag kickstartat, och skulle något nytt lockande dyka upp skulle jag göra det igen.
Även pledgat till ett par andra kickstarters som inte nådde sina mål. Ett Chivalry-liknande spel gjort av moddare från Mount and Blade långt innan Chivalry kom, och Wings: Director's Cut från cinemaware.
Har man råd så kan man ta en chansning på kickstarter tycker jag, men har man snålt med pengar är det ju absolut inget ställe att investera i.
Johan Kimrin och hans Apart förlag är så jäkla drivna. Jag var med och backade Vallhallböckerna och ja, det tog tid men det de var riktigt snygga. och bra med uppdateringar.
Jag kan bara hålla med. Riktigt bra jobbat, trots alla hinder på vägen.
Valhall-böckerna har jag sneglat på mer än en gång. De ser också riktigt fina ut.
Ja, men det var mer än 5 år sedan jag backade något. Det blev ett gäng spel, nästan alla fick jag och några var faktiskt bra:
A Hat in Time
Massive Chalice
Armikrog
Candle
Lioness
Organic Panic
Ghost Song
Legend of Iya
The Long Dark
Cornerstone
You are Not the Hero
Scale
Obduction
Night in the Woods
Paradise Lost
Lisa the painful RPG
Reven
Super Chibi Knight
Hover
Nevermind
Yooka Laylee
Shenmue 3
Några stycken... Bards Tale 4, Alwa's Legacy, Lords of Exile, Darkside Detective 2 och Bushiden.
Alla har blivit klara och jag har dom förutom Bushiden, kickstartern för Bushiden var 2018 så det har tagit ett bra tag men ser fortfarande ut som att det kommer bli klart Han som gör grafiken är svensk och skrev på ett annat svenskt spelforum och promotade spelet så jag hakade på
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Eftersom det gjorde att äventyrsspel fick en renässans så blev det en hel del för mig.
Broken Age
Moebius (Jane Jensen)
Tesla Effect (Tex Murphy)
Broken Sword 5
Nightcry (andlig uppföljare till Clock Tower)
Psychonauts 2 (var dock på Fig)
Sherlock Holmes: The Awakened (remake)
Call of Cthulhu (svensk översättning av bordsrollspelet)
Eftersom det gjorde att äventyrsspel fick en renässans så blev det en hel del för mig.
Broken Age
Moebius (Jane Jensen)
Tesla Effect (Tex Murphy)
Broken Sword 5
Nightcry (andlig uppföljare till Clock Tower)
Psychonauts 2 (var dock på Fig)
Sherlock Holmes: The Awakened (remake)
Call of Cthulhu (svensk översättning av bordsrollspelet)
Tack för det! Broken Age och Psychonauts 2 är jättekul, och Broken Sword 5 är också bra.
Jag har sponsrat 14 spel och de jag är mest nöjd med är de här:
Elite: Dangerous
Kingdom Come: Deliverance
Bloodstained: Ritual of the Night
Divinity: Original Sin 2
EVERSPACE
War for the Overworld
Särskilt omnämnande:
Star Citizen — jag har spelat det massor under åren och haft jäkligt kul helt enkelt, så även om projektet ännu inte är klart så är jag väldigt glad att jag hoppade med.
Sedan är det 5-6 spelprojekt som misslyckades på olika sätt, till exempel GODUS (designat av Peter Molyneux) som var riktigt fiasko, men det är sånt som kan hända med Kickstarterprojekt.
Förutom spel har det även varit flera olika projekt med filmer och böcker som alla blev riktigt bra, till exempel "From Bedrooms to Billions: The Amiga Years! Special Edition" (länk).
Nu är jag inte den du citerade men kan själv säga att jag blev ganska missnöjd över Broken Age och det hade mest att göra med att spelet kändes väldigt ojämnt med sina pussel. Att det delades upp i två delar var mest irriterande.
TL/DR Missnöjd
Försöker minnas tillbaka, hade ju inte gått in med nån större summa pengar - någon av de lägre tier:s typ 200-300kr.
Men det drog ju ut på tiden, Tim Schafer (som i mina ögon är ett geni) visade sig vara rätt bedrövlig på att leda projekt.
Tappade tillslut suget på att följa projektet och spelade igenom hela spelet flera år efter release.
10 år senare är det kanske är det värt en second opinion ...omspelning i sommar i samband med FZ Community Summer Challenge? 😄
Ah, tack för insight. Jag spelade för drygt 5 år sen och var inte direkt besviken men blev lämnad med en ganska "underväldigande" eftersmak. Det hade kunnat bli så mycket bättre imo - de schabblade bort det helt i episod 2 och särskilt i slutet.
Det blev en bra dokumentär av det i alla fall, mycket värd att se!