Mer läckt material från Battlefield 6

Robot
Mer läckt material från Battlefield 6

Battlefield 6 läcker som ett såll

#Battlefield-6, #Dice, #EA

Medlem

Det är ju uppenbarligen en sk. pr-kampanj från EA sida, vid det här laget.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Redan bortplockad

Medlem

"läcker" är väl det mest missbrukade ordet i spelvärlden, känns mer felaktigt och "släpper" vore ett mer passande och korrekt ord.

Medlem

Ingen ide att göra nyhet om något som plockas bort omedelbart... Länka isåfall till en mindre omtalad sida som har lagt upp det igen, utan moderering

Medlem

Med tanke på hur speltestet är utformat får man väl anta att EA räknade med läckor och använder det som viral marknadsföring, vissa klipp på YouTube har ju fått vara kvar utan problem.

Medlem

Borttaget väl eller jag ser inte? Länka gärna. De verkar inte ha de där tunga känslan av vapen som CoD har haft nu i 6 år. Konstigt när BF är mindre arkadigt.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Kontot avslutas
Skrivet av Workout51:

Borttaget väl eller jag ser inte? Länka gärna. De verkar inte ha de där tunga känslan av vapen som CoD har haft nu i 6 år. Konstigt när BF är mindre arkadigt.

BF har varit arkadigt sen 1942.
Det har aldrig varit tal om nån simulering.

Medlem
Skrivet av GordonF:

BF har varit arkadigt sen 1942.
Det har aldrig varit tal om nån simulering.

Så här menar jag: simulering - balanserad - arkadig.

CoD är arkadigt och BF är mittemellan. Får hitta på något nytt ord för det som är mittemellan

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Vore roligt om Dice fick göra Battlefield: 40k!

signatur

Burn in the light.

Kontot avslutas
Skrivet av Workout51:

CoD är arkadigt och BF är mittemellan. Får hitta på något nytt ord för det som är mittemellan

Ok då är jag med.
Inte spelat CoD på länge men tyckte alltid att cod och bf varit samma sen BF3 men att BF varit stort med fordon och Cod med mindre banor och mer konstant action.
Sen har det så klart skilt i själva spelkänslan

Medlem

Hoppas att man använder sig utav Battlelog.

Skribent

I och med att orginalvideon togs bort har jag lagt in en annan länk till en kortare video på youtube.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

TTK ser ut att vara alldeles för snabb enligt mig.

Medlem

Ser ut som COD..?

Medlem
Skrivet av Workout51:

Skulle inte kalla battlefield mindre arkadigt än cod. Eller vad är det som gör att du klassar dom olika?

Medlem

Ser väldigt bra ut! Mycket action, bra ttk (de som gnäller är bara gamla och kan inte hänga med längre). Riktigt taggad!

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Skulle inte kalla battlefield mindre arkadigt än cod. Eller vad är det som gör att du klassar dom olika?

De 45 personer som spelade klanmatcher i desert combat gillade det "realistiska" med bf. Själv tycker jag att codename eagle var bättre, riktig simulator det.

signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det går på tok för snabbt

Medlem

Rush är det bästa spelläget. Hoppas det är tillbaka permanent.

Medlem

please come again!

Medlem

BF återstår från det döda? Kul!
Godhetsknarket blev nog för dyrt i längden

Medlem

Oroväckande mycket små och trånga banor i läckorna. Battlefield för mig är stora öppna fält blandat med mindre bebyggda partier där närstrid förekommer.

Rush är för övrigt ett stressande skitspelläge som nästan alltid blir obalanserat.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

BF2 byggde på realism med commander, mycket större kartor, fordon, understöd, ammo och medic packs, squads och mycket närmare simulering än pang pang med olika overkliga perks. Annars kan vi kalla allt arkadigt och inget är närmare simulering.

signatur

Medlem
Skrivet av Workout51:

BF2 byggde på realism med commander, mycket större kartor, fordon, understöd, ammo och medic packs, squads och mycket närmare simulering än pang pang med olika overkliga perks. Annars kan vi kalla allt arkadigt och inget är närmare simulering.

Vilket CoD som släpptes samtidigt som BF2 hade det du beskriver?

Medlem
Skrivet av Thane:

Vilket CoD som släpptes samtidigt som BF2 hade det du beskriver?

CoD 2 hade inte det

signatur

Medlem
Skrivet av Workout51:

CoD 2 hade inte det

Precis. Så varför jämföra ett Battlefield från 2005 med moderna CoD? Det är som att säga att CoD 2 var mer åt simulatorhållet jämfört med BF2042

Medlem

Nu blev jag nyfiken. Verkar borttaget överallt.. Jag orkar åtminstone sitta och leta i timmar.

signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: MSFS 2024
Sen: 007 First Light | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
1
Skriv svar