Donkey Kong Bananza prioriterar skoj framför perfekt flyt

Robot
Donkey Kong Bananza prioriterar skoj framför perfekt flyt
Releasehästryttare

2 månader efter launch och konsolen är redan för klen

Skönt, hoppas på stadiga 24fps för den där oslagbara, cinematiska känslan!

Fragtjuv

Jag tror att jag kan leva med lite drops här och där ifall det är roligt att spela ändå! Jag kommer dock att avvakta lite och slå till på det framåt hösten. Är prestandan helt bedrövligt så får jag väl skippa det.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Perfekt till semestern

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelet laggar när man spränger hundra 100 explosiva tunnor samtidigt

In other news water is wet

Medlem

Får vänta in Switch 3-versionen i värsta fall

Medlem

"...har vi prioriterat nöje och spelbarhet."

låg fps är varken något nöje eller spelbart...

Medlem
Skrivet av Tusske:

Spelet laggar när man spränger hundra 100 explosiva tunnor samtidigt

In other news water is wet

För att komma tillbaka till ämnet så har jag varit fullt inställd på att DK inte kommer vara konstant 60 FPS i alla situationer sen jag först såg att det gick att förstöra större delen av spelvärlden. Minecraft, Teardown, Red Faction osv har/hade samma problem. Belastar man voxelbaserad förstörelse tillräckligt mycket så droppar FPS:en till slut.

Medlem

Finns kanske inget som är så irriterande som när hela spelet mikrofryser (hit stop) när man slår ett slag. Kul som effekt typ för sista träffen på en boss möjligen men för varje slag, hard pass på den.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

https://www.youtube.com/watch?v=ugyqOSUlR2A

För att komma tillbaka till ämnet så har jag varit fullt inställd på att DK inte kommer vara konstant 60 FPS i alla situationer sen jag först såg att det gick att förstöra större delen av spelvärlden. Minecraft, Teardown, Red Faction osv har/hade samma problem. Belastar man voxelbaserad förstörelse tillräckligt mycket så droppar FPS:en till slut.

det är exact det jag menade. så länge spelet håller 60fps när man springer runt och bara slås mot fiender med lite förstörelse så är det inga problem tycker jag

Medlem
Skrivet av Tusske:

det är exact det jag menade. så länge spelet håller 60fps när man springer runt och bara slås mot fiender med lite förstörelse så är det inga problem tycker jag

Jag förstod det. Stycket var inte direkt riktat mot dig, utan mer att jag byggde vidare på det utan att behöva göra ett nytt inlägg.

Medlem

Jag tycker att det är skoj när bilduppdateringen är jämn...

Medlem
Skrivet av nicbex:

Finns kanske inget som är så irriterande som när hela spelet mikrofryser (hit stop) när man slår ett slag. Kul som effekt typ för sista träffen på en boss möjligen men för varje slag, hard pass på den.

Hitstop är ju skitbra tycker jag själv. gör så att alla attacker känns så mycket bättre.

men jag förstår varför folk inte gillar det

Medlem

Nintendo är en av dom få som faktiskt lyckats att optimera många av sina spel oerhört bra trots något svagare hårdvara.
Hoppas inte att det är deras nya strategi när det kommer till nya spelsläpp. Att satsa på "kul" istället för prestanda.

signatur

PSN: Oakborn86

1
Skriv svar