Donkey Kong Bananza prioriterar skoj framför perfekt flyt
Jag tror att jag kan leva med lite drops här och där ifall det är roligt att spela ändå! Jag kommer dock att avvakta lite och slå till på det framåt hösten. Är prestandan helt bedrövligt så får jag väl skippa det.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Spelet laggar när man spränger hundra 100 explosiva tunnor samtidigt
In other news water is wet
För att komma tillbaka till ämnet så har jag varit fullt inställd på att DK inte kommer vara konstant 60 FPS i alla situationer sen jag först såg att det gick att förstöra större delen av spelvärlden. Minecraft, Teardown, Red Faction osv har/hade samma problem. Belastar man voxelbaserad förstörelse tillräckligt mycket så droppar FPS:en till slut.
https://www.youtube.com/watch?v=ugyqOSUlR2A
För att komma tillbaka till ämnet så har jag varit fullt inställd på att DK inte kommer vara konstant 60 FPS i alla situationer sen jag först såg att det gick att förstöra större delen av spelvärlden. Minecraft, Teardown, Red Faction osv har/hade samma problem. Belastar man voxelbaserad förstörelse tillräckligt mycket så droppar FPS:en till slut.
det är exact det jag menade. så länge spelet håller 60fps när man springer runt och bara slås mot fiender med lite förstörelse så är det inga problem tycker jag
det är exact det jag menade. så länge spelet håller 60fps när man springer runt och bara slås mot fiender med lite förstörelse så är det inga problem tycker jag
Jag förstod det. Stycket var inte direkt riktat mot dig, utan mer att jag byggde vidare på det utan att behöva göra ett nytt inlägg.
Finns kanske inget som är så irriterande som när hela spelet mikrofryser (hit stop) när man slår ett slag. Kul som effekt typ för sista träffen på en boss möjligen men för varje slag, hard pass på den.
Hitstop är ju skitbra tycker jag själv. gör så att alla attacker känns så mycket bättre.
men jag förstår varför folk inte gillar det