Snabbkollen – Spelar du bärbart?

Robot
Snabbkollen – Spelar du bärbart?

Switch? Steam Deck? Mobilen? Något annat?

#snabbkollen

Ja! Switch & mobilen.

Medlem

Händer väl, på PSP eller PS Vita

Medlem

Ibland switch i sängen.

Sen Balatro på mobilen på muggen.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Nä.

Men det känns som att om man får barn i framtiden så kan det bli bärbart då de nog lär ta över ens dator!

signatur

Halo kompis!

Medlem

Efter att ha testat Rog Ally, Steam Deck Oled och Legion Go så landade det tillslut på Legion Go.

Den har allt jag behöver, Steam Deck var smidigare men upplösningen är för låg och Linux för bökigt för spel som inte finns på Steam.
På Legion Go spelar jag Forza 7, WRC spelen samt en hel hög med indie med allt från Stardew till Dave The Diver i finfin upplösning och hög fps. På SD fick jag aldrig ens igång Forza 7.

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem

Ps portal och 3ds då och då. Hade det funnits större handhelds med riktigt bra prestanda och bra ergonomi hade jag nog spelat mer.

Medlem

På Switchen har det endast blivit bärbart sedan release! Känns lite klen på en tv.

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Bärbart blir det bara något enklare spel på mobilen när man är hemifrån annars så föredrar jag sitta i soffan o spela på en stor skärm och bra ljud till.

Spela bärbart är som att dra till en fin restaurang o beställa makaroner o ketchup, det funkar säkert men långt ifrån bästa upplevelsen.

Medlem

Gör som jag gör. Koppla din stationära konsol till din TV.

Det enda jag bär på nu är kall öl.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Bärbart blir det bara något enklare spel på mobilen när man är hemifrån annars så föredrar jag sitta i soffan o spela på en stor skärm och bra ljud till.

Spela bärbart är som att dra till en fin restaurang o beställa makaroner o ketchup, det funkar säkert men långt ifrån bästa upplevelsen.

Medhåll och där skon klämmer för mig, känslan av att man offrar så mycket bara för att kunna sitta på valfritt ställe, nä, bättre att slå sig ner vid skrivbordet/soffan och spela med bästa möjliga förutsättningar

Medlem

Ja.

För mig som åker mycket tåg och veckopendlar blir det mestadels bärbart på Switchen (Numera Switch 2.) Gött nu på sommaren när jag bor på min segelbåt också.

Är jag hemma blir det såklart dockat läge, men då spelar jag mer PC/PS5 också.

signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Mobil bara.
Switch 2 i framtiden om de släpper oled variant

Medlem

Räknas laptop som bärbart? Isåfall ja. Reser endel i jobbet och spelar mycket på laptopen.

Medlem
Medlem

Väldigt lite. Spelar inte på mobilen och min Switch är >95% dockad.

Medlem

Vi har en Switch men sönerna spelar inte på den alls utan de väljer Ps5 och datorn. Däremot spelar hustrun och jag Grow A garden (Roblox) med dem, det är väl mest för deras skull, det är ju oerhört tråkigt.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

vill men har inte råd, plus pc äger mest ändå

signatur

//monster

It's not a lake, it's an ocean

I princip aldrig. Nu när barnen börjar lägga beslag på TV:n för att spela PS5 och Xbox får jag ibland tanken att jag kanske borde köpa en PS Portal eller Xbox ROG Ally. Men jag vet att jag knappt kommer använda dem.

Nu har jag dock börjat köpa på mig lite Game Gear- och Game Boy Advance- spel så dessa två retromaskiner behöver jag snart införskaffa.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Enbart Steam Deck. Perfekt i småbarnslivet! Men blir en konsoll sen så jag och ungarna kan spela tillsammans. Blir en PC när de flyttat ut kanske. Har kontorsjobb så tappat lite lusten att spela, både sinnet och kroppen protesterar att sitta still för länge.

Ja upplevelse mobilt är alltid en kompromiss men det är bättre än ingenting alls.

Medlem

Nej men ungarna gör. Ser det som en generationsgrej även om undantag finns

Medlem

Spelar nästan bara bärbart när jag reser i jobbet eller är på semester och då är det Switch eller streama till mobilen som gäller.

Medlem

Spelar nästan uteslutande bärbart. Har väldigt mycket lättare att få till korta sessioner när jag bara kan plocka upp konsolen och börja köra.

Medlem

Rog Ally X är perfekt. Senaste resan låg man och spelade på hotellet mot Xboxen hemma i regnet. Hur smidigt som helst. Love it!

Medlem

När jag spelar bärbart blir det nästan uteslutande på min Steam Deck. Men ibland även Balatro / Slay the Spire på mobilen.

Ruskigt gött att lägga sig i soffan och antingen lira något enklare spel, eller streama det från gamingdatorn för att slippa vara precis bredvid den värmespridaren

Medlem

Hade en switch en gång i tiden men det var inte en upplevelse jag gillade och den upplevelsen har gjort mig väldigt tveksam till att köpa bärbart igen. Kanske en ps portal om jag skulle hitta en riktigt billigt.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Har ägt en GB Advance, DS och en PS Vita genom åren men spelade aldrig särskilt mycket på dom. Köpte till och med en Vita TV så jag kunde spela de spelen på en tv med en PS3 kontroller istället.
Spelar inte särskilt mycket på mobilen heller, lite Once upon a Galaxy ibland med inte ens varje vecka.

Datorn spelar jag dock på varje dag så det är så att jag inte är en gamer, jag har bara inte fattat tycke för bärbart spelande.

Medlem

Just nu enbart bärbart. FM 24 på switchen.

Medlem

Nej, men har för avsikt att börja när jag väl beställer Switch 2

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Senast jag spelade nåt på bärbart var PSP och NDS.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar