Snabbkollen – Spelar du bärbart?
Efter att ha testat Rog Ally, Steam Deck Oled och Legion Go så landade det tillslut på Legion Go.
Den har allt jag behöver, Steam Deck var smidigare men upplösningen är för låg och Linux för bökigt för spel som inte finns på Steam.
På Legion Go spelar jag Forza 7, WRC spelen samt en hel hög med indie med allt från Stardew till Dave The Diver i finfin upplösning och hög fps. På SD fick jag aldrig ens igång Forza 7.
Skeptiker som rannsakar det folk accepterar
Bärbart blir det bara något enklare spel på mobilen när man är hemifrån annars så föredrar jag sitta i soffan o spela på en stor skärm och bra ljud till.
Spela bärbart är som att dra till en fin restaurang o beställa makaroner o ketchup, det funkar säkert men långt ifrån bästa upplevelsen.
Bärbart blir det bara något enklare spel på mobilen när man är hemifrån annars så föredrar jag sitta i soffan o spela på en stor skärm och bra ljud till.
Spela bärbart är som att dra till en fin restaurang o beställa makaroner o ketchup, det funkar säkert men långt ifrån bästa upplevelsen.
Medhåll och där skon klämmer för mig, känslan av att man offrar så mycket bara för att kunna sitta på valfritt ställe, nä, bättre att slå sig ner vid skrivbordet/soffan och spela med bästa möjliga förutsättningar
Vi har en Switch men sönerna spelar inte på den alls utan de väljer Ps5 och datorn. Däremot spelar hustrun och jag Grow A garden (Roblox) med dem, det är väl mest för deras skull, det är ju oerhört tråkigt.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
I princip aldrig. Nu när barnen börjar lägga beslag på TV:n för att spela PS5 och Xbox får jag ibland tanken att jag kanske borde köpa en PS Portal eller Xbox ROG Ally. Men jag vet att jag knappt kommer använda dem.
Nu har jag dock börjat köpa på mig lite Game Gear- och Game Boy Advance- spel så dessa två retromaskiner behöver jag snart införskaffa.
Enbart Steam Deck. Perfekt i småbarnslivet! Men blir en konsoll sen så jag och ungarna kan spela tillsammans. Blir en PC när de flyttat ut kanske. Har kontorsjobb så tappat lite lusten att spela, både sinnet och kroppen protesterar att sitta still för länge.
Ja upplevelse mobilt är alltid en kompromiss men det är bättre än ingenting alls.
När jag spelar bärbart blir det nästan uteslutande på min Steam Deck. Men ibland även Balatro / Slay the Spire på mobilen.
Ruskigt gött att lägga sig i soffan och antingen lira något enklare spel, eller streama det från gamingdatorn för att slippa vara precis bredvid den värmespridaren
Har ägt en GB Advance, DS och en PS Vita genom åren men spelade aldrig särskilt mycket på dom. Köpte till och med en Vita TV så jag kunde spela de spelen på en tv med en PS3 kontroller istället.
Spelar inte särskilt mycket på mobilen heller, lite Once upon a Galaxy ibland med inte ens varje vecka.
Datorn spelar jag dock på varje dag så det är så att jag inte är en gamer, jag har bara inte fattat tycke för bärbart spelande.