Missa inte avtäckningen av Battlefield 6 i dag!
Äntligen!
Är mycket positiv till det jag spelat i stängda Alfan!
En öppen Beta lär dyka upp inom en snar framtid. På X skrev dom:
”Open Weapons vs Closed Weapons
Why not both?
Starting at Open Beta players can choose official playlists with Signature Weapons locked to class, or not.
More to come.”
Finns en del att finjustera och testa med communityn men tror verkligen detta kan bli något. Håller tummarna!
Battlefield 6 blir namnet.
Bra, logiskt o simpelt. Ser fram emot single-player kampanjen!
Äntligen!
Why not both?
Starting at Open Beta players can choose official playlists with Signature Weapons locked to class, or not.
More to come.”
Finns en del att finjustera och testa med communityn men tror verkligen detta kan bli något. Håller tummarna!
Hur känns det att röra sig runt? Är det mer åt Call of Duty hållet eller långsammare alá Battlefield (icke 2042)?
För mig är det viktigt att det känns som Battlefield, inte CoD, Apex eller någon utav de andra för fast-paced spel.
Battlefield 6: advanced cyberwarefare dubble trio alpha agent
Battlefield 6: advanced cyberwarefare dubble trio alpha agent
Och så tar du bort 6an med
Äntligen!
Why not both?
More to come.”
Också roligt att se lyssna på communityn och testar låsta klassvapen!
Äntligen!
Why not both?
More to come.”
Jag är själv skeptisk, det jag sett hittills liknar mest speedad CoD, och det är jag inte intresserad i. Jag vill ha tillbaka gamla BF med mer taktik och lägre tempo.
Du som spelat Alfan, vad var det du upplevde positivt? Är det bättre än jag tror?
Märks hur hög medelåldern är när allas största önskan är ett lägre tempo haha, dags att hänga med i matchen gubbs.
Måste vara din favoritkommentar att skriva, då du skriver samma sak i alla trådar...
Eller också kanske vi inte vill att Battlefield ska bli som alla andra fps på marknaden just nu. Lite variation med ett lite lugnare, mer taktiskt spel får nog plats på marknaden också!
Måste vara din favoritkommentar att skriva, då du skriver samma sak i alla trådar...
Eller också kanske vi inte vill att Battlefield ska bli som alla andra fps på marknaden just nu. Lite variation med ett lite lugnare, mer taktiskt spel får nog plats på marknaden också!
Senast @DieZe kommenterade på BF6 så var det han som ifrågasatte att ha ett snabbare tempo dock..
BF har alltid varit ett spel som har varit som andra spel på marknaden. Förstår inte varför man kollar på Battlefield om man vill ha ett lugnt och taktiskt spel, Battlefield har aldrig varit det.
Senast @DieZe kommenterade på BF6 så var det han som ifrågasatte att ha ett snabbare tempo dock..
BF har alltid varit ett spel som har varit som andra spel på marknaden. Förstår inte varför man kollar på Battlefield om man vill ha ett lugnt och taktiskt spel, Battlefield har aldrig varit det.
Nu menar inte jag att det ska vara milsim-lungt, utan mer som tempot i battlefield 2 och 2142, snarare än cod och apex.
Märks hur hög medelåldern är när allas största önskan är ett lägre tempo haha, dags att hänga med i matchen gubbs.
Njae inte riktigt så det funkar. Battlefield har varit intensivt men inte Battle Royale/CoD klonen som allt annat är idag. Känslan i BF är helt annan förr och det är det man är ute efter.
Nu menar inte jag att det ska vara milsim-lungt, utan mer som tempot i battlefield 2 och 2142, snarare än cod och apex.
Tror nostalgin har kickat in rejält. Kolla på gameplay från de spelen så ser du att folks spelade på samma sätt som man spelar nu. Springs hejvilt, man hoppar fram och dyker hit och dit för att undvika att bli träffad. ”Dolphin Diving” är inget nytt påhitt och BF har alltid varit ett casual-spel precis som CoD.
Är det så logiskt? Borde heta 10 eller X så de kan komma i ordning med siffrorna. Fick det till 9 om man räknar bort spel som var konsolexlusiva eller free to play samt bad company 2 och hardline.
Alfan var en stor uppgradering jämfört med 2042, dock så oroar jag mig att det var väldigt stökigt, mest pga mindre kartor, men skärmen var konstant dränkt i explosioner, damm, bloom, blur med mera, och ljudlandskapet var totalt kalabalik. fick mig att sakna dom klara och tydliga siktlinjerna i BF2.
Knappt att man kommer våga titta. Antingen hittar de tillbaka eller inte
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Jag hoppas inte att det är jättemycket stress och flänga runt. Däremot explosioner är alltid trevligt.
Kört Squad eller Hell Let Loose?
Tänk dom spelen, fast med förstörbara miljöer. Det hade vart nåt det!
Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.
Jag hade gärna sett ett spelarläge i battlefield som är mer förlåtande än hell let loose, men behåller teamarbetet från HLL.
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Battlefield Sex: Taktisk Penetration
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Jag hade gärna sett ett spelarläge i battlefield som är mer förlåtande än hell let loose, men behåller teamarbetet från HLL.
Ett läge där man dör lätt och inte kan springa runt som en duracell-kanin
Klart det finns plats för det men tror inte det är vad som säljer och vad den breda massan vill ha. Jag tycker tex bf1 har ett bra tempo, vad för tempo vill du ha? Vi kan nog glömma att få ett riktigt långsamt och taktiskt bf (bf har aldrig varit speciellt taktiskt ändå).
Battlefield Sex: Taktisk Penetration
Det lär ju inte gå att köpa digitala custom skins i alla fall, för det är ju inte lagligt längre.