Det står "Germany" när jag ska betala ett spel i Nintendos eShop?
Hej allesammans!
Nybliven Nintendo Switch 2 ägare här!
Tänkte köpa mig ett spel på Nintendos eShop, men när jag kommer till att bekräfta själva köpet står det "Germany" under mina kreditkortsuppgifter. Någon annan som haft samma? Varför står det så?
Tack!
/D
Hej allesammans!
Nybliven Nintendo Switch 2 ägare här!
Tänkte köpa mig ett spel på Nintendos eShop, men när jag kommer till att bekräfta själva köpet står det "Germany" under mina kreditkortsuppgifter. Någon annan som haft samma? Varför står det så?
Tack!
/D
Är det inte bara att byta då? Annars är det nog flytt till Tyskland som gäller
Är det inte bara att byta då? Annars är det nog flytt till Tyskland som gäller
Går inte byta. Står "769 kr" och under det "Germany"...
Går inte byta. Står "769 kr" och under det "Germany"...
Jaha. Men det är väl dit pengarna skickas? På kvittot man får från nintendo så står det en adress i frankfurt. Jag trodde det var din adress som var fel.
Jaha. Men det är väl dit pengarna skickas? På kvittot man får från nintendo så står det en adress i frankfurt. Jag trodde det var din adress som var fel.
Nej nej, inte min adress. Utan det är när jag ska bekräfta själva köpet så står det typ såhär:
769 kr
(kreditkortsuppgiferna)
Germany
Om du förstår hur jag menar
Nej nej, inte min adress. Utan det är när jag ska bekräfta själva köpet så står det typ såhär:
769 kr
(kreditkortsuppgiferna)
Germany
Om du förstår hur jag menar
Skicka en bild på hela kreditkortsuppgifterna så ska jag kolla upp det åt dig...
(gör det inte!)
En glad kalmarit boende på Gotland!
Hittade denna tråd på nätet:
https://www.reddit.com/r/Switch/comments/10wbcq7/why_does_it_...
Typ så ser det ut för mig men i svenska kronor...
Är ju tysklands nintendo som jag fått alla kvitton på spel från. Nintendo Gmbh har bara gett mig ledtråden att det är tyskland eftersom gmbh är som AB här.
Kanske de bara förtydligat det. Bergsala är ju importören av alla fysiska prylar men eshoppen håller Nintendo i själva och de räcker säkert med ett bolag för att täcka hela EU.
Jag tror bara det visar vilket land transaktionen hanteras i. Har aldrig tänkt på vad det står men jag kan kolla när jag slutar jobbet om ingen annan hinner före. Jag är 99% säker på att det står samma för alla i eu.
Jag instämmer, är också 99% säker på att det ser likadant ut för mig, men har inte möjlighet att kolla nu.
Good. Bad. I'm the guy with the gun
Jag tror bara det visar vilket land transaktionen hanteras i. Har aldrig tänkt på vad det står men jag kan kolla när jag slutar jobbet om ingen annan hinner före. Jag är 99% säker på att det står samma för alla i eu.
Tack! Det skulle uppskattas!
Tack! Det skulle uppskattas!
Det står samma för mig.
Det står samma för mig.
Jag beklagar, du har liksom TS blivit tysk, oavsett om ni vill eller inte.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Jag beklagar, du har liksom TS blivit tysk, oavsett om ni vill eller inte.
Auf wiedersehen
Det står samma för mig.
Härligt! Inget att oroa sig över då. Tack för din tid!
Nu får jag "Error: 2811-1060" när jag försöker köpa spelet...
Tror inte eshoppen tar emot D-Mark, testa Euro.
edit: eller googla felkoden! Jag hade nåt skumt problem för nåt år sen med ett felmeddelande där jag inte kunde köpa saker, men tror N hade nåt problem med servrarna då för dagen efter så gick det igen.
Nu får jag "Error: 2811-1060" när jag försöker köpa spelet...
Det är förmodligen för att transaktionen kräver BankID-autentisering (eller något annat godkännande) och Nintendos eminenta tjänst inte stödjer det. Prova att lägga till pengar i ditt eShop-konto från deras hemsida via en dator eller telefonen och använd sedan de pengarna för att göra köpet, så borde det fungera. Det är i alla fall det jag fick fram genom att googla felkoden, personligen äger jag ingen Switch och har inte haft detta problem.
Edit: Verkar inte vara detta som är problemet.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Det är förmodligen för att transaktionen kräver BankID-autentisering (eller något annat godkännande) och Nintendos eminenta tjänst inte stödjer det. Prova att lägga till pengar i ditt eShop-konto från deras hemsida via en dator eller telefonen och använd sedan de pengarna för att göra köpet, så borde det fungera. Det är i alla fall det jag fick fram genom att googla felkoden, personligen äger jag ingen Switch och har inte haft detta problem.
Det där med bankid är lustigt. Jag har samma kort registrerat på xbox, psn och eshopen men det är bara på xbox jag behöver godkänna med bankid. De andra tjänsterna är det bara att klicka köp och ladda ner. Smidigt.