Diskutera – Hur blir Battlefield 6 ett kanonspel?
Möjlighet till privata servrar med tillhörande server browser. Det bygger ett community och en scen för tävlingar som i fornstora dagar.
Släpp spelet färdigbalanserat. Låt inte premiumbetalande kunder beta-testa spelet genom OP-vapen redan vid release som dödar en över halva kartan stup i kvarten.
Inför en commander som har möjlighet att styra slaget med vehicle-drops eller airstrikes som i Battlefield 2.
Släpp spelet på Steam/andra plattformar än EA:s klient.
Möjlighet till privata servrar med tillhörande server browser. Det bygger ett community och en scen för tävlingar som i fornstora dagar.
Släpp spelet färdigbalanserat. Låt inte premiumbetalande kunder beta-testa spelet genom OP-vapen redan vid release som dödar en över halva kartan stup i kvarten.
Inför en commander som har möjlighet att styra slaget med vehicle-drops eller airstrikes som i Battlefield 2.
Håller med ovanstående person. Dessutom ska de som spelar objektet premieras mer. HATAR svin som inte desarmerar för att de är så jävla kåta på att ha en bra K/D. Vore kanske nåt om man vid de tillfällena kunde få sätta en salva i ryggen på personen i samma lag. Battlefield ska vara ett lagspel. Spelade inte förra Battlefield så kan inte uttala mig om hur det var men jag saknar pistolen från Bad Company 2 där man kunde markera pansarvagnar och annat intressant.
Inte för mycket jävla pansarforden, helikoptrar och liknande. Förr va ju lite grejen att samarbeta fär slå ut motståndarnas pansarforden och helikopter. Från 4an så skulle varenda idiot ha nånting att åka runt och skjuta med.
Var tvungen att kolla och det verkar som det kommer till Steam
Hoppas bara det släpps samtidigt där som på EA klienten.
https://store.steampowered.com/app/2807960/Battlefield_6/
Conquest: Copy paste BF 1942 / 2
Rush: Copy paste BC2
Skalbara kartor (16, 32, 64)
Riktiga klasser
Inga unlocks för kritiska vapen / items / motmedel.
Ex man ska kunna plocka upp en level 1 Medic utrustning och det fortfarande finns en defibb.
Genomtänkt leveldesign med genomtänkt förstörelse.
Fordon / Jets / Båtar finns ute på kartan och de ska gå att stjäla eller förstöra om motståndarna är väldigt klantiga.
Stöd för privata servrar
Modsupport
Level editor
Någorlunda polerat vid släpp
Bra ljud, animationer och feedback från vapen och fordon.
Riktiga klasser
Ex man ska kunna plocka upp en level 1 Medic utrustning och det fortfarande finns en defibb.
Fordon / Jets / Båtar finns ute på kartan och de ska gå att stjäla eller förstöra om motståndarna är väldigt klantiga.
Stöd för privata servrar
Modsupport
Level editor
Bra lista. Det där med att sno motståndarnas grejer har alltid varit en favorit i BF spel för mig
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Riktiga klasser
Stöd för privata servrar
Modsupport
Level editor
Level editor är nog en ganska fet önsketänk, tror inte Dice släpper lös Frostbite till randoms...
1# FZ Troll
Riktiga klasser
Stöd för privata servrar
Modsupport
Level editor
Ljud är jag inte så orolig för. Där får jag ändå säga att Battlefield-serien aldrig klantat sig, utan alltid varit otrolig känsla. I övrigt håller jag helt med dig!
Grafiskt ser det ju bra ut. Men man måste spela spelet själv för att se hur bra det är och om det är färdigt. Blir ju lite orolig att man enligt rykten har flyttat fram releasen hela 6 månader för att man vill undvika att släppa spelet samtidigt som GTA VI. Man litar ju inte ett skit på att EA har lärt sig läxan.
Let it cook!
I nuvarande form av betan så är Battlefield dött!
för att faktiskt lyckas så behöver dom gå mer mot milsim hållet (självklart kan det fortfarande vara lite arkadigt) men dom måste bli mer likt Squad än call of duty för att faktiskt lyckas.
Är iallafall mitt tycke och efter att senaste dagarna sätt gameplay så har jag iallafall helt tappat hoppet som tyvärr kom till liv när vi fick se första teasern innan texturerna ens fans för spelet.
Battlefield och hela upplägget men med rörelser och känsla mer åt Squad/Escape from Tarkov istället för wanabe CoD så hade dom utan tvekan fått ett riktigt grymt vinnande koncept!
Måste nog specifiera sig mer på om det ska vara realism eller arkad..
tror de skulle sälja bra på att göra ett spel som enbart fokuserar på teamwork och ”roligt”.
Snabba matcher, öppna ytor och i stil med team fortress 2 😁 och dedikerade servrar med en bra serverhanterare.
Realism gör spelet begränsat, du kan t.ex inte härja runt med ett plan och spruta ut bomber, för det funkar inte i verkligheten.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |
I nuvarande form av betan så är Battlefield dött!
för att faktiskt lyckas så behöver dom gå mer mot milsim hållet (självklart kan det fortfarande vara lite arkadigt) men dom måste bli mer likt Squad än call of duty för att faktiskt lyckas.
Är iallafall mitt tycke och efter att senaste dagarna sätt gameplay så har jag iallafall helt tappat hoppet som tyvärr kom till liv när vi fick se första teasern innan texturerna ens fans för spelet.
Battlefield och hela upplägget men med rörelser och känsla mer åt Squad/Escape from Tarkov istället för wanabe CoD så hade dom utan tvekan fått ett riktigt grymt vinnande koncept!
Battlefield är ett vinnande koncept, de gick bara åt helt fel håll med 2042. BF6 känns mer som BF3/4. Så länge de inte gör en Activision och lägger in fortnite-liknande skins vilket gör spelet till en clown-shooter så blir det nog bra.
Battlefield är ett vinnande koncept, de gick bara åt helt fel håll med 2042. BF6 känns mer som BF3/4. Så länge de inte gör en Activision och lägger in fortnite-liknande skins vilket gör spelet till en clown-shooter så blir det nog bra.
Ytterst tveksamt, man springer fortfarande runt som någon duracell kanin från call of duty.
Tror det säkert blir bättre än 2042 utan tvekan men det kommer garanterat inte bli lika bra som battlefield 4!
Samt skins är skit samma, bättre det än att det blir omöjligt att låsa upp saker om man inte kan sänka ner tusentals timmar i spelet eller betalar för någon form av "premium konto" eller liknande! (kommer säkerligen ha Både och tyvärr)
Beror på för vem det skall vara lyckat. Det finns ganska många olika håll som det dras åt.
För egen del så lägger jag inte en krona på något som liknar CoD. Vill de ha mina pengar så får de gå mer åt milsim hållet och mindre arkadigt. Det finns redan ett CoD. Det finns inte plats för kopior av det konceptet.
Man måste inse att man inte kan göra ett spel som tilltalar alla. Då blir det urvattnat och tilltalar ingen istället. Så jag efterlyser lite mod att våga acceptera mindre intäkter genom att "välja sida" och snäva in spelet mer och ge det lite djup. Alla kommer inte älska spelet då men det måste få vara OK att BF inte är skapat för att spelas av alla.
Jag har inte spelat Battlefield sedan Battlefield 2, och det älskade jag och plöjde tusentals timmar i. Nu har jag äntligen en PC igen och ser verkligen fram emot det här! Om det bara är ungefär som BF2, fast större, bättre och snyggare, blir jag helnöjd. 😎
Edit: Måste bara tillägga att jag håller med många om att skins, mikrotransaktioner och allt sånt där dravvel får dom gärna skippa.
Vissa saker kommer vara bra, de kommer ge sig på nostalignerven, sedan kommer det sedvanliga lunket som ingen gillar och det blir antagligen bara meh.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego