Diskutera – Hur blir Battlefield 6 ett kanonspel?

Medlem

Tror (hoppas) det blir bra! Ger mig hopp att Vince Zampella är lead developer, han har än så länge kokat med 8 titlar (Medal of Honor: Allied Assault, Call of Duty 1 och 2, Modern Warfare 1 och 2, Titanfall 1 och 2, Jedi Fallen Order)

Medlem

Single player only. Turnbaserade strider, och byt namn till XCom 3 så köper jag det DIREKT.

Medlem

Tror man behöver överträffa förväntningarna och leverera ett spel med minimal fokus på "live service" och intäktsgenerering. BF2 hade vapenunlocks kopplade till XP genom rank, BF 3/4 hade vapen och skins kopplade till utmaningar i spelet. Så fort man börjar trycka på FOMO-nerven med säsongspass och allt möjligt skräp har man redan förlorat. Tror även det behövs en återgång till riktiga server browsers vid sidan om matchmaking utan SBMM. Låt folk välja själva vilka spellägen och kartor de vill spela, gärna med map vote som förr. Så fruktansvärt trött på hur många spel som trots "leave"-straff försöker tvinga en att spela kartor man inte tycker är roliga.

Medlem

Problemet som ett Battlefield som utspelas i ett någorlunda modern tid, är ju att själva krig delen inte direkt är som när Battlefield var stort; visst du går in i värn å mörsar i närstrid men är det något den "Icke offensiva offensiven i ett land om inte heter Ukraina men som verkar vara Ukraina " visat så är det små förband och drönare som är grejen; dom här enorma pansar slagen som vi hade i VK2 går inte direkt att genomföra när vapensystemens numerär kan räknas i max 100 tal istället för tusental.

Hela " Det är KAOS! " grejen kommer nog kännas ganska platt,verkligheten gör sig påmind et al, hade hellre sett 2143 eller varför inte Battlefield 40k?

Medlem

dom behöver tillbaka till dom äldre spelen som var guld, och förstås en massa destruction!

signatur

//monster

Medlem

Som andra har varit inne på så krävs det en annan riktning för MP än BR och säsongsshoppa battlepass. En riktig satsning på esport med tävlingar och turneringar. Det ska också vara möjligt för vem som helst att anordna en också. Allt från en aw med jobbet till stora internationella tävlingar med miljonvinster i potten. Sen borde de satsa långsiktigt, minst 10 år.

SP borde vara ett separat spel, gärna med lite humor som bc spelen.

Medlem

Jag vill tillbaka till halvsimulatorn BF2.
Tempot,
Man har x antal magasin och inte x antal skott
Man blir trött om man springer för länge
Rekyl på vapen så man inte bara behöver sikta och hålla in
Commanderläget från BF2 och inte från BF4
Klasser
Squads där man endast kan spawna på squadledaren

Ska man önska otroligt så vill jag ha remake på följande banor:
Karkand
Gulf of Oman
Dalian Plant
Road to Jalalabad
Dragon Valley
Mashtuur City
Fushe Pass
Sharrqi Peninsula
Operation Clean Sweep

Kanske är det så att jag egentligen bara vill ha en remake på BF2....

Medlem
Skrivet av robbis:

Level editor är nog en ganska fet önsketänk, tror inte Dice släpper lös Frostbite till randoms...

Kollat på deras stream? 😊

Medlem

Kul?
Kunna ställa sig på vingen på ett bombplan och fallskärma ner på fiende-botarna bas!

Medlem

Börjar man inte bli lite mätt på genren över lag? De flesta av oss har ju spelat sånt här ganska många år nu. Det blir lite som när det kommer ett nytt Office paket. Man ba "Hurra de har flyttat om i verktygsfältet".

(Brace for impact)

/Surgubbe

Medlem

Jag saknar känslan i de gamla, Bad Company och Battlefield 3 (skulle jag nog säga.) Lite lägre tempo och en jäkla känsla i vapnen!

Medlem

Bort med Woke mentaliteten så blir det bra.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Kollat på deras stream? 😊

Eh jo lite backlash där. Såg den 🤣 coolt! Trodde verkligen inte på det men för en gång skull verkar som ha lyssnat på spelarna och inte aktieägarna. Ser ut att kunna bli det bästa BF hittills enligt mig. Älskar de tighta striderna med massiv förstörelse och ljudet...

signatur

1# FZ Troll

12
Skriv svar