Hyrule Warriors, Octopath Traveller, Monster Hunter – detta visades på Nintendo Direct

Medlem

Kanske testar star wars outlaws

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Förutom 2an så släppes det ju något till mobilerna också...så det är lite förvirrande

Jo 2an kände jag till men hade glömt bort o skaffa, nu finns det bara o köpa till Ps5 fysiskt, tråkigt då jag har första till switch vill ju liksom ha serien på samma format, men men,

Ofan har de släppt till mobilen oxå där ser man, men det hoppar jag nog över, det blir för smått o plottrigt,
kommer ju inte kunna läsa texten.
Jag klarar inte ens läsa beskrivningen bak på dvd/bluray filmer, blir väl till o köpa förstoringsglas snart

Medlem

Jag hade gärna sett mer från dragon quest 1-2 remaken. Nu blev det ju bara ett litet axplock från det som komma skall. Persona passar ju perfekt i bärbart format, det vet vi sedan persona 4 golden om inte annat.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Jo 2an kände jag till men hade glömt bort o skaffa, nu finns det bara o köpa till Ps5 fysiskt, tråkigt då jag har första till switch vill ju liksom ha serien på samma format, men men,

Ofan har de släppt till mobilen oxå där ser man, men det hoppar jag nog över, det blir för smått o plottrigt,
kommer ju inte kunna läsa texten.
Jag klarar inte ens läsa beskrivningen bak på dvd/bluray filmer, blir väl till o köpa förstoringsglas snart

Verkar typ vara som en remake av mobilspelet fast med ny story och andra ändringar. Blir kul med det iväntan på Octopath 3.

Medlem

Största skrattfesten på väldig länge. Att förska få ett spel som att tända en eld låta som ngt spännande...Och sen Co op med Switch kameran då brast det verkligen för mig 🤣🤣🤣

Medlem
Skrivet av John7612:

Största skrattfesten på väldig länge. Att förska få ett spel som att tända en eld låta som ngt spännande...Och sen Co op med Switch kameran då brast det verkligen för mig 🤣🤣🤣

Måste gått väldigt snett där, men spelet finns ute nu för typ 200 spänn så, nu jävlar har man ju något nytt att spela i helgen.

Medlem
Skrivet av John7612:

Skrivet av kalaspuffar:

Måste gått väldigt snett där, men spelet finns ute nu för typ 200 spänn så, nu jävlar har man ju något nytt att spela i helgen.

Ta inte ett campfire för givet, det krävs skills även här, tänk om det va så här i Elden ring/Dark Souls ^^

Medlem

Jäkla tur att The Adventures of Elliot: The Millennium Tales, MH stories 3 och nya Octopath inte är låsta till undermålig hårdvara

Skrivet av Majinbuu:

Ta inte ett campfire för givet, det krävs skills även här, tänk om det va så här i Elden ring/Dark Souls ^^

Haha, jag som ofta är ute i naturen, campar och tänder eldar, blev ju lite nyfiken på hur verklighetstroget spelet faktiskt är. 😅

Medlem

Inget Metroid Prime 4?

signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie| Amiga 500 |

Skribent
Skrivet av pskjonte:

Inget Metroid Prime 4?

Det var en Partner Direct. Jag gissar Prime 4 kommer få en helt egen när det beger sig.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ett nytt spel i serien. Zero står för att du typ börjar på noll. Spelet går ju ut på åka runt och "restor the world". Ja jag vet, men Japanerna med sina speciella uppföljare och namn. Inte alltid logiskt.

Vänta va? Detta är en tredje del I serien och inte en prequel? Blir lite förvirrad!? Har inte spelat de två första och hoppades på att kunna börja med denna...

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Vänta va? Detta är en tredje del I serien och inte en prequel? Blir lite förvirrad!? Har inte spelat de två första och hoppades på att kunna börja med denna...

Det är helt fristående, likadant med de andra två. Precis som Final Fantasy så delar de tematiskt saker men är helt fristående karaktärer och historier. Du kan därmed börja med vilket spel du vill.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det är helt fristående, likadant med de andra två. Precis som Final Fantasy så delar de tematiskt saker men är helt fristående karaktärer och historier. Du kan därmed börja med vilket spel du vill.

Aha, ok, tack! Trodde det var ihophängande spel men är det som FF är det ju rätt skönt och ger en frihet i hur jag tar mig an serien!

Medlem

Såg att square enix uppdaterat dragon quest 3 till att få högre upplösning och 60fps på switch 2 når jag startade upp maskinen idag 👍

Medlem

Låter helt fantastiskt. Har man sedan sparfiler från både OT1 & 2 eller bara en av dem får man extra items.

For the first time in the series, you create your own customized protagonist, choosing the appearance, voice, motion, and even your favourite dish. Then you’ll take them on a grand adventure over a large and beautiful world full of quests to complete, more than 30 characters to recruit, and people to interact with via the series’ signature Path Actions!

Plus, more than a few dangers to face in gripping turn-based battles with up to eight characters in your party!

As you play, you’ll also rebuild your hometown. As you explore the world, you’ll find resources that you can use to build up your settlement. You’ll place buildings, create decorations and bring its scattered people back to their homes.

Square Enix logo

OCTOPATH TRAVELER 0: Everything you need to know
The new RPG comes to Nintendo Switch 2, Nintendo Switch, PlayStation5, PlayStation4, Xbox Series X|S and PC (Steam and Windows) on December 4, 2025! Learn all about it here.
Thursday 31 July 2025 16:03
By Duncan Heaney
Tags: Octopath Traveler

We’re very excited to announce OCTOPATH TRAVELER 0!

This new entry in the acclaimed RPG series comes to Nintendo Switch 2, Nintendo Switch, PS5, PS4, Xbox Series X|S, Windows, and Steam on December 4, 2025. Read on and we'll tell you all about it.

What is OCTOPATH TRAVELER 0?
OCTOPATH TRAVELER 0 is an expansive RPG that offers a fresh and exciting take on this acclaimed franchise.

The game tells a gripping story of restoration and retribution, set across the realm of Orsterra. Our tale begins in the idyllic town of Wishvale in the verdant Woodlands region - although it’s not peaceful for long. Due to an… unfortunate event we won’t ruin here, the charming settlement is completely destroyed.

In the wake of the tragedy, your hero sets off on a journey to seek revenge - and rebuild your hometown in the process.

For the first time in the series, you create your own customized protagonist, choosing the appearance, voice, motion, and even your favourite dish. Then you’ll take them on a grand adventure over a large and beautiful world full of quests to complete, more than 30 characters to recruit, and people to interact with via the series’ signature Path Actions!

Plus, more than a few dangers to face in gripping turn-based battles with up to eight characters in your party!

As you play, you’ll also rebuild your hometown. As you explore the world, you’ll find resources that you can use to build up your settlement. You’ll place buildings, create decorations and bring its scattered people back to their homes.

And, of course, all this is portrayed in the stunning HD-2D visual style, which combines beautiful pixel art with 3D environments and modern effects. As you can see, it’s real pretty:

How do battles work in OCTOPATH TRAVELER 0?
The ‘Break and Boost’ battle system returns, now offering even more strategic depth than before. It’s based on exploiting enemy weaknesses to remove their shield points. Once these are at zero, your hapless foe is stunned and will take more damage for a turn.

To help you break your foe, you earn Boost Points (BP). You can spend these to attack multiple times in a turn, strengthen a big hit, increase the effectiveness or duration of abilities and more. Knowing when to conserve your points and when to spend them can be the difference between a quick win or a brutal defeat.

OCTOPATH TRAVELER 0 adds new eight-character parties, which adds even more speed and strategy to battles. With both a vanguard (front row) and rearguard (back row) to control, each with their own Boost Points, you’ll discover new ways to take on foes.

You can choose to command either the four heroes in the front row or the four in the back each turn, which opens up wild new strategies. For example, should characters attack from the front row or retreat to the back row to avoid taking a serious hit? Used up your vanguard’s Boost Points to break an enemy? Characters on the back row will have BP ready and waiting to let them deal massive damage to the vulnerable foe!

Medlem

"Hela" påminner väldigt mycket om Unravel till estetiken. Blir kanske rill att införskaffa och spela med sonen.

Skrivet av Danster:

"Hela" påminner väldigt mycket om Unravel till estetiken. Blir kanske rill att införskaffa och spela med sonen.

Det är ju ett gäng av Unravel-utvecklarna som gör det här spelet, de verkar köra på något de kan. 😉

12
Skriv svar