Över 6 miljoner Switch 2 har sålts
Och Switch säljer fortfarande en miljon per kvartal.
#mario-kart-world, #nintendo, #switch, #switch-2
Det är imponerande att det är den snabbast sålda hårdvaran på release någonsin i USA.
Min uppfattning är att Nintendo slagit ännu en homerun med Switch 2.
Hårdvaran är välpositionerad i att GPU:n är i nivå med en Xbox Series S med DLSS och en CPU som ligger mellan en PS4 och PS4 Pro. Det öppnar för att många utvecklare kan släppa sina spel till maskinen och att Switch 2 potentiellt har hela Xbox Series och Playstations bibliotek av tredjepartsspel att tillgå, även om jag främst köpt Nintendomaskiner för Nintendos egna fantastiska spelserier.
Jag kände mig också manad att testa och köpa världens bästa "GTA"-spel (by far) Cyberpunk 2077 till Switch 2 och mitt intryck är att det är en oerhört imponerande optimering till vad som i grunden är en mobil hårdvara.
Vi är helnöjda med vår Switch 2 hittills. Hela familjen älskar nya Mario Kart. Alla våra viktiga spel och tillbehör till Switch fungerar på Switch 2, där våra Pro Controller fortfarande inte drabbats av stickdrift trots tusentals timmar av spelande i Mario Kart, Smash, Splatoon, Fortnite, Minecraft med flera. Jag menar jag har en Pro Controller jag köpte på Switch release som ännu funkar felfritt. Sony och Microsoft borde göra kontroller med samma höga kvalité på spakarna som Nintendo. Jag menar hur svårt kan det vara om viljan finns?
Till helgen ska vi hugga tag i Donkey Kong Bananza. Och vem ser inte fram emot att snart få lägga labbarna på ett nytt Metroid Prime från Retro Studios och ett nytt Soulslike från From Software?
Enda negativa upplevelsen jag haft med Switch 2 var härom dagen i form av en nästintill helt ospelbar version av världens bästa tävlingsinriktade lagbaserade fps, Apex Legends.
Nu har det visat sig att den egentliga Switch 2 versionen kommer den 5/8, så jag väntar med den största av motorsågar.
Do you Switch too?
Det är imponerande att det är den snabbast sålda hårdvaran på release någonsin i USA.
Min uppfattning är att Nintendo slagit ännu en homerun med Switch 2.
Hårdvaran är välpositionerad i att GPU:n är i nivå med en Xbox Series S med DLSS och en CPU som ligger mellan en PS4 och PS4 Pro. Det öppnar för att många utvecklare kan släppa sina spel till maskinen och att Switch 2 potentiellt har hela Xbox Series och Playstations bibliotek av tredjepartsspel att tillgå, även om jag främst köpt Nintendomaskiner för Nintendos egna fantastiska spelserier.
Jag kände mig också manad att testa och köpa världens bästa "GTA"-spel (by far) Cyberpunk 2077 till Switch 2 och mitt intryck är att det är en oerhört imponerande optimering till vad som i grunden är en mobil hårdvara.
Vi är helnöjda med vår Switch 2 hittills. Hela familjen älskar nya Mario Kart. Alla våra viktiga spel och tillbehör till Switch fungerar på Switch 2, där våra Pro Controller fortfarande inte drabbats av stickdrift trots tusentals timmar av spelande i Mario Kart, Smash, Splatoon, Fortnite, Minecraft med flera. Jag menar jag har en Pro Controller jag köpte på Switch release som ännu funkar felfritt. Sony och Microsoft borde göra kontroller med samma höga kvalité på spakarna som Nintendo. Jag menar hur svårt kan det vara om viljan finns?
Till helgen ska vi hugga tag i Donkey Kong Bananza. Och vem ser inte fram emot att snart få lägga labbarna på ett nytt Metroid Prime från Retro Studios och ett nytt Soulslike från From Software?
Enda negativa upplevelsen jag haft med Switch 2 var härom dagen i form av en nästintill helt ospelbar version av världens bästa tävlingsinriktade lagbaserade fps, Apex Legends.
Nu har det visat sig att den egentliga Switch 2 versionen kommer den 5/8, så jag väntar med den största av motorsågar.
Do you Switch too?
Grattis till att du fått kontroller som inte driftar till ditt Nintendo. Att kalla Nintedos kontroller för kvalitetsbyggen är ju skrattretande, det är välkänt att Joycons är skräp och börjar drifta. Vet inte hur det är med Xbox kontrollerna men både Sony och Nintendo borde skämmas med tanke på dålig kvalite det är på deras kontroller.
Sony och Microsoft borde göra kontroller med samma höga kvalité på spakarna som Nintendo. Jag menar hur svårt kan det vara om viljan finns?
Vill inte vara så, men Nintendo har väl haft kända problem med sina kontroller tillbaka till sedan Switch släpptes?
Verkar som den med råge därmed är snabbast säljande konsolen i historien. Den kommer nog därmed kunna passera Wii U:s lifetime sales redan till jul. Komiskt med tanke på alla näthatarna som tjatade att Switch 2 blir som Wii U...
Väntar också på Apex Legends för Switch 2, väldigt trist att det inte uppgraderades redan på releasedagen. Förvisso inte lika populärt som Fortnite på Switch, men har ändå haft uppfattningen att Apex varit populärt på Switch. Ser ut som att det blir PS4-nivå 1080p60fps när patchen kommer, blir kul att börja spela det igen.
The Nintendo Switch 2 Is the Fastest-Selling Gaming Hardware in U.S. History
Måste svida för Nintendo-hatarna
När de nått 100 miljoner kommer de fortfarande svära på att den kommer "sakta in och dö ut snart".
Grattis till att du fått kontroller som inte driftar till ditt Nintendo. Att kalla Nintedos kontroller för kvalitetsbyggen är ju skrattretande, det är välkänt att Joycons är skräp och börjar drifta. Vet inte hur det är med Xbox kontrollerna men både Sony och Nintendo borde skämmas med tanke på dålig kvalite det är på deras kontroller.
Vill inte vara så, men Nintendo har väl haft kända problem med sina kontroller tillbaka till sedan Switch släpptes?
Nästan gång får ni nog läsa mer noggrant vad jag faktiskt har skrivit.
På ren svenska är det en jävla skillnad på "Pro Controller" (som jag skrivit om) och "Joy Cons" (som jag inte skrivit om).
Med handen på hjärtat vem spelar ens med Joy Cons framför Pro Controller om det inte är i bärbart läge?
Var i mitt föregående inlägg har jag påstått att Joy Cons inte har problem med stick drift?
Joy Cons (som jag ytterst sällan använder) är enligt mig tillsammans med N64 kontrollens spak Nintendos sämsta byggen någonsin.
Och ja, Nintendo borde skämmas över att Joy Cons till den ursprungliga Switch håller en lika låg standard som Sonys dyra skräp Dual Shock/Dual Sense. Även Microsofts kontroller har sjunkit till nästan samma låga Playstation-nivå på kontroller, förhoppningsvis är det en parantes.
Förhoppningsvis blir Hall Effect och TMR spakar standard i framtida kontroller från Sony och Microsoft, så att vi slipper köpa dyra Ikea-kontroller som håller i 0-12 månader.
Verkar som den med råge därmed är snabbast säljande konsolen i historien. Den kommer nog därmed kunna passera Wii U:s lifetime sales redan till jul. Komiskt med tanke på alla hatarna som tjatade att Switch 2 blir som Wii U...
Väntar också på Apex Legends för Switch 2, väldigt trist att det inte uppgraderades redan på releasedagen. Förvisso inte lika populärt som Fortnite på Switch, men har ändå haft uppfattningen att Apex varit populärt på Switch. Ser ut som att det blir PS4-nivå 1080p60fps när patchen kommer, blir kul att börja spela det igen.
Switch 2 är eftertraktad av så många olika skäl.
Wii U blev det misslyckade första försöket till det som senare blev Switch, Wii U hade dock fantastiska spel, och ja det är nog en rimlig bedömning att Switch 2 går om Wii U till årskiftet.
Switch 2 fullkomligt krossar Playstation i Japan och säljer snabbare än Playstation 5 och Xbox Series i USA, trots ekonomisk lågkonjunktur. Det ska bli spännande att se hur EU-marknaden och övriga växande marknader går.
Övergången till Switch 2 från Switch känns smidig och sömlös. Och det ska bli redigt kul att spela igenom Tears of the Kingdom, som är det enda Zelda spelet jag inte har spelat igenom. Första spelet jag någonsin varvade var orginalet på NES.
"It's dangerous to go alone! Take this."
Jag kommer nog fortsätta att spela Apex Legends främst till Xbox bland konsolerna, då Microsoft har varit och är bäst på att hantera fusk och fuskare.
Fast det är bara positivt om Switch 2 får en välfungerande build av Apex Legends.
Fusket och antalet fuskare är för övrigt föga oväntat som alltid värst på PC ("Master Race").
FPS är najs med tangentbord och mus, fuskare med mindervärdeskomplex som kallar sig för "Master Race" och förstör hela den kompetitiva miljön på PC är det inte. Och ja, det finns fuskare inom konsolmiljön, fast utsträckning är långt ifrån lika hög som på PC.
Om jag fick bestämma, så skulle inte enbart konton bannas, (lätt att göra nya), i stället borde banhammern slå mot MAC-adressen.
Vore förövrigt häftigt om Game Pass kom till Switch och Switch även blev en Xbox.
Var extremt skeptisk. Köpte en. Kan inte sluta spela Zelda-spelen och Donkey kong. PS5 och Steam decken har samlat damm flera veckor nu.
Hade jag hellre spelat spelen på PS5? Ja.
Sen när Xbox är borta så borde Sony och Nintendo gå ihop och skapa ett konsolformat. Då kan man spela både Nintendo-spel och Playstation-spel. Bra för oss spelare, då vi sparar pengar och inte måste köpa flera konsoler.
Sen när Xbox är borta så borde Sony och Nintendo gå ihop och skapa ett konsolformat. Då kan man spela både Nintendo-spel och Playstation-spel. Bra för oss spelare, då vi sparar pengar och inte måste köpa flera konsoler.
Haha, du tycker verkligen det vore en bra idé att ta bort den sista lilla konkurrens som finns kvar i konsolbranschen? Det vore helt otroligt uselt för oss spelare om konkurrerande alternativ försvann till förmån för ett "superformat". Då skulle spelsatsningarna förmodligen bli ännu slöare och "säkrare" när det ändå inte fanns några anledningar att bräcka konkurrensen längre.
Skulle hellre se att bandet backade till hur konkurrensen mellan plattformarna såg ut under Xbox 360 vs. PS3-eran, kändes som det hände mycket mer spännande saker på konsolerna på den tiden...
Jag förstår din tanke, faktiskt.
Men.
Det skulle bara gynna Playstation, inte Nintendo.
Playstation lever verkligen enbart på sitt namn numera och levererar förhållandevis ingenting medan Nintendo fortsätter göra spel till sitt format. Inte lika många som förr, men betydligt fler än Playstation.
Med en aktör så kommer spelpriserna att rusa i höjden mer än de redan gjort.
Helt sjukt att vi konsument accepterar Nintendos nya standard på priser för spel.
Spelar man 30 nya releaser om året förstår jag att det kan bli mycket pengar.
Då måste man ju skaffa ett jobb 😄
Skämt å sido så personligen är det okej för mig. Jag har ändå inte tid att spela så pass många spel. Tvärtom köper jag färre spel jag ändå inte spelar klart, och då har jag inte förlorat någonting.
Med en aktör så kommer spelpriserna att rusa i höjden mer än de redan gjort.
Jag vet inget om det, men jag vet att jag skulle spara pengar om jag slapp köpa flera konsoler. Och så skulle det vara befriande att slippa välja mellan olika format. Det skulle vara enklare. Många verkar inte vilja ha det så, det är synd. Livet blir inte bättre för att allt är tillkrånglat.
Ju mer jag läser om Switch 2. Ju mer kommer jag att hålla mig borta. Inga fysiska Switch 2 spel. Alla är key cards. Så nej, absolut nej.
Samtliga first party-titlar är i alla fall fortfarande riktiga fysiska, så det gör ju att Nintendo fortfarande har bättre track record på den fronten än Playstation och Xbox.
Nytt konsolformat? Varför inte göra den nya konsolen PC-kompatibel, så blir det än färre aktörer och därmed än bättre! Och man kan spela Nintendo-spel, Playstation-spel, och PC-spel. Och så mycket pengar man sparar!.
Eller än bättre varför inte bara göra av oss med konsoler och pc-burkar helt och hållet och göra om allt till en betald molntjänst som kan köras via TV:n!
/s
Konkurrens är bra. Vi borde ha mer av det, inte mindre.
Samtliga first party-titlar är i alla fall fortfarande riktiga fysiska, så det gör ju att Nintendo fortfarande har bättre track record på den fronten än Playstation och Xbox.
Så du kan köpa valfri Nintendo spel (inte Ubisoft, EA eller annan utgivare) och spela så fort du lämnat affären utan download? För det kan man med med både Xbox och PlayStation spel när man är hemma, utan download.
Så du kan köpa valfri Nintendo spel (inte Ubisoft, EA eller annan utgivare) och spela så fort du lämnat affären utan download? För det kan man med med både Xbox och PlayStation spel när man är hemma, utan download.
Ja.
Finns många spel på Playstation och speciellt Xbox som levereras på tom skiva, så de har haft liknande key card-situation i flera år redan. Bara att på Nintendoformat så värdesätts fysiska spel högre.
Ja.
Finns många spel på Playstation och speciellt Xbox som levereras på tom skiva, så de har haft liknande key card-situation i flera år redan. Bara att på Nintendoformat så värdesätts fysiska spel högre.
Fast det är inte så konstigt. Nintendo spelen är mycket dyrare, man köper därmed mindre spel, vilket gör att man slipper problem med att husera alla fysiska spel.
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Sju kontroller till mina ps5/pro konsoler, fem till min series x och ingen driftar över huvud taget.
Min Switch Oled lider av drift i höger Joy Con, men pro kontrollern funkar som den ska.
Vet att mina kontroller är en droppe i havet, men har jag haft sådan tur med att alla funkar?
Tycker allt snack om drift är överdriven, och att dom ska skämmas är ju bara löjligt.
“All thinking people are atheists.”
Äger 127 titlar på skiva till min ps5 och x nästan alla first party, samt många tredjepart och knappt någon kräver download.
Så hur har Nintendo bättre track record?
Förklara gärna.
“All thinking people are atheists.”
Fast det är inte så konstigt. Nintendo spelen är mycket dyrare, man köper därmed mindre spel, vilket gör att man slipper problem med att husera alla fysiska spel.
Inte direkt.
T.ex. Indiana Jones och Doom the dark ages lanserades för 900 på PS5, på skiva där det mesta var på nedladdning. Men oavsett om det är spelpriser eller situationen med fysiska spel, så verka det som sådana här grejer blir det bara outrage över när det handlar om Nintendo. Kanske de hålls väl till en högre standard på nått sätt, jag vet inte. Hade ju blivit ett sjujäkla liv om Nintendo t.ex. lanserat Switch 2 utan kassettläsare, medan det inte blir det när Xbox och Playstation lanserar konsoler utan skivläsare.
Som sagt jag känner inte till ett enda spel på Xbox som du inte kan spela dag 1 utan att ha uppdaterat det på konsolen. Där du bara kan installera direkt och sedan starta spelet. Typ Gears 5 eller Halo 5. Kanske är buggigt men du kan spela.
https://www.tomsguide.com/news/halo-infinite-campaign-disc
Halo Infinite får väl räknas som en ganska stor "Xbox-exklusivitet" som levererades utan komplett spel på skivan redan 2021. Så tomma skivor eller bara delar av spelet på skivan har hängt med i många år nu, bara att folk inte ställer särskilt höga krav på Microsoft/Xbox jämfört med Nintendo och kanske Sony. Verkar vara särskilt utbredd fenomen hos Xbox då de lär vara notoriska för att inte vilja trycka Blu-ray skivor med flera lager som rymmer dagens bloatade filstorlekar.
Även Starfield lanserades på Xbox utan kompletta spelet på skivan, 55GB download.
https://www.doesitplay.org/game/Starfield/seriesx/Xbox%20Seri...
En annan Xbox-exklusiv titel som lanserades i code-in-a-box var ju Avowed, där Microsoft t.om. var fräcka nog att lansera den dyra deluxe-utgåvan med ett tomt fodral. Tror faktiskt inte vare sig Nintendo eller Sony hade "kommit undan" med ett sådant tilltag, det hade blivit ett jäkla liv om Nintendo lanserat DK Bananza med kod-i-box. Så på den fronten med fysiska spelreleaser råder det inget tvivel om att Microsoft är sämst i branschen, och Nintendo har ett bättre track record.
https://www.proshop.se/Spel/Avowed-Premium-Steelbook-Edition-...-
Äger 127 titlar på skiva till min ps5 och x nästan alla first party, samt många tredjepart och knappt någon kräver download.
Så hur har Nintendo bättre track record?
Förklara gärna.
Du är så van vid mandatory downloads på de formaten att du inte tänker på det längre.
Ny hårdvara är alltid roligt. Men det fascinerar mig att så många köper en konsol trots att det finns så få unika spel till den i början. Förr i tiden fanns det rätt bra med exklusiva releasespel, men det känns som att det är lite mer sällsynt numera. Är det bara FOMO eller är ett nytt Mario Kart verkligen så himla attraktivt att det allena är värt pengarna?
Ny hårdvara är alltid roligt. Men det fascinerar mig att så många köper en konsol trots att det finns så få unika spel till den i början. Förr i tiden fanns det rätt bra med exklusiva releasespel, men det känns som att det är lite mer sällsynt numera. Är det bara FOMO eller är ett nytt Mario Kart verkligen så himla attraktivt att det allena är värt pengarna?
Kart är kul att spela. Tycker man inte det så kan man ju köpa nåt annat. En PS5 t ex.
Sen tror jag att de som köper Switch 2 tycker det är kul med de uppgraderade Zelda-spelen. Och annat som lär dyka upp.
Alla håller ju inte med förstås. Läste nyss om en som föredrog Breath of the Wild originalet.
I'm almost certainly in the very small minority here, but the silky-smooth framerate and shinier visuals take away a lot of the charm of Breath of the Wild. For me, it is like a studio remastering an old movie using AI, smoothing out all of the rough edges, the grain, and crackly audio, to offer a more pleasing yet ultimately charmless experience.
Fördelen med ett format (att Sony, Nintendo och Microsoft går ihop) är att det då finns flera intressanta titlar vid premiären. Vi slipper känna stress att vi missar nåt spel för att vi inte har råd att köpa 2-3 konsoler.
Gör det enklare både för oss spelare och er själva, satsa allt krut på ett format, och spelen till det.