Quake 3-remaster antydd – avtäcks i veckan?

Medlem
Skrivet av Tusske:

jo det är dom. har inte spelat ett ända multiplayer spel som har chat utan att folk skricker N-ordet eller säger att man är efterbliven eller annat hemskt bara för att man inte kör 100% meta eller gick vänster istället för höger. och jag vet inte hur det är med dig men jag spelar spel för att ha roligt och att bli kallad massor med hemska saker är inte särskilgt roligt för mig

Fast varför tar du åt dig av det? Det är ju helt okända personer i ett spel? Mp är kul, man får bara inte vara så känslig, kunde inte bry mig mindre om random person x,y,z säger att morsan är fet eller att man är efterbliven, ignorera och skapa ditt egna kul istället

Medlem
Skrivet av DieZe:

Fast varför tar du åt dig av det? Det är ju helt okända personer i ett spel? Mp är kul, man får bara inte vara så känslig, kunde inte bry mig mindre om random person x,y,z säger att morsan är fet eller att man är efterbliven, ignorera och skapa ditt egna kul istället

kanske för att man blivit kallat sånt hela sitt liv och börjar bli jävla trött på det?

Medlem
Skrivet av Tusske:

kanske för att man blivit kallat sånt hela sitt liv och börjar bli jävla trött på det?

Okej, förstår ändå inte varför du bryr dig om okända människor åsikter men visst. Känns som du går miste om många roliga spelupplevelser som inte går att få solo.

Skrivet av Tusske:

Skrivet av DieZe:

Okej, förstår ändå inte varför du bryr dig om okända människor åsikter men visst. Känns som du går miste om många roliga spelupplevelser som inte går att få solo.

Alltså, folk är ju olika och det är väl högst individuellt hur mycket man påverkas av/kan filtrera bort all skit som sägs i online-spel. Är man t ex överviktig och får en massa såna insults slängda på sig kan det ju också träffa hårdare, oavsett att idioten som skriker det inte har en aning. Så man får väl respektera att det tyvärr förstör spelupplevelsen helt för vissa, helt enkelt.

Det skönaste vore ju om folk slutade bete sig som bröliga steroidbabianer, så hade vi ju alla kunnat vara med och spela. 😅

Medlem
Skrivet av Tusske:

ja det är det faktiskt, eftersom 99% av folk man möter i online spel är riktig jävla otrevliga. precis som du är just nu

Om man vill spela mp utan att tjöta med folk så brukar de flesta spel ha alternativ att stänga av chatt och voice chat. Så pratar man med folk man vill prata med i Discord istället.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Om man vill spela mp utan att tjöta med folk så brukar de flesta spel ha alternativ att stänga av chatt och voice chat. Så pratar man med folk man vill prata med i Discord istället.

det skulle man kunna göra om man hade folk att prata med i discord, men det har jag inte. många multiplayer spel skulle nog vara kul då

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kom en remaster på Quake 2 för 2 år sedan, tyckte den var rätt bra. Aldrig spelat originalet dock.

Åh fan, hade jag inte koll på, hade för mig att det blev framflyttat eller nåt. Tack! 🙂

Quake 2-remastern meningslösgör originalet fullständigt såvida man inte är av puristiskt slag och vill uppleva det som det upplevdes dag ett. Samma gällande remastern på första Quake.

Medlem

Det är inte spelet i sig som behöver en remake, det är spelarna som behöver återkomma.
Får hoppas det blir resultatet

signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Skrivet av Json_81:

Det är inte spelet i sig som behöver en remake, det är spelarna som behöver återkomma.
Får hoppas det blir resultatet

Du har helt rätt, vi behöver en Remake på spelarna!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Alltså, folk är ju olika och det är väl högst individuellt hur mycket man påverkas av/kan filtrera bort all skit som sägs i online-spel. Är man t ex överviktig och får en massa såna insults slängda på sig kan det ju också träffa hårdare, oavsett att idioten som skriker det inte har en aning. Så man får väl respektera att det tyvärr förstör spelupplevelsen helt för vissa, helt enkelt.

Det skönaste vore ju om folk slutade bete sig som bröliga steroidbabianer, så hade vi ju alla kunnat vara med och spela. 😅

Jo absolut, det ultimata hade självfallet varit om alla kunde bete sig Sen lär det väl aldrig ske, däremot har de flesta spel idag allt ifrån profanity filters till blscklists, mute funktioner och mer så det finns ju ofta sätt att ha en trevlig upplevelse ändå skulle jag påstå iaf:)

Skribent
Skrivet av Legerdemain:

För all del. Nightdive är gudar.

MEN HERETIC OCH HEXEN FFS!

IGÅR, HELST!

Skrivet av Jonkan:

Ja alla äldre FPS som hamnade i skymundan förr behöver få träda fram i nya kläder(remaster/remake)!!

Undrar om det är Raven som fortfarande äger det IP:t? Remaster/remakes hade varit kul men hade gärna sett en uppföljare på serien också.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag är galet taggad på detta. Quake 3 (och Live) är nog mina absoluta favoritspel! Jag var helt torsk på spelstilen med bunny jumping och rocket jumps i min ungdom. Håller tummarna att det blir bra

Medlem
Skrivet av DieZe:

det kanske jag gör. men jag missar hällre massor med bra multiplayer spel än att stå ut med att bli kallade femtioelva olika slurs varje minut

Medlem

Varför göra remaster på något som folk ändå kommer ändra till det här:

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Varför göra remaster på något som folk ändå kommer ändra till det här:

https://www.esreality.com/files/placeimages/2009/70265-shot00...

va menar du ?

Skrivet av SWEBarb:

va menar du ?

Många Q3-spelare kör med väldigt avskalad grafik för att det ska vara enklare att läsa av banan/urskilja motståndare och få högre FPS, eller nåt sånt? Antar att det är därför folk kör så där, men finns kanske fler anledningar.

Medlem

QUAKE 3 är nog det FPS som jag tycker är roligast att spela. Nästa är UT2004. Spelat och klarat många banor på Nightmare genom åren. Orbb var den ända karaktären som jag spelade. Låter härligt med en remaster men misstänker att det blir svårt att behålla känslan och upplevelsen som finns i 3:an.

Medlem

Om det nu blir en remaster av quake 3 arena, undrar om de inkluderar expansionen team arena? Det var utvecklat av någon annan studio har jag för mig. Om det är någon studio som klarar av att återuppliva ett oldschool fps så är det Nightdive studios.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Ja för i helvete.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Många Q3-spelare kör med väldigt avskalad grafik för att det ska vara enklare att läsa av banan/urskilja motståndare och få högre FPS, eller nåt sånt? Antar att det är därför folk kör så där, men finns kanske fler anledningar.

Ja precis, exakt så

När det var på dödligt allvar så var det bara att köra några kommandon i konsolen så var man redo.

Medlem

Yes please!!!!!!!! Take my money!

signatur

You can't win the game...

Medlem
Skrivet av kalleball3:

Varför vill ni ha det här, egentligen? Det kommer att vara sämre än befintliga open-source-varianter, få max ett par tre patchar efter release, multiplayer kommer vara stendött på mindre än en månad och ni kommer vara 250:- fattigare 🤔

WarFork?

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Aldrig hört talas om. För just Quake 3 tänkte jag på ioquake3.

12
Skriv svar