Spelhelg med Betafield 6

Robot
Spelhelg med Betafield 6

Samma för dig, eller spelar du nåt annat?

#battlefield-6, #spelhelg

Medlem

Battlefield 6 och Marvel Rivals.

Väntar på att nya grannarna ska sluta renovera för dagen bara.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Nej. EA har aktivt blockat Linux i Battlefield 6 så de förtjänar att bli bortglömda.
Grattis till de med Steamdeck som även de blir pissade på av EA.
Till och med Sony beter sig bättre än EA så det blir Helldivers 2 istället.

Medlem

Jag håller mig till helldivers 2 till vidare. Jag undrar varför kostar det så mycket 800 kr???

Medlem

Kör vidare med exp 2 i Wo Long Fallen Dynasty så Mafia får vänta ett tag

Medlem
Skrivet av tarantino:

Jag håller mig till helldivers 2 till vidare. Jag undrar varför kostar det så mycket 800 kr???

Normalpris för nya spel nu, inte så farligt tbh, när ja började spela på 80 talet kostade dom redan då 4-500kr, inte hänt så mkt där om man ska va ärlig, gentemot vad allt annat har gått upp idag, sen har du la valet med ea gamepass oxå, 200kr eller nåt, bara dumpa skiten när du tröttnat

Denna helg fortsätter jag med att främst spela Lunar Remastered Collection men jag kommer även att spela mer Ninja Gaiden: Ragebound och Balatro.
Imorgon blir det Super Smash Bros. Ultimate med kompisgänget så min spelhelg kommer mer elr mindre vara exakt som den har varit i några veckor nu.

Medlem

BF6 beta på konsol med mus och tangentbord, första gången jag kör det, ska bli spännande

Medlem
Skrivet av tarantino:

Köp EA Play för $1/månad och avbryt prenumerationen direkt så får du 10% rabatt på köp av EA-titlar.

Medlem

Kan inte starta BF6 Beta då SecureBoot inte är aktiverat på datorn. Har förstått det som att man då måste in i BIOS och aktivera. Känns inte som ett spel värt att pröva om de vill göra det så krångligt.

Medlem

Krångligt? e la nåt du vill ha igång ändå lixom, förhindrar malicous skit på datorn å starta under boot processen

Medlem

När får man spela betan? Kl 00 inatt?

Medlem

kl 10 imorrn bitti tror jag

Medlem

Bara jag som tycker BF6 känns lite för "crowded"? Att halvera antalet spelare på varje karta känner jag skulle göra det betydligt roligare. Nu möts man av konstant kaos och död vart man än vänder sig.

Medlem

de Säljer inte då, tänkt om folk skulle få springa 2 minuter innan dom ser nån, alla tiktok brains skulle få panik å avinstallera å kalla det skit.

Medlem
Skrivet av BoyeNeE:

Bara jag som tycker BF6 känns lite för "crowded"? Att halvera antalet spelare på varje karta känner jag skulle göra det betydligt roligare. Nu möts man av konstant kaos och död vart man än vänder sig.

Instämmer. Betydligt färre spelare så det blir ett lite mer lugnt tempo och inte som cod. Nu är det 0 taktik och bara spawna->5s senare död

Medlem
Skrivet av yoggi:

Instämmer. Betydligt färre spelare så det blir ett lite mer lugnt tempo och inte som cod. Nu är det 0 taktik och bara spawna->5s senare död

Exakt. Jag har spelat igår och idag med tre stycken kompisar och vi gick in med inställningen att samarbeta och ha nån slags taktik, men det har snarare varit rena kalabaliken där vi getts noll utrymme för just det.

Medlem

Hoppas hela spelet har enormt stora maps så att man får lite andrum ibland!

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av Tanktyr:

Normalpris för nya spel nu, inte så farligt tbh, när ja började spela på 80 talet kostade dom redan då 4-500kr, inte hänt så mkt där om man ska va ärlig, gentemot vad allt annat har gått upp idag, sen har du la valet med ea gamepass oxå, 200kr eller nåt, bara dumpa skiten när du tröttnat

Jag minns att 86-87 låg C64 spelen på 149:-, kommer inte ihåg vad jag betalade för Amiga spelen (kanske står på någon av lådorna..får kolla sen).

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >

Medlem

Köpte aldrig amiga spelen så kommer inte ihåg dom, piratades redan då, men nes å snes spelen kommer ja ihåg låg på 4-500kr, så går man efter inflation å så, så borde spelen kosta ca 1500kr idag

Medlem
Skrivet av Tanktyr:

de Säljer inte då, tänkt om folk skulle få springa 2 minuter innan dom ser nån, alla tiktok brains skulle få panik å avinstallera å kalla det skit.

Dock brukar de alltid "showcasea" mindre banor först. Tror säkert det kommer finnas stora banor också och säkert 32 spelare som alternativ för de mindre banorna

Medlem

Garanterat, så har de varit innan iaf

Medlem
Skrivet av BoyeNeE:

Precis detta jag lyfte i en tidigare tråd, har också sett en hel del streams. Folk springer bara runt och leker deathmatch, precis som cod. Kan vara kartan och spelläget också?

Jag ska prova först och se om det är värt ett köp.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

1
Skriv svar