Silksong, Battlefield 6 och Arc Raiders mest önskade på Steam
Helt ärligt så är jag så jävla tveksam till arc Raiders, och det är mest baserat på hur inkompetenta embark är med att lösa basic funktioner till the finals. Det spelet är snart 2 år gammalt men skulle verkligen inte klassa det som ett 1.0 spel. Så räknar med att första året av arc Raiders även det kommer vara redigt lackluster första året eller längre.
Helt ärligt så är jag så jävla tveksam till arc Raiders, och det är mest baserat på hur inkompetenta embark är med att lösa basic funktioner till the finals. Det spelet är snart 2 år gammalt men skulle verkligen inte klassa det som ett 1.0 spel. Så räknar med att första året av arc Raiders även det kommer vara redigt lackluster första året eller längre.
Vad menar du saknas i The Finals?
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Vad menar du saknas i The Finals?
Inga ingame profiler i spelet
Ingen matchhistorik
Inga personliga stats (klasser, vapen, gadgets)
Inga community-stats eller trender
Ingen ping-indikator
Inga direkta meddelanden
Otydliga vapenvärden (inga siffror)
Ingen ranked solo queue
Saknas keybinds för olika klasser
Netcode fortfarande trasig
Opålitlig hitreg
Ljudbuggar
Dålig/balansering utan djup (mer healing gör det värre)
Uselt matchmaking-system och Rank system
Ingen lokal prissättning (måste växla till digital valuta)
€30 Battle Pass-tier prioriteras framför att fixa grundproblemen
Inga ingame profiler i spelet
Ingen matchhistorik
Inga personliga stats (klasser, vapen, gadgets)
Inga community-stats eller trender
Ingen ping-indikator
Inga direkta meddelanden
Otydliga vapenvärden (inga siffror)
Ingen ranked solo queue
Saknas keybinds för olika klasser
Netcode fortfarande trasig
Opålitlig hitreg
Ljudbuggar
Dålig/balansering utan djup (mer healing gör det värre)
Uselt matchmaking-system och Rank system
Ingen lokal prissättning (måste växla till digital valuta)
€30 Battle Pass-tier prioriteras framför att fixa grundproblemen
Okej trist att höra. Då har de en hel del att jobba på om det ska ha en chans att spela på samma bollplan som de stora tävlingsinriktade spelen.
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Arc Raiders såg jävligt intressant ut för mig och mina polare när det var tänkt att vara ett co-op looter-shooter. Men nu är det ju ändrat till ett PVP-extraction-spel så nu kunde man inte bry sig mindre. Det blev riktat mot en helt annan målgrupp.