Escape from Tarkov är till slut på väg att släppas på riktigt
Är det bara jag som känner att spelen redan (i regel) är pass'e när de väl lämnar early access? Nyhetens behag brukar väl bara hålla i sig nåt år eller två tänker jag. När dayz-modden kom till arma 2 så lirde jag det som tusan, men när väl spelet släpptes standalone så kände jag personligen att jag redan spelat den sortens spel och ville ha nytt fräscht concept.
Kanske bara e jag...
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Kul! Hur är PvE-delen nu då? Jag har aldrig spelat spelet, men tycker att extraction-delen verkar rolig. Uppskattade den delen av The Division-spelen. Tror dock att jag skulle föredra PvE här
PvE delen kan vara rätt bra i början och skoj med kompisar. Men blir fort för lätt och AIn (Usec och Bears) är inte dom smartaste.
Men hoppas på svårare i PvE läget framföver. Men helt klart värt om man är ny och ska lära sig spelet.
+ Man slipper fuskare och extract campers. 😄
Är det bara jag som känner att spelen redan (i regel) är pass'e när de väl lämnar early access? Nyhetens behag brukar väl bara hålla i sig nåt år eller två tänker jag. När dayz-modden kom till arma 2 så lirde jag det som tusan, men när väl spelet släpptes standalone så kände jag personligen att jag redan spelat den sortens spel och ville ha nytt fräscht concept.
Kanske bara e jag...
Tror att knepet är att inte spela spelen innan de är färdiga och vänta tills de faktiskt inte är i alpha-fas Sen behöver ju inte avsaknaden av Early Access vara likställt med att spelet är färdigt. 7 Days To Die lämnade EA utan att vara färdigt - det var bara en papperslansering och spelet är fortfarande i alpha.
PvE delen kan vara rätt bra i början och skoj med kompisar. Men blir fort för lätt och AIn (Usec och Bears) är inte dom smartaste.
Men hoppas på svårare i PvE läget framföver. Men helt klart värt om man är ny och ska lära sig spelet.
Tack för bra förklaring! Följdfrågan blir ju då om det är roligt nog för att duga som PvE-spel eller kan man lika gärna hoppa in i ett renodlat PvE-spel? Givet att man då förmodligen missar extraction-genrén.
Som en gammal StalkerFanboy Jag minns att jag var mäkta taggad och uppspelt på vad detta spel var tänkt att bli till en början. Tråkigt nog (för mig) blev det något heeeelt annat.
Hela spelet skulle utspela sig i en sammanhängande karta bestående av olika zoner (t.ex. Customs, Interchange, Woods, Shoreline osv).
Spelaren skulle kunna röra sig fritt mellan zonerna utan laddningsskärmar.
Områdena skulle låsas upp gradvis, kapitel för kapitel, som en del av spelarens progress.
Det fanns en plan för en storybaserad kampanj, där du spelade en operatör som försökte ta sig ut ur Tarkov-zonen.
Spelaren skulle göra val, interagera med NPC:er, utföra fraktionsbaserade uppdrag, och påverka berättelsen.
Fraktioner (USEC, BEAR, Scavs, UN, civila m.fl.) skulle ha dynamiska relationer, allianser och konflikter som förändrades beroende på spelarens handlingar.
AI-styrda grupper skulle patrullera, slåss och plundra varandra i realtid – även när du inte var där.
Händelser som strider, konvojer, krigszoner, lootevents skulle pågå dynamiskt.
Både PvE och PvP-element skulle blandas i spelvärlden
Spelaren skulle kunna bygga sin egen bas i zonen.
Vissa delar av kartan skulle fungera som trygga zoner eller mellanpunkter, där du kunde handla, träffa NPC:er eller andra spelare.
Spelade online ett tag, men blev bara sur på alla cheaters och campers.
Det finns en single player mod, SPT, som är riktigt bra. Du behöver endast köpa grundversionen av spelet för att kunna spela det. Där har du alla quests, vapen, maps. Fördelen är att du kan ladda ner mods till modden så du kan skräddarsy svårighetsgraden, pausa spelet, fixa bättre grafik/mer realism, osv osv. Rekommenderas starkt! Det har sina buggar och egenheter men inget det inte finns moddar för att fixa
Kul! Hur är PvE-delen nu då? Jag har aldrig spelat spelet, men tycker att extraction-delen verkar rolig. Uppskattade den delen av The Division-spelen. Tror dock att jag skulle föredra PvE här
PvE-Delen är riktigt bra. Det kommer vara svårt och mycket utmanande för dig i början kan jag lova, men samtidigt belönande och beroendeframkallande Det går att spela PVE i co-op tillsammans med kompisar, rekommenderar starkt pve delen för folk som gillar mil-sims, finns inget som kommer i närheten av tarkov, men det är svårt och oförlåtande (även i PvE).
Största problemet med spelet är i min mening alla fuskare. Hade hjälpt mycket med en kill-cam så man åtminstone kan eliminera fuskkänslan för många gånger när man dör, ifall man kunnat få se hur spelaren visste var man var vad man blev dödad av. Även hårdare tag mot fuskare behövs. Fusk är extra oförlåtande i tarkov där du behöver investera dina surt förvärvande slantar till att kitta gubben inför raids, kul att bli totalägd av en fuskare och tappa allt då...
Det bästa med spelet är den känsla och puls man kan få under raids, inget annat spel kommer någonsin komma till samma nivå tror jag. Även gunplay, ljud och grafik är jäkligt bra tycker jag, samt att mecka med olika builds av vapen man kan göra osv. Sjukt bra spel.
har nästan 1700h spelade enligt min profil
Hoppas spelet får en nytänding iom steam lanseringen så småningom.
Spelade online ett tag, men blev bara sur på alla cheaters och campers.
Det finns en single player mod, SPT, som är riktigt bra. Du behöver endast köpa grundversionen av spelet för att kunna spela det. Där har du alla quests, vapen, maps. Fördelen är att du kan ladda ner mods till modden så du kan skräddarsy svårighetsgraden, pausa spelet, fixa bättre grafik/mer realism, osv osv. Rekommenderas starkt! Det har sina buggar och egenheter men inget det inte finns moddar för att fixa
Jaga har kört SPT ett bra tag nu till och från av exakt samma anledning. Funkar hur bra som helst och passar mig. Scratches the itch liksom
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Största problemet med spelet är i min mening alla fuskare. Hade hjälpt mycket med en kill-cam så man åtminstone kan eliminera fuskkänslan för många gånger när man dör, ifall man kunnat få se hur spelaren visste var man var vad man blev dödad av.
Håller med om att en kill cam hade hjälpt, men med möjligheten att inspektera profiler är man ändå 80% hemma. 200 timmar, 40 achievements och 50 K/D ratio? Okej, kompis.
Jaga har kört SPT ett bra tag nu till och från av exakt samma anledning. Funkar hur bra som helst och passar mig. Scratches the itch liksom
Äntligen! Och jävlar. Nu händer det, grabbar och tjejer.
SPT skulle väl mekaniskt kunna fungera lika bra som PVP, eller rentav bättre, men en del av stressen, glädjen och det avgrundsdjupa hatet är att interagera med riktiga människor. Fuskare? Fiende? Frände? Sånt går liksom förlorat med SPE. Det är lite som samma anledning till varför jag spelar Dark Souls m.fl. i online-läge.
Men nu får de banne mig ta och lägga till FSR 3.1 / 4...
Tror att knepet är att inte spela spelen innan de är färdiga och vänta tills de faktiskt inte är i alpha-fas Sen behöver ju inte avsaknaden av Early Access vara likställt med att spelet är färdigt. 7 Days To Die lämnade EA utan att vara färdigt - det var bara en papperslansering och spelet är fortfarande i alpha.
Jag hör vad du säger, problemet är tyvärr att "no man is an island" så att säga så när mina vänner bestämmer sig för att lira nåt nytt early access-spel så hänger jag oftast på. Vi lirade tex barutrauma när det var ca 5-6 månader in i eary access. Först flera år senare så är det klart på pappret, men då liras spelet inte längre av mina vänner som då gått vidare med ett nytt early access-spel.
Missförstå mig inte, jag tycker det är kanon med early access, men problemet jag känner är att marknaden på spelsidan är såpass stor att stor del av spelarbasen hinner lämna och gå vidare innan full release. Samtidigt så skulle spelbranschen endast ha stora utgivare på marknaden ifall bara färdiga spel skulle släppas vilket heller inte är särskilt bra, så early access behövs i nån form i slutänden.
Sicka ilands-problem 😄
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
SP-Tarkov är riktigt, riktigt bra.
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Kanske bara e jag...
Jag har själv inte ens provat spelet så för mig kommer det ju vara ett nytt och fräscht spel om jag någon gång börjar spela
Men jag känner precis som du skriver angående Valheim som jag spelade i ett par hundra timmar när det var som populärast och tappade suget helt. Men nu har jag inte spelat på flera år och hoppas att suget är tillbaka tills det släpps som 1.0.
PSN: Oakborn86
Jag kan ha fel men har hört att det är många som fuskar och inget som görs åt att stoppa det.
Jo, det bannas tusentals fuskare varje månad. Ibland släpper de namnlistorna också. Däremot kommer de alltid tillbaka.
Men säg det multiplayerspel som är fritt från fuskare.
Jag tror att anledningen till varför det är en gängse känsla är för att det är så mycket på spel i varje match. Det påverkar inte riktigt dig i längden om någon kör aimbot i CS, på samma sätt som i Tarkov.