Snabbkollen – Spelar du med familjen?

Medlem

Spelar ofta med kusinen, händer att min morbror hoppar in för lite World of Tanks!

Medlem

Spelar med barnen, det är dom bästa stunderna i mitt liv. Blev rörd till tårar när båda barnen greppade kontrollen för första gången.

Medlem

Kör emellanåt Muminspelet med dottern och har även kört Mario Kart med henne. Jag hoppas lite halvt att hennes spelintresse ska öka något när hon fyllt 6. Jag och min fru spelade mkt förut tillsammans men nu är det sällan hon vill, tyvärr.

Blir för övrigt lite varm i hjärtat av att läsa alla kommentarer från er som spelar med barn, föräldrar och partners. Himla fin läsning såhär en trist morgon. <3

Medlem

Min son och jag spelar Nes. Han är 3 och vi brukar spela Super Mario eller Duck Hunt. Vill att han får uppleva spel som är bättre lämpade för barn. Och Nintendo har den lösningen på Nes/Snes

Medlem

Kör Minecraft med tjejerna på 6 och 5 år. Bygger enbart hus till olika djur som de bestämmer färgerna på blocken och liknande (creative mode). Ska försöka få dem att klara av kontrollerna själva snart, men det tar tid.

signatur

Submission is for the weak

Medlem

Tidigt 2000 tal spelade jag med farsan. Mycket fighting spel, typ tekken osv. Jag kommer ihåg att han spamma jabbknappen och va så stolt över att han spöa mig haha

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem
Skrivet av Algustafa:

Kör emellanåt Muminspelet med dottern och har även kört Mario Kart med henne. Jag hoppas lite halvt att hennes spelintresse ska öka något när hon fyllt 6. Jag och min fru spelade mkt förut tillsammans men nu är det sällan hon vill, tyvärr.

Blir för övrigt lite varm i hjärtat av att läsa alla kommentarer från er som spelar med barn, föräldrar och partners. Himla fin läsning såhär en trist morgon. <3

Vad spelade du och din fru förut? Vilken typ av spel gillar hon? Jag och min sambo spelade igenom New Super Mario till Switch och hade väldigt kul. Vi påbörjade även It takes two som var väldigt roligt många stunder, men det togs bort från Ps Plus.

Medlem
Skrivet av cyppa:

Vad spelade du och din fru förut? Vilken typ av spel gillar hon? Jag och min sambo spelade igenom New Super Mario till Switch och hade väldigt kul. Vi påbörjade även It takes two som var väldigt roligt många stunder, men det togs bort från Ps Plus.

Vi har mestadels kört plattformsspel ihop, t ex Ori-spelen och diverse Nintendo-spel så klart. Under en period då hon var sjukskriven så körde vi även Ni No Kuni tillsammans på PS3, då satt hon hemma och grindade åt mig medan jag jobbade ^^
Det senaste vi körde igenom tillsammans var Astrobot på PS5, det var riktigt schysst!

Medlem

Jag och mina grabbar har spelat en hel del.

Med den stora har det framförallt blivit mycket Valheim, Helldivers 2 och PUBG. Tidigare spelade vi mycket på konsol såsom Rayman Legends, Mario-spelen, Taiko no tatsujin, Dragon Quest Builders 1&2 med mera.

Med min yngre grabb har det framförallt varit Nintendo-spel. Mario-spelen, Luigis Mansion 3, Taiko no tatsujin, Yoshis Crafted World med mera.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av magma:

Ibland dungeon siege med farsan som börjar närma sig 80 så han orkar inte lika mycket.

DS alltså, pro som fan.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Älskar den där bilden. De försöker alltså köra Co-Op på Mario 1?

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Spelar med min sambo, son, brorsdotter och bror.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >

Medlem

Brukar lira med två av mina bröder ibland. Vissa spel som är nya som vi alla tycker verkar intressanta samt äldre spel som vi lirat tidigare.

signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

DS alltså, pro som fan.

hehe, jag har fått honom att testa diablo 3, men var inget för honom. Tidigare körde vi dungeon siege 2 och Titan quest.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Sällan men ibland blir det bilspel tillsammans med flickvännen. Får se till att få i framtida barn i spelsvängen tidigt.

Medlem

Nu spelar hela familjen olika spel, men det händer lite då och då att vi samsas kring samma spel. Vi har var sin speldator och några konsoller här hemma så de är tydligt vart intresset finns. Att spela spel som Legospelen på konsoll har vart urkul tillsammans, men på senaste tiden så har det mest blivit minecraft dungeons som vi spelar. Frun spelar mest Sims numer så hon får väl sitta där själv. Mitt mesta spelande blir i World of tanks men det är tyvärr ett spel som jag får spela tillsammans med andra då ingen delar mitt intresse.

Medlem
Skrivet av Algustafa:

Vi har mestadels kört plattformsspel ihop, t ex Ori-spelen och diverse Nintendo-spel så klart. Under en period då hon var sjukskriven så körde vi även Ni No Kuni tillsammans på PS3, då satt hon hemma och grindade åt mig medan jag jobbade ^^
Det senaste vi körde igenom tillsammans var Astrobot på PS5, det var riktigt schysst!

Aha, så lite gamer är hon allt 😁 kanske bara behöver rätt spel. Ni har inte spelat Fares spel? Finns något fängelsespel som såg bra ut, kommer inte ihåg vad det heter. It takes two var kul att köra som sagt och det nya split fiction ska också vara bra. Visa henne nån trailer eller något från det å se om hon nappar 😃

Alltid mysigt att kunna spela en liten stund med frun/sambo eller vad man nu har för något. Man är som mer aktiv tillsamans framför tvn istället för att sitta å dö glo på nån serie. Det kan ju också vara härligt men gärna att man varierar 😃

Medlem

Ja, alltså det blir lite kortspel som tex skipbo, bamsepussel och lite annat. Det beror helt på huruvida hela familjen ska vara med eller om det bara är en del av den.

12
Skriv svar