GTA VI får (nästan) alla att darra
Jag antar att du ej har spelat RDR2 om du har extremt låga förväntningar på GTA. Det är det bästa storyspelet någonsin, Rockstar har min tillit till 100%
Jag vill inte säga att rdr2 är ett sömnpiller men det är bra nära.
Hoppas ingen blir förvånad när rockstar gör ett minispel av att tanka och tvätta bilen.
Det är inte ens ett topp 100 spel men visst. Och ja, det finns inga tydliga mål att jobba emot i spel som GTA, ta dig igenom storyn, lek orten-gangster och skjut på poliser, meningslöst minst sagt
Du har ju inte ens spelat det, visst tycker du en story är meningslös så får du självklart tycka det, ha en fin kväll
Du har ju inte ens spelat det, visst tycker du en story är meningslös så får du självklart tycka det, ha en fin kväll
Jag vet ju vad för typ av spel gta är så det är ju inte svårt att ha en uppfattning om det redan nu. Leka gangster känns mer som en grej för 15 åringarna
25-30 år, så jag skulle säga att jag har en 50/50-chans att få det gratis innan dess 😅
Perfekt ju! 😄
Jag vet ju vad för typ av spel gta är så det är ju inte svårt att ha en uppfattning om det redan nu. Leka gangster känns mer som en grej för 15 åringarna
De Niro var 82 när han lekte gangster på film. Brando var 48. Pacino var 57.
Liotta 48 år i Vice City. Guzman var 46.
De fick betalt för att leka gangster.
Med den logiken torde alla spel vara för 15-åringar, dom är ju på låtsas. Vad gillar du för spel, vad är favoriterna?
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Kan man spela polis och sätta dit drägget istället?
Både ja och nej väl?
Alla vi vet ju hur stort och populärt, på gott och ont, online delen är till GTA 5.
Folk som rollspelar snut etc etc.
På gott och ont som sagt.
Vi fick noll DLC till singleplayer från Rockstar kontra två DLC´s i GTA 4.
Tack vare giriga Rockstar som insåg hur snabba pengar de kunde tjäna på online delen och satte ALL sin fokus på där.
Samma sak hände med RDR 1 och dess underbara DLC kontra RDR 2, som fick återigen NOLL! 🤷♂️
GT4 och RDR1 är deras bästa spel, sen trimmade dom ner uppföljarna rejält.
Ge oss tillbaka ragdoll fysiken från GTA 4 och RDR 1 så kan vi börja snacka.
För att kommentera artikeln i fråga:
Hur många idag spelar endast ett spel åt gången och inte köper "50 andra spel" samtidigt?
Folks backlog växer ständigt tack vare kvalitén och kvantitet av spel som släpps idag kontra Super NES tiden där man ägde 5 spel totalt under hela dess livstid.
Jag själv, köper 10-20 spel om året nu lixom!
Släpp inte era spel vid samma dag/vecka som GTA 6 så slipper ni oroa er för att hamna i skymundan. (Jag tittar på dig Mad Max och din skugga du hamnade i över MGS5 släppet)
Problem solved för er utvecklare och företag 🤷♂️
Det finns idag, och det kommer finnas ÄNNU mer då, vid GTA 6´s release, mycket annat att spela än just GTA 6!
Detta spel kommer ej ta över världen och vara det enda folk spelar.
Så jävla larvig hajp att det inte är sant.
Det finns idag, och det kommer finnas ÄNNU mer då, vid GTA 6´s release, mycket annat att spela än just GTA 6!
Sant. De är här för att stanna.
Vi fick noll DLC till singleplayer från Rockstar kontra två DLC´s i GTA 4.
Tack vare giriga Rockstar som insåg hur snabba pengar de kunde tjäna på online delen och satte ALL sin fokus på där.
Samma sak hände med RDR 1 och dess underbara DLC kontra RDR 2, som fick återigen NOLL! 🤷♂️
GT4 och RDR1 är deras bästa spel, sen trimmade dom ner uppföljarna rejält.
Ge oss tillbaka ragdoll fysiken från GTA 4 och RDR 1 så kan vi börja snacka.
GTA IV och RDR1 är också de spel från Rockstar jag tycker mest om tack vare dess karaktärer och story. Att säga att de "trimmade ner uppföljarna rejält" stämmer ju inte hur mycket fokus man än lägger på utebliven DLC eller optimerad ragdoll-fysik. Jag är också bitter över det.
Men nu kan vi tex spela i first person och lägga hundratals timmar online med nytt innehåll (utan att betala en krona extra) eller bara utforska världen som också är flera gånger större.
Min poäng är att folk gnäller för att GTA kommer kosta 1000 kronor eller mer, men har inga problem att betala nästan lika mycket för remakes på gamla spel.
Jag tycker att remakes ska kosta max 499 kronor.
Metal Gear Solid Delta är en remake på ett 21 år gammalt spel. Konami tycker de ska dra in lite kosing på det igen, så man får betala 899 kronor på Store.
Death Stranding 2 kostar också 899 kronor, men det är ingen remake på ett 21 år gammalt spel.
Det är ju helt sinnessjukt.
Jag betalar gärna 899:- för en Remake om det är i still med Resident Evil 2,3,4 , Silent Hill 2R, Dead space. Alltså spel som släpptes för 20-30år sen som är ospelbara idag. Hur roligt är det att spela ett playstation 1-2 spel på en Playstation 5 idag. Jag jämför det med en Charlie Chaplin film i svartvit mot senaste Superman i 8K Imax på en 99Tum Samsung Super Max 8K Micro Led för 500 Dag Hamarsköld
Jag betalar gärna 899:- för en Remake om det är i still med Resident Evil 2,3,4 , Silent Hill 2R, Dead space. Alltså spel som släpptes för 20-30år sen som är ospelbara idag. Hur roligt är det att spela ett playstation 1-2 spel på en Playstation 5 idag. Jag jämför det med en Charlie Chaplin film i svartvit mot senaste Superman i 8K Imax på en 99Tum Samsung Super Max 8K Micro Led för 500 Dag Hamarsköld
Jag spelade igenom Resident Evil 3 igen, på PS5. Det är fortfarande kul, och Nemesis är lika jobbig som jag minns det.
lägga hundratals timmar online med nytt innehåll (utan att betala en krona extra)
Det kunde man i RDR1 också och ändå fick vi DLC 🤷♂️
SNARK!
Jag tar vilken Charlie Chaplin film som helst innan dagens fejkade CGI skit som ser helt jävla bedrövlig ut.
Varje film ser EXAKT likadan ut. Jävla "Netflix" filter allt.
För att inte tala om dess innehåll som är så jävla B!!!!
Sen är inte spel från 20-30 år sedan ospelbara.
Nintendo satte det på första försöket med Super Mario 64 som än idag är njutbart. Som än idag har bättre styrning än majoritet av dagens spel. RDR 2 host host.
Jämför Mario 64 med Tomb Raider från den tiden och då har du rätt, Tomb Raider och många andra spel är relativt "ospelbara" men långt ifrån alla är det.
Nintendo är ypperligt exempel på tidlösa klassiker som har åldrats oförskämt bra.
PS:
Du vet väl om RE3 Remake är en kraftig nedgradering när det kommer till content?
Det kunde man i RDR1 också och ändå fick vi DLC 🤷♂️
Haha ja. Vi förstår var skon klämmer.
Haha ja. Vi förstår var skon klämmer.
Japp, skon klämmer över deras "satsning" på ett mediokert online-läge i båda spelen och utebliven content som dom hade lovat oss 🤷♂️
Jag vill inte säga att rdr2 är ett sömnpiller men det är bra nära.
Hoppas ingen blir förvånad när rockstar gör ett minispel av att tanka och tvätta bilen.
Tror du ska undvika rockstars spel, inte din sortens spel helt enkelt.
Lite befriande att jag inte har spelat något GTA alls, förutom möjligen ettan då, som jag provspelade på en polares C64 för 200 år sen. Känner liksom ingen hype för spelet i sig, även ifall det ser intressant ut. Mer hype är det väl snarare kring folks reaktioner och förväntningar...blir liksom lite sugen att prova för att se ifall det blir en blomma ifall jag vattnar den.
Å andra sidan kommer min 10-åring tjatmörda mig ifall jag skaffar det, så bara det är ju anledning nog att låta bli.
Viskar *fasthanmåstejuintevetaallt*
Aja, kommer lätt kunna invänta recensionerna iaf...har så sjukt mycket annat som ligger i kö.
Tror du ska undvika rockstars spel, inte din sortens spel helt enkelt.
Varför det? Jag älskar Rockstars spel, bara inte det senaste.
Sett till vad som sker i USA så ser jag det som högst troligt att det skjuts upp då de kommer att tvingas att ta bort och skriva om saker som obehagar vissa.
Trump kunde ju inte göra sig av med Kimmel...han lär nog få bita ihop gällande GTA också.
...
Det finns ett singleplayer läge med story, du leker inte gangster, du ÄR en gangster tills sluttexten rullar
Det här är väl lite av mitt problem med just GTA...har sådant obefintligt intresse av att spela/låtsas vara en karaktär jag känner förakt för i verkliga livet
Visst GTA är roligt, men jag förstår inte hur folk kan vara så jävla hypeade över det. Lär testa när det kommer till PC men räknar inte med att spendera mer än en vecka på det.
Om ett av världens största och bästa spelföretag lägger 20 miljarder och 10 år på ett spel i en genre du gillar, med spel som RDR2 i bagaget, så ser jag många anledningar till att vara hypad.