Om ljudet i Bad Company 2
Är det något Dice kan, så är det ljud! Jag vet inte ett enda spel som har bättre ljud än Bad Company, och av betan att döma så har de lyckats igen med ljudet!
På det stora hela håller jag med. Däremot så tycker jag allt att Wolfenstein överträffade Bad Company (och BC2-betan) beträffande vapenljud.
Jag som trodde de skulle bli intressant ljudmakeriläsning. :C
Artikeln i kort version:
"vi gör ljudet i software=bättre ljud & kompatiblare (pc slipper ljudkort).. otur för dig med långsam dator, men annars är det bara fördelar.. så ursäkta oss, och ni SNR nördar... kör digital out till en bra extern DAC o högtalare".
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
OpenAL Soft eller?
Tobbe, håller med, den där artikeln handlade om ljudprogrammeringen, inte ljudet, man vill ju läsa hur de hanterar ljudet, hur mkt de filtrerar, hur mkt de spelar in, hur de ställer filter för att saker ska låta som om de kom över ett avstånd etc etc.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
Tobbe, håller med, den där artikeln handlade om ljudprogrammeringen, inte ljudet, man vill ju läsa hur de hanterar ljudet, hur mkt de filtrerar, hur mkt de spelar in, hur de ställer filter för att saker ska låta som om de kom över ett avstånd etc etc.
serri?..
Tobbe, håller med, den där artikeln handlade om ljudprogrammeringen, inte ljudet, man vill ju läsa hur de hanterar ljudet, hur mkt de filtrerar, hur mkt de spelar in, hur de ställer filter för att saker ska låta som om de kom över ett avstånd etc etc.
Nya modet är att spela in skottlossning med flera mikrofoner som man placerar vid olika avstånd. Så spelet väljer ut passande inspelningar beroende på vilket avstånd du befinner dig när skott avlossas.
Tror det är så de har jobbat iaf.