Kooperativ dubbelskärm i Conviction

Robot
Medlem
Kooperativ dubbelskärm i Conviction

NICE!

Medlem

Äh, det här spelet är ju inte Splinter Cell. Chaos Theory var topparnas topp. Nu går det jävligt fort neråt =(

Medlem
Skrivet av Guaze:

Äh, det här spelet är ju inte Splinter Cell. Chaos Theory var topparnas topp.

Det är precis därför som jag är glad att de går nya vägar i Conviction. Chaos Theory tog, som du säger, original-Splinter Cells stealth-mekanik till sin logiska slutpunkt. Det går i stort sett inte att göra det bättre än vad de gjorde där.

Ännu ett spel med samma gameplay hade för mig blivit jävligt tradigt. Därför så är det roligt att de skakar upp saker lite grann, för in serien på nya vägar. Chaos Theory finns ju alltid kvar där för de som saknar old-school stilen, eller hur?

Tror Conviction kan bli en värdig uppföljare och förnyare, och jag ser rejält fram emot det.

Medlem

Visst dom behöver inte ha exakt samma gameplay, men åtminstånde ha kvar stealth och multiplayer.

Medlem

Någon som vet hur det är med online coop? Existerar detta?

Medlem
Skrivet av Rooty:

Någon som vet hur det är med online coop? Existerar detta?

Ja, online coop för PC och 360, och dessutom split-screen för 360n.

Skrivet av Guaze:

Visst dom behöver inte ha exakt samma gameplay, men åtminstånde ha kvar stealth och multiplayer.

Multiplayer är kvar så vitt jag vet, både coop och ett ännu inte visat versus-läge som kallas "Deniable Ops". (Eller "Face Off"? Har hört båda.)

Stealth ska också vara kvar, utvecklarna har sagt att man ska kunna stealtha genom banorna, och det ska till och med finnas ett spelläge där målet är att ta sig igenom en bana med 100% stealth.

Medlem

WOOOOOOOOoooooooooo

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Stealth ska också vara kvar, utvecklarna har sagt att man ska kunna stealtha genom banorna, och det ska till och med finnas ett spelläge där målet är att ta sig igenom en bana med 100% stealth.

Jo, om man har haft ögonen på spelet så framgår det rätt bra att stealth fortfarande spelar en central roll. Jag är väldigt positiv och ser framemot spelet.

Medlem

Så sjukt dåligt med splitscreen på det där hållet... Horisontell delning ska det vara, annars är det skit samma, går inte att spela när dom gör sådär...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

älskar splitscreen.
mycket god nyhet

själv gillar jag vertikal splitscreen bättre än horizontel.
men det kanske pga jag spelar på 100"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kanske ger det co-op som man hade önskat i Army of Two 2?
Har visserligen bara testat demot men kontrollen och kameran kändes lite bångstyriga, får hoppas det färdiga spelet fixat de sakerna
Hur som helst är co-op guld när man har någon annan i soffan som vill spela (som flickvännen)

Medlem

Vänta här nu, skulle detta inte komma till ps3? nu hänger jag inte med.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Alldeles för få spel som har co-op. Härligt att vissa utvecklare har insett att vi vill spela med våra vänner istället för i mot i någon halvtaskigt utvecklad DM/CTF multiplayer som de slängt ihop lite hastigt.

1
Skriv svar